Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@21:52:39 GMT

میانکاله؛بهشت آبزیان

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۷۳۹۱

میانکاله؛بهشت آبزیان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عباس زاده جانشین مدیر کل و معاون آبزی پروری شیلات مازندران در نشست تخصصی راهکار‌های احیای تالاب میانکاله با بیان اینکه این تالاب جایگاه ویژه‌ای در تکثیر طبیعی گونه‌های بومی منطقه دارد، گفت: شیلات مازندران سالانه بیش از ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب میانکاله رها سازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در نقش تالاب میانکاله در تکثیر طبیعی گونه‌های ارزشمند بومی منطقه و جایگاهی برای طی کردن مرحله نوزادگاهی (Nursery) تاکید کرد.

جانشین مدیر کل و معاون آبزی پروری شیلات مازندران افزود:بمنظور احیای این تالاب، شیلات مازندران مدیریت منابع آب را طی یک برنامه ریزی مدون انجام داده تا از مخاطرات زیستی که ممکن است برای این تالاب بوجود بیاید، جلوگیری کند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات مازندران تالاب میانکاله ماهیان خاویاری شیلات مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران از امشب سیلابی می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: با احتمال وقوع سیلاب و رواناب رودخانه‌های مازندران مواجهیم و رانندگان جوانب احتیاط را رعایت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران‌ اظهار داشت: امروز جمعه  آسمان استان صاف تا نیمه ابری است و از اواخر روز تا شنبه آسمان در اکثر مناطق کشور همراه با رگبار پراکنده باران است.

وی افزود: با استقرار سامانه بارشی در دامنه ها و ارتفاعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

اسدی افزود:  با بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم افزایش می‌یاید و لذا توصیه‌های ایمنی صادر شده است.

وی کاهش دما و جاری شدن روان‌آب را از اثرات سامانه عنوان کرد و یادآور شد: با بالا آمدن آب رودخانه‌ها امکان وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران اظهار کرد: ریزش،سنگ در مناطق کوهستانی، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی به ویژه جاده‌های کندوان و هراز را خواهیم داشت و مسافران توصیه‌های فنی در محورهای مواصلاتی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر  احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی گفت: در گردنه‌ها جاده لغزنده است و لذا از اسکان لازم است خودداری شود.

اسدی خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی را خواستار شد و بیان کرد: با مقاوم سازی پوشش خزانه برنج لازم است از وقوع خسارت احتمالی جلوگیری شود.

معاون هواشناسی به مسافران توصیه کرد در مدت تردد از اقامت و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری کنند و رانندگان هم هنگام تردد در جاده‌های استان و در محور‌های کوهستانی نکات ایمنی را رعایت کرده و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

این کارشناس هواشناسی گفت: شنبه آسمان استان ابری همراه با رگبارهای پراکنده بوده و از اواخر روز سامانه بارشی از استان خارج می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • مازندران از امشب سیلابی می‌شود
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی