Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ فناوری روز به روز پیشرفت‌های بیشتری را تجربه می‌کند و فناوری‌های نوین حتی به کمک افراد کم توان نیز آمده است. فناوری‌هایی وجود دارد که جهان را به مکانی بهتر برای افراد کم بینا و نابینا تبدیل می‌کند. در گذشته، پروژه‌هایی معرفی شد که به افراد کم بینا و نابینا اجازه می‌داد نقشه‌های سه بعدی را بخوانند و فناوری‌های دیگری مثل سگ رباتیک هم معرفی شدند که می‌تواند این افراد را با کمک لیزر راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ایست قلبی ورزشکار جوان حین بازی بدمینتون پهپادها این بار به بازی بدمینتون آمدند

به تازگی محققان دانشگاه تسوکوبا در ژاپن موفق به کشف اختراعی برای بدمینتون بازی کردن افراد کم بینا و نابینا شدند که بسیار هیجان انگیز است. این اختراع شامل یک پهپاد پر سر و صدا است که به عنوان توپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پهپاد آهسته پرواز و سر و صدا ایجاد می‌کند تا بازیکنان دارای اختلال بینایی بتوانند صدای آن را بشنوند و وجودش را احساس کنند. سپس آن‌ها پهپاد را با یک جفت راکت دریافت می‌کنند که می‌تواند این توپ پهپادی را از طریق یک سیستم حسگر که به قاب آن‌ها متصل است، تشخیص دهد.

این راکت‌های هوشمند فاقد تور هستند و در عوض از سنسور‌هایی استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد پهپاد را هنگام عبور از حلقه خود تشخیص دهند، بنابراین هنگام قرار گرفتن پهپاد در قاب راکت ها، جهت حرکت پهپاد تغییر می‌کند و به سمت حریف می‌رود.

محققان به منظور ساخت این بازی ابتکاری، مصاحبه‌های زیادی با افراد کم بینا و نابینا انجام دادند. با انجام این کار، آن‌ها توانستند تشخیص دهند چه چیزی درست کار می‌کند و چه چیزی برای این افراد خوب نیست. اکثر مصاحبه شوندگان می‌گفتند که مشکلشان در بدمینتون واقعی این بود که توپ خیلی کوچک است و خیلی سریع حرکت می‌کند؛ بنابراین، محققان برای رفع این مشکلات دست به کار شدند.

گفتنی است که این بازی به افراد کم بینا فرصتی می‌دهد تا مانند گذشته ورزش و در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند. از همه بهتر، این بازی فقط به افراد کم بینا و نابینا محدود نمی‌شود و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نابینایان و کم بینایان بدمینتون بازان پهپادها توپ بدمینتون افراد کم بینا و نابینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمقانه است که از طارمی استفاده نکنیم

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال پورتو شب گذشته در سی‌ودومین بازی‌اش در فصل جاری لیگ برتر پرتغال در خانه چاوز با ۳ گل پیروز شد. مهدی طارمی، مهاجم پورتو زننده گل سوم تیمش در دقیقه ۷۳ از روی نقطه پنالتی بود و همچنین گل دوم پورتویی‌ها در دقیقه ۱+۴۵ را ساخت.

سرجیو کنسیسائو، سرمربی تیم فوتبال پورتو در نشست خبری پس از بازی برابر چاوز با اشاره به درخشش مهدی طارمی گفت: همان‌طور که در این بازی دیدید، مهدی طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد. این برای من مهمترین چیز است. احمقانه است که از چنین بازیکن باکیفیتی تا ماه ژوئن استفاده نکنیم، زیرا فکر می‌کنم فصل آینده به تیم دیگری می‌رود.

کنسیسائو افزود: بازیکنانی دیگری هم هستند که می‌توانند بروند. آن‌هایی که قرارداد ۴ ساله دارند، اما گاهی نمی‌توانند همانند طارمی با همه توان خود بازی کنند. فوتبال امروز این‌گونه است و این فقط مربوط به پورتو نیست. فوتبالیست‌ها وقتی به یک سنی می‌رسند، باشگاه‌ها هزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و گزینه‌های آن‌ها با بازیکنان می‌تواند متفاوت باشد که باید به آن احترام بگذاریم.

سرمربی پورتو افزود: طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و او را همانند دیگر بازیکنان تیمم دوست دارم، زیرا آن‌ها بچه‌های من هستند. با این حال که هر بازیکنی که بیشترین تلاش را در تمرین دارد و می‌تواند بازیکن مهم در زمین باشد، شانس بازی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار
  • کاشت مو ، کلید داشتن موهایی جوان و شاداب
  • نکونام: حضور یک نفر در استقلال باعث افتخار است | نمی‌توانند به من بگویند همیشه بیا
  • احمقانه است که از طارمی استفاده نکنیم
  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • صعود مناطق نفت خیز جنوب به لیگ برتر گلبال کشور