Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب از برنامه‌ریزی برای رشد دو برابری اراضی زیر کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان خبر داد.

اردشیر نورمحمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در تدارک کشت چغندر قند پاییزه در مزارع شهرستان سرپلذهاب هستیم، گفت: با توجه به بازدهی خوب مزارع چغندرقند در شهرستان امیدواریم شاهد رشد دو برابری سطح زیرکشت چغندر پاییزه در این شهرستان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 نورمحمدی با بیان اینکه بیشترین کشت پاییزه چغندرقند در استان کرمانشاه در شهرستان سرپلذهاب انجام می‌شود، ادامه داد: امسال هدف گذاری کرده ایم بیش از دو هزار هکتار از اراضی شهرستان را زیر کشت پاییزه چغندرقند ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب اضافه کرد: سال گذشته 1100 هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کشت شده بود.

نورمحمدی متوسط عملکرد مزارع چغندرقند پاییزه در شهرستان سرپلذهاب را 55 تن در هکتار عنوان کرد و افزود: کشاورزان نمونه شهرستان عملکرد تا 140 تن در هکتار هم داشته اند.

وی ادامه داد: توسعه کشت پاییزه چغندر قند در شهرستان با هدف استفاده از آب بارندگی های پاییزه و زمستانه و نیز تامین خوراک کارخانه های قند در فصول مختلف سال در برنامه قرار گرفته است. 

رعایت تناوب زراعی، مبارزه با علف های هرز مقاوم به گندم و ... از دیگر مزایای کشت پاییزه چغندرقند است که نورمحمدی از آنها یاد کرد.

 وی با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان گرمسیری سرپلذهاب از اوایل پاییز شروع و حدود دو ماه به طول می انجامد، گفت: برداشت محصول این مناطق اواخر اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کشت چغندرقند کشت پاییزه سرپل ذهاب كرمانشاه چغندرقند پاییزه در شهرستان شهرستان سرپلذهاب کشت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • بعد از شهادت هم کار همرزمش را راه انداخت!