Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:52:09 GMT

تفاوت پارکت و لمینیت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۷۶۵۸

تفاوت پارکت و لمینیت

یکی از مواردی که بسیار می تواند در دکوراسیون محیط تاثیرگذار باشد، پوشش کف است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پالاز آنلاین، با انتخاب درست کفپوش و هماهنگ با چیدمان، می توانید حس و حال خوبی را به محیط ببخشید. کفپوش ها در انواع متفاوتی در بازار عرضه می شوند از جمله موکت‌ ها، پارکت‌های چوبی، لمینیت، سرامیک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که هر کدام خصوصیات منحصر بفرد خود را دارا بوده و مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی بر این است که تفاوت پارکت‌های چوبی و کفپوش لمینیت بررسی گردد که بیشتر با آن‌ها آشنا شوید. در ابتدا به صورت مختصر هر کدام را معرفی خواهیم کرد. 

پارکت‌های چوبی

پارکت‌ها از الوارهای چوب درختان ساخته می شوند و پس از تولید در ابعاد کوچکتر برش داده شده و مورد استفاده قرار می گیرند. جنس چوب پارکت‌ها می توانند با یکدیگر متفاوت باشند و بسته به جنس و نوع چوب قیمت‌های متفاوتی نیز دارای هستند. پارکت‌ها حس و حال طبیعت را در محیط بوجود می آورند. 

کفپوش لمینیت‌

ساختار کفپوش لمینیت از چند لایه فشرده می باشد که طبیعی نمی باشد و معمولا از جنس MDF و HDF است. سطح لمینیت‌ها با یک لایه طرح دار پوشیده می شود که در رنگ و طرح آن محدودیتی وجود نخواهد داشت. روی سطح طرح دار نیز لایه ای محافظ از جنس اکسید آلومینیوم و رزین ملامین پوشیده می شود که عمر لمینیت را افزایش می دهد. 

نحوه نصب 

با پالاز آنلاین همراه باشید | یکی از تفاوت‌های اصلی پارکت‌ها و لمینیت‌ها در طریقه نصب آن‌ها می باشد. پارکت‌ها الوارهای چوبی هستند که بعد از زیر سازی کف، باید با چسب مخصوص آن‌ها را به کف چسباند. بوی چسب می تواند برای افراد آلرژی‌زا باشد و تا مدتی بوی چسب در محیط خواهد ماند و همچنین ممکن است آلودگی زیادی بوجود آورد. همچنین پارکت‌ها بعد از نصب نیاز به ساب و لاک دارند که ظاهر آن‌ها براق و شفاف به چشم آمده و زیبایی آن جلوه کند. 
نصب لمینیت‌ها بسیار راحت تر بوده و دردسری نخواهد داشت. بعد از انجام مراحل زیرسازی کف و قرار دادن فوم، به وسیله شیارهایی که در اطراف این کفپوش‌ها وجود دارد، الوارهای لمینیت‌ها را در هم کلیک می کنید بدون آن که نیازی به چسباندن داشته باشند. لمینیت‌ها نیازی به ساب و لاک نداشته و به صورت آماده براق و زیبا هستند. 

مقاومت پارکت و لمینیت در برابر آب

همانطور که اشاره شد پارکت‌ها از جنس چوب طبیعی هستند، پس حساس تر بوده و به مراقبت بیشتری نیاز دارند. پارکت‌های چوبی در برابر آب واکنش بیشتری نشان خواهند داد به همین دلیل برای مکان‌هایی مانند آشپزخانه اصلا مناسب نیستند. پارکت‌ها باید تقریبا هر روز با یک جاروی خشک تمیز گردند و اگر لکه ای روی آن‌ها دیده شد باید سریع با یک پارچه خشک یا کمی نم‌دار تمیز گردد. 
و اما لمینیت‌ها مطمئنا بخاطر ساختاری که دارند در برابر آب مقاوم‌تر هستند و سریع واکنش نشان نخواهند داد. برای تمیز کردن سطح لمینیت‌ها میتوانید از یک پارچه یا تی مرطوب استفاده کنید و آلودگی و گرد و غبار روی آن را پاک کنید. طول عمر بیشتر لمینیت‌ها مطمئنا بستگی به نوع مراقبت شما از آن دارد. بعنوان مثال اشیای سنگین یا نوک تیز با فاصله روی آن نیفتد، یا اینکه مرتبا در برابر گرد و خاک تمیز شود. جالب است بدانید لمینت‌ها درجه‌بندی دارند و هر درجه آن مقاومت آن را در برابر تردد یا قرار گرفتن اشیای سنگین روی آن را مشخص می کند. در هر مکان با توجه به میزان رفت و آمد یا موارد دیگر درجه متناسب با آن مکان مورد استفاده قرار می گیرد. 

دوستدار محیط زیست

اگر شما جزء کسانی هستید که محیط زیست برایتان اهمیت دارد باید بگوییم که بهتر است کفپوش پارکت را انتخاب نمایید زیرا بخاطر داشتن ساخته شدن از چوب طبیعی به راحتی در طبیعت تجزیه میگردد و لمینیت به علت ساختار مصنوعی، ممکن است سالیان طول بکشد که تجزیه شده و به طبیعت بازگردد. 

قیمت این دو کفپوش

از آنجایی که پارکت ساختاری طبیعی دارد و به عنوان یک کفپوش لوکس شناخته می شود، نسبت به کفپوش لمینیت قیمت بیشتری دارد. لمینیت‌ها برخلاف پارکت‌ها از تنوع رنگ بیشتری برخوردار می باشند و ممکن است بیشتر مورد انتخاب افراد قرار بگیرد. 

طول عمر پارکت‌ها و لمینیت ها

جالب است بدانید اگر از پارکت‌ها به خوبی مراقبت شود نکات اساسی درباره آن ها رعایت گردد، بین ۴۰ تا ۸۰ سال عمر می کنند. طول عمر مفید لمینت ها هم حدود ۱۰ سال می باشد. 
در این مقاله سعی شد تفاوت هایی که میان کفپوش پارکت و کفپوش لمینیت وجود دارد بررسی گردد. این دو کفپوش از لحاظ تنوع طرح و رنگ، نحوه نصب، دوام، تمیز کردن، قیمت و ... تفاوت های بسیاری را دارا می باشند. هرکدام معایب و مزایای خود را دارند که این بستگی به سلیقه شما دارد که کدام کفپوش را برای محیط مدنظرتان انتخاب نمایید. این موضوع هم فراموش نکنید که زیبایی پارکت‌ها و لمینیت ها زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که با دکوراسیون و چیدمان محیط ست گردد. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع گردد. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارکت لمینت پارکت کف پارکت های چوبی لمینیت ها پارکت ها روی آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت شورای شهر از قطع درختان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عضو شورای شهر اراک گفت: درختان نقش مهمی را در زندگی انسان و محیط اطراف دارند و از جمله مزایای آن می‌توان به تولید اکسیژن، ایجاد فضای مناسب و تلطیف و تنظیم دمای هوا، تثبیت خاک و کاهش آلودگی برای زندگی اشاره کرد.

چگینی افزود: قطع درختان قطعا نقش بسیار مخربی را در محیط زندگی ما دارد که حوزه مدیریت شهری تلاش دارد به هیچ عنوان درختان قطع نشود و برای پروژه‌های شهری نسبت به جابجایی درختان اقدام شود.

به گفته چگینی در صورت نیاز به قطع درختان برای ساخت و ساز‌های شهری، میزان خسارت وارده تخمین زده می‌شود و بنای تصمیمات ما بر این است که نسبت به توسعه فضا‌های شهری اقدام شود.

چگینی در خصوص بلوار شهید آنجفی و قطع درختان این بلوار هم گفت: قرار بوده بر اساس مصوبات شورای ترافیک دوربرگردانی در این محل ایجاد شود که گویا استعلامات به طور کامل انجام نشده و این موضوع در دست بررسی شورای اسلامی شهر است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد