Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@01:40:58 GMT

کانپست مرسدس مایباخ EQS رونمایی شد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۷۸۵۰

کانپست مرسدس مایباخ EQS رونمایی شد+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نمایشگاه اتومبیل IAA در مونیخ آلمان برگزار شد و بسیاری از کارخانه های خودروسازی خودروهای جدید خود را به نمایش گذاشتند. یکی از این خودروهایی که در این نمایشگاه دیده شد خودرو مفهومی EQS از مرسدس مایباخ است.

آنطور که مرسدس اعلام کرده این خودرو قرار است به زودی به تولید برسد و این خبر برای کسانی که دوست دارند این کراس اوور برقی را با تمام تجملاتش داشته باشند، بسیار خوشایند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه از تاریخ عرضه خبری نیست اما آنطور که این خودروساز اعلام کرده، قرار است این کراس اوور برقی پس از تولید شاسی بلند مرسدس بنز EQS، که در سال ۲۰۲۲ تولید می‌شود، به بازار راه پیدا کند.

مرسدس مایباخ EQS را می توان یک خودروی مفهومی شاسی بلندی دانست که بر اساس پلت فرم تمام الکتریکی EVA۲، که با EQS و EQE مشترک است، ساخته شده است. همچنین به جرات می توان گفت که EQS خودرویی است که در آینده برای مایباخ بسیار خوب است. در حقیقت، شاسی بلند EQS که پیش نمایش شده از سایر خودروهای مرسدس پیشرفته تر خواهد بود.

این کراس اوور خاص از مرسدس رقیبانی همچون بی ام و iX، تسلا مدل X و دیگر SUV‌های برقی کاملا برقی خواهد داشت. نکته حائز اهمیت این است که EQS فقط با موتور‌ الکتریکی عرضه می‌شود و این توانایی را دارد که هم قدرت و هم کششی را که خریداران مدل‌های GLE و GLS فعلی انتظار دارند، فراهم کند.

این کراس اوور چمشگیر از مرسدس می تواند تا 595 کیلومتر در ساعت را که در چرخه WLTP اروپایی به دست آمده است را پیمایش کند. طراحی مدرن، دستیگره درب‌های تطبیقی که هنگام نزدیک شدن کاربر فعال می‌شود، سیستم بازشونده اتوماتیک درب برای راننده و ... از جمله امکانات خاص این کراس اوور شیک است. 

اگر بخواهیم از فضای داخلی آن بگوییم به جرات می توان گفت مرسدس این خودرو را طوری طراحی که با آن می توان به یک سفر کاملا مجلل و عالی رفت. به عبارتی دیگر گویی وارد یک هتل فوق لوکس شده ایم دارای ویژگی های خاص مانند پوشش باکیفیت چرم، فناورانه‌های دیجیتال بویژه ساختار نمایشگر هایپراسکرین اختصاصی مرسدس در کنسول جلو و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی OLED برای سرنشین‌های عقب است.

همچنین این خودرو دارای سیستم صوتی پیشرفته، دریچه‌های کرومی سیستم تهویه و ... است. در نهایت می توان گفت که کانسپت مرسدس مایباخ EQS از نظر قابلیت کمتر از خودرو تمام الکتریکی مرسدس مایباخ GLS نیست.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو کراس اوور مرسدس مایباخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن

ژاپن از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان با ۴۴۰ اسب بخار و تنها انتشار بخار آب از اگزور رونمایی کرد. این نوآوری نقش مهمی در بهره‌وری انرژی و پایداری زیست‌محیطی دارد و می‌تواند ردپای کربن انسانی را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صنعت خودرو در حال گذر به تحولات قابل‌توجهی است که تحت هدایت پیشرفت‌های تکنولوژیکی قرار دارد که پایداری زیست‌محیطی و بهره‌وری انرژی را در اولویت قرار می‌دهد. این تغییرات نشان‌دهنده یک روند رو به رشد به سمت مدل‌های طراحی شده برای جایگزینی موتور احتراق داخلی سنتی است که به انتشار آلاینده‌های بالا و سهم قابل‌توجه در تغییرات آب‌وهوایی شهرت دارد.

یک شرکت مشهور ژاپنی که به دلیل سابقه نوآوری‌های خود در بخش خودرو شناخته شده، با جدیدترین ساخته پیشگامانه خود جهان را مبهوت کرده است. این اختراع جدید با ترکیب فناوری‌های پیشرفته‌ای که می‌تواند تجربه رانندگی را به‌طور اساسی تغییر دهد، انقلابی در نحوه سفر بشر ایجاد می‌کند.

شرکت یادشده به دنبال نوآوری در بخش خودرو نیست، بلکه در نظر دارد آن را به‌طور کامل متحول کند. فناوری آن وعده اختراعی بیش از یک جایگزین ساده برای موتورهای احتراقی و الکتریکی را می‌دهد که می‌تواند به معنای پایان وابستگی بشر به سوخت‌های فسیلی و گذار به ترددی پاک‌تر و پایدارتر باشد.

پیشرفت شرکت ژاپنی در اختراع موتور احتراقی غیرآلاینده، از نقطه‌نظر اکولوژیکی گزینه‌ای است که آلایندگی بسیار کمتری نسبت به بنزین دارد و می‌تواند با کاهش قابل‌توجه ردپای کربن بشر، از اثرات تغییرات آب‌وهوایی به‌شدت بکاهد.

ویژگی‌های استثنایی نوآوری برند ژاپنی

با وجود تمرکز روزافزون بر خودروهای الکتریکی به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش آلودگی در بخش خودرو، نوآوری اخیر موتور احتراقی V8 ژاپن سطح انتظارات موجود را بالا برده است. همان‌طور که صنعت به سمت برقی‌شدن پیش می‌رود، این توسعه با ارائه یک جایگزین قدرتمند و کم‌مصرف، انتظارات را به چالش می‌کشد.

V8 وعده داده است که قدرت و عملکردی را که به‌طور سنتی با موتورهای احتراق داخلی مرتبط است با ردپای محیطی بسیار کمتری ترکیب کند و طی یک جهش هیجان‌انگیز در صنعت خودروسازی، هیدروژن را در مرکز توجه قرار دهد. شرکت یادشده نمونه اولیه موتوری را ارائه کرده است که ویژگی‌های شگفت‌انگیزی ارائه می‌کند. منیفولدهای اگزوز این موتور، با طول‌های یکسان برای مجاری خروجی از سر سیلندر، اطمینان حاصل می‌کنند که آب حاصل از هر سیلندر فاصله‌ای یکسان را با سرعت یکسان طی می‌کند. این پیشرانه با حجم پنج لیتری، نیروی چشمگیر ۴۴۰ اسب بخار را در ۶۸۰۰ دور در دقیقه آزاد می‌کند.

اتحاد کلیدی برای آینده‌ای پایدار در صنعت خودرو

ژاپن از طریق همکاری بین کاوازاکی، یاماها، سوزوکی و هوندا یک انجمن فناوری تحقیقاتی تأسیس کرده است که بر توسعه موتورهای هیدروژنی برای طیف وسیعی از وسایل‌نقلیه تمرکز دارد. این ابتکار نشان‌دهنده تلاش مشترک برای پیشبرد فناوری پیشرانه پاک و پایدار در بخش حمل‌ونقل است.

هدف اصلی این اتحاد نوآوری در طراحی و اجرای سیستم‌های انرژی مبتنی بر هیدروژن بوده است که از این طریق به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ترویج راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست در صنعت خودرو کمک می‌کند. پیشرفت فناوری فعلی در موتورهای احتراقی غیرآلاینده نقطه عطفی در مسیر پیاده‌سازی راه‌حل‌های پایدار در حمل‌ونقل است که بر تعهد قطعی این شرکت‌های نوآور پیشرو برای ایجاد آینده‌ای پاک‌تر و کارآمدتر در صنعت خودرو تأکید دارد.

این رهبران صنعتی در کنار یکدیگر فناوری‌های نوآورانه‌ای را توسعه داده‌اند که به حفاظت از محیط‌زیست کمک می‌کند و موتور چشمگیر V8 جدید آن‌ها که تنها بخار آب را از طریق لوله‌های اگزوز خود ساطع می‌کند، یک گام مهم به جلو را نشان می‌دهد.

کد خبر 749013

دیگر خبرها

  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • مایباخ نایت سریز 2024 را اینجوری آنباکس می کنند! (فیلم)
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن