Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پاکستان از جامعه بین‌المللی خواست با طالبان وارد گفتگو شود.

به گزارش ایسنا، شفقت علی خان، سفیر پاکستان در روسیه به اسپوتنیک گفت: پاکستان از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که به جای انداختن این "بار سنگین" تنها بر دوش اسلام آباد، با کابل گفتگو کنند.

وی با اشاره به قول طالبان برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان گفت: به این ترتیب می‌توان یک بحث باز داشت، بحث روابط، همکاری و همچنین به آنها (طالبان) این امید را بدهید که اگر شما این کار را بکنید، [اگر] یک دولت مشارکتی فراگیر وجود داشته باشد، ما می‌توانیم با شما کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می‌توانیم به افغانستان کمک کنیم. این منطقی نیست که شما دور بمانید و با گفتن، خوب، این یک مشکل است، شما باید آن را حل کنید، کل بار را بر دوش پاکستان بگذارید. برخی از قدرتهای خارجی ممکن است فکر کنند که این فقط مشکل پاکستان است. نه، این فقط مشکل ما نیست. فردا فردی که علیه پاکستان می‌جنگد می‌تواند به داعش بپیوندد و حمله به دیگران را آغاز کند. بنابراین به طور کلی، این مشکل باید ریشه‌کن شود. اما کلید، اولین قدم، ثبات در افغانستان است. اسلام آباد می‌خواهد با مسکو و دیگر شرکای خود همکاری کند تا به یک دولت سیاسی گسترده‌تر و فراگیر کمک کند که ثبات را در افغانستان به ارمغان بیاورد.

سفیر پاکستان تاکید کرد که اسلام آباد آماده پاسخ به تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان است اما معتقد است که این مشکل نیازمند توجه بین‌المللی است.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که چندین موضوع در ارتباط با افغانستان وجود دارد، از جمله تهدیدهایی که از "مناطق غیر دولتی که هیچکس کنترل آنها را ندارد" و تامین مالی عناصر تروریستی توسط "کشورهای دیگر" ناشی می‌شود.

وی درباره نشست کشورهای همسایه افغانستان به پیشنهاد شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفت: در مورد نشست مذاکراتی در حال انجام است، اما هنوز هیچ چیز مشخصی در مورد اینکه چه کسانی شرکت کننده خواهند بود، چه زمانی و کجا، وجود ندارد.

این دیپلمات همچنین اشاره کرد که تروئیکای گسترش یافته که شامل روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان می‌شود، "مهمترین مجمع" هنگام بحث در مورد مسائل مربوط به افغانستان است.

وی تاکید کرد که پاکستان از ایده مشارکت هند در تروئیکای گسترده در مورد افغانستان حمایت نمی‌کند، ایران هم هنوز به دعوت برای پیوستن به این قالب پاسخ نداده است.

سفیر پاکستان در روسیه همچنین ادعاها مبنی بر اینکه پاکستان وضعیت افغانستان را کنترل می‌کند، رد می‌کند.

بسیاری از افغانهای مخالف طالبان اسلام آباد را در رسانه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار داده‌اند در حالی که هشتگ #SanctionPakistan در جریان حمله طالبان و سقوط کابل در توییتر رواج داشت.

وی گفت: جغرافیا، فرهنگ، تاریخ و البته زبان و این واقعیت که چهار میلیون پناهنده در پاکستان زندگی می‌کنند، به ما نوعی نقش می‌دهد، اما ما این کشور را کنترل نمی‌کنیم. همه می‌دانند شما نمی‌توانید به افغان‌ها دیکته کنید، تاریخ این کشور اثبات کرده است.

این سفیر بار دیگر تاکید کرد: امیدوارم [ناتو] تمام مسئولیت افغانستان را به دوش پاکستان نیندازد، کشورهای غربی درک کنند که خروج نیروها به این معنی نیست که آنها از افغانستان دست بکشند. پناهندگان تنها یک وجه است، پیامدهای تاریک‌تر، مواد مخدر، قاچاق انسان، مواد مخدر، تروریسم، همه اینها وجود دارد.

به گفته سفیر پاکستان بحث در مورد به رسمیت شناختن دولت تحت رهبری طالبان در افغانستان زود است.

این دیپلمات اشاره کرد: طالبان اظهارات "مثبتی" در مورد حقوق بشر، دولت فراگیر و تلاش برای مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر ارائه کردند. اما هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناخته شدن اظهار نظر کنیم. مسائل فوری‌تری وجود دارد، دولت با ثبات در افغانستان که شامل همه چیز می‌شود؛ سپس چیزهای دیگر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان سفیر پاکستان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد

سفیر چین در کابل طی دیداری با معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را تاریخی و در بهترین حالت خود عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را به عنوان دو کشور دوست و همسایه، تاریخی توصیف کرد و گفت در حال حاضر این روابط در بهترین حالت قرار دارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، سفیر چین افزود: دولت چین خواهان ارتقا و گسترش هر چه بیشتر روابط کابل و پکن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

ژائو شنگ ادامه داد: این کشور به خاطر تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف را به دانشجویان افغان فراهم کرده و نیز دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای ارتقای ظرفیت افغان‌ها در بخش‌های مختلف به از جمله در زمینه بهداشت و درمان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به علاقمندی تاجران و شرکت‌های چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در وضعیت مناسب قرار دارد و تاجران و سرمایه‌گذاران چینی مایل‌ هستند در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانآغاز جلسه مشترک وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان

این دیپلمات چینی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان، از کمک 100 هزار دلاری این کشور از طریق صلیب سرخ چین خبر داد و گفت این کمک به زودی به دسترس مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت.

حنفی نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع چین در مجامع بین‌المللی درباره افغانستان، گفت: هیئت حاکمه از سیاست چین واحد و نیز پروژه‌های اقتصادی این کشور مانند «یک کمربند، یک راه» حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: امارت اسلامی خواستار روابط و تعامل نیک با همه کشورها به ویژه با چین است و به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه‌، منطقه و فرامنطقه را نمی‌دهد و از سایر کشورها نیز توقع دارد تا بر اساس احترام متقابل با افغانستان رفتار کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند