Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@20:35:14 GMT

چگونه ظرفیت ریه خود را در خانه اندازه بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۸۲۷۶

چگونه ظرفیت ریه خود را در خانه اندازه بگیریم؟

به گزارش اقتصادآنلاین، آگاهی از ظرفیت و سلامت ریه‌ها برای افرادی که تحت اکسیژن درمانی قرار می‌گیرند یا بیماری تنفسی مانند آسم یا آمفیزم را تجربه می‌کنند اهمیت زیادی دارد در اینجا روشی آورده‌ایم که ارزان است و به زمان زیادی احتیاج ندارد. آزمایش سلامت ریه یا عملکرد ریه، یک راه مهم برای تشخیص نه‌تنها ظرفیت فعلی ریه، بلکه تغییرات قدرت ریه در طول زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا چند دلیل خوب برای آزمایش سلامت ریه در خانه آورده‌ایم:

بدانید چه زمانی باید با پزشک خود تماس بگیرید یا مراقبت‌های اورژانسی دریافت کنید برای درمان صبحگاهی، به‌موقع بیدار شوید. عوامل محرک آسم خود را پیگیری و کشف کنید نحوه عملکرد اکسیژن درمانی خود را تعیین کنید

یک روش معمول استفاده از Peak Flow Meter است، یک دستگاه دستی که قدرت تنفس شما را اندازه‌گیری می‌کند. شما به‌سادگی از یک سر نفس می‌کشید و متر فوراً بر اساس لیتر در دقیقه این مقیاس را اندازه‌گیری می‌کند.

Peak Flow Meter یک دستگاه نسبتاً ارزان است که به‌راحتی در داروخانه محلی شما یا به صورت سفارش آنلاین در دسترس است. برای توصیه‌های بیشتر باید با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه استفاده از اوج جریان‌سنج

ممکن است دستورالعمل‌های خاصی برای Peak Flow Meter شما وجود داشته باشد، بنابراین بهتر است ابتدا از پزشک استفاده کنید.

کل روال را سه بار تکرار کنید. بالاترین رأی را از بین سه رتبه‌بندی ثبت کنید. میانگین را محاسبه نکنید. این موضوع بسیار مهم است. هنگام استفاده از دستگاه جریان‌سنج خود نمی‌توانید بیش از حد نفس بکشید، اما می‌توانید خیلی کم بیرون دهید.

حداکثر میزان جریان خود را تقریباً در همان زمان هر روز اندازه‌گیری کنید. شما و پزشکتان می‌توانید بهترین زمان‌ها را تعیین کنید.

یک پیشنهاد این است که حداکثر میزان جریان خود را دو بار در روز بین ۷ تا ۹ صبح و بین ۶ تا ۸ عصر اندازه‌گیری کنید. ممکن است بخواهید حداکثر جریان خون خود را قبل یا بعد از مصرف دارو یا هر دو اندازه‌گیری کنید. سعی کنید هر بار همین کار را انجام دهید. نمودار نرخ اوج جریان خود را نگه دارید. با پزشکتان درباره مطالب مطالعه شده صحبت کنید.

بیایید تجدیدنظر کنیم

هنگامی که به بیماری ریوی یا سایر مشکلات تنفسی مبتلا هستید، وضعیت شما روزبه‌روز در حال نوسان است. دانستن ظرفیت ریه به شما کمک می‌کند تا وضعیت سلامت خود را پیگیری کنید و این کاری است که می‌توانید در خانه انجام دهید. استفاده از Peak Flow Meter یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای پیگیری پیشرفت روزانه سلامت ریه است. این دستگاه در صورت ابتلا به بیماری مزمن مانند برونشیت مزمن یا آمفیزم مفید است، اما باید از پزشک خود بپرسید که آیا آزمایش خانگی برای شما مناسب است یا خیر.

پربیننده ترین ۷ ضرر سرکه سیب که نمی‌دانید! سامانه واکسیناسیون برای متولدین ١٣۵۵ به قبل باز شد لغو محدودیت سنی واکسن کرونا استان‌ های صدرنشین در واکسیناسیون کرونا خطرناکترین مضرات جاروبرقی برای سلامتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ریه ها اندازه گیری سلامت ریه گیری کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گلکسی واچ 7 قادر خواهد بود سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌های منتشر شده در مورد ساعت‌های گلکسی واچ ۷ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در زمینه ردیابی سلامتی ارائه خواهد کرد؛ برای نمونه، انتظار می‌رود که سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که درگیر دیابت نیستند کمک می‌کند که سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

اندازه‌گیری سطح قند خون با استفاده از ساعت هوشمند به روش غیرتهاجمی است و نیاز به سوراخ کردن پوست و استخراج خون نیست، بنابراین افراد می‌توانند آسان‌تر سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند، به طور کلی انتظار می‌رود که اغلب گجت‌های پوشیدنی در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت سامسونگ هنوز به قابلیت اندازه‌گیری سطح قند خون توسط گلکسی واچ ۷ اشاره نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که به حسگر اندازه‌گیری قند خون مجهز شود، البته هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون فاش نشده است؛ انتظار می‌رود که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در تاریخ هفتم جولای همراه با گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ عرضه شود.

ممکن است ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ به تراشه جدید Exynos W940 عرضه شود که ۵۰ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است و تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

کد خبر 748222

دیگر خبرها

  • باید حواسمان را جمع کنیم و امتیاز بگیریم
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • حالا آرون بروکس، تیلور جوان آمریکایی‌هاست؛ نه بزرگش کنیم نه دست کمش بگیریم
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد