Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب النهضه تونس خواستار لغو تعلیق فعالیت پارلمان این کشور و انجام گفت‌وگوهای ملی و اصلاح ساختار سیاسی تونس شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم، حزب اسلامگرای تونس با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به تدابیر فوق العاده، لغو تعلیق فعالیت پارلمان ، بازگشت فعالیت نهادها و موسسات حاکمیتی به حالت عادی و تشکیل دولت جدید بر اساس قانون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تونس  سوم مرداد ماه گذشته با صدور فرمانی هشام المشیشی را از سمت نخست وزیری برکنار کرد، فعالیت پارلمان را به حالت تعلیق در ‌آورد و مصونیت سیاسی نمایندگان آن را لغو کرد. این اقدام قیس سعید با مخالفت احزاب سیاسی تونس روبرو شد و حزب النهضه از آن به عنوان «کودتا» علیه روند دموکراتیک تونس یاد کرد.

حزب اسلامگرای النهضه در بیانیه خود  خواستار  انجام گفت‌وگوهای ملی، اصلاح ساختار نظام سیاسی، اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات جدید شد.

در همین حال سفرای هفت کشور صنعتی  موسوم  به گروه هفت با انتشار بیانیه‌ای از  رئیس جمهور تونس خواستند، هرچه سریع‌تر به نظام قانون اساسی که در آن پارلمان منتخب نقش زیادی دارد،  بازگشته  و دولت جدید این کشور  را  فورا تشکیل دهد.

به نوشته این روزنامه «منصف مرزوقی» رئیس جمهور سابق تونس به منظور خروج  این کشور از  بحران سیاسی نقشه راهی پیشنهاد کرد که در آن بر تشکیل دولت قانونی تاکید شده است.

ابراز نگرانی در تونس از تجمیع قدرت در دست «قیس سعید»

وی، در این نقشه راه تصریح کرده است: تشکیل دولت قانونی میسر نیست جزء  اینکه  پارلمان فعالیت خود  را  از سربگیرد البته لازم است کارکرد موسسات وابسته  به پارلمان تغییر کند.

مرزوقی خواهان  برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بر اساس قانون جدید انتخابات،  لغو تمام محدودیت‌ها  از جمله سفر نمایندگان پارلمان  و آزادی برخی نمایندگان شد که توسط نیروهای امنیتی و پلیس دستگیر شده‌اند.

رئیس جمهور سابق تونس در نقشه راه پیشنهادی خود بر ضرورت محاکمه  تمام نمایندگان  فاسد در پارلمان تاکید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901333

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند