Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان زنجان تأکید کرد: حل معضلات جامعه و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره‌گیری از نظرات علمی و عملی نخبگان بسیار گره‌گشا خواهد بود. خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه کمیته شناسایی زمینه‌ها و عوامل اصلی ۱۰ عنوان اول جرایم و دعاوی استان زنجان که با حضور همکاران قضایی، مسئولان دستگاه‌ها و نخبگان و اساتید دانشگاه برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب نظران استانی با نگاه علمی، تجربی و همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان در راستای ارائه راهکار‌های موثر جهت پیشگیری از وقوع جرایم بسیار مهم و موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان در همه حوزه‌ها آثار و نتایج خوبی داشته است. قوه قضاییه نیز بصورت مستمر از نظرات نخبگان در بررسی و حل مسائل و مشکلات استفاده کرده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: در خصوص مسائل و جرایم نباید بر اساس حدس و گمان صحبت کرد، بلکه باید بر اساس داده‌های میدانی و موجود در جامعه مطالب ارائه شود تا خروجی کار موثر باشد.
وی گفت: در خصوص جرایم و افزایش آمار ضرب و جرح باید با کار میدانی موضوع را بررسی کرد تا منشا بروز این جرم در جامعه احصاء شود و برای آن راهکار پیدا شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی افزود: اگر کار‌ها و اقدامات بصورت میدانی و بر اساس علت شناسی باشد نتیجه بخش‌تر خواهد بود. حل معضلات جامعه و پیشگیری از وقوع جرم با بهره گیری از نظرات علمی، عملی نخبگان بسیار گره گشا خواهد بود.
وی بر اقدامات کوتاه مدت و میان مدت برای حل معضلات اجتماعی در استان زنجان تاکید کرد و از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان خواست تا برای ریشه‌یابی معضلات از نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان و نخبگان استفاده کنند.
مهم‌ترین مولفه کنترل خشم، عدم مهارت در گفت‌وگو هاست حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کرمی در این جلسه گفت: عدم تربیت اجتماعی افراد و عدم رعایت گفت‌وگو‌ها غالبا منجر به درگیری و بروز جرایم می‌شود که این مقوله موضوعی است که باید مورد توجه در حوزه پیشگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر بازی‌ها در فضای مجازی توأم با ضرب و جرح و خشونت است، افزود: پیامد بسیار بد این گونه بازی‌ها بر روی افراد بویژه فرزندان دارد که خانواده‌ها باید نسبت به این موضوع نظارت کافی داشته باشند.
کرمی با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه کنترل خشم، عدم مهارت در گفت‌وگو هاست، اظهار کرد: نسخه مقطعی و زود بازده در این خصوص این است که مهارت گفت‌وگو‌ها را در جامعه بویژه بین زوجین بالا ببریم که منشأ بیشتر مشکلات و اختلافات زوجین همین عدم رعایت مهارت گفت‌وگو‌هاست.
دادستان زنجان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت گفت‌وگو تصریح کرد و گفت: مخاطب این دوره برای افرادی که در ابتدای تشکیل خانواده هستند و همچنین دانش آموزان دوره دبیرستان است که باید در این دوره‌ها شرکت کنند که آثار این کار در ادامه زندگی زوجین و جوانانی که در آستانه تشکیل خانواده هستند بسیار نتیجه بخش خواهد بود.
در ابتداری این جلسه صمیمی قضات، مسئوان دستگاه‌ها، اساتید و نخبگان دانشگاه‌های استان به بیان نظران و دیدگاه‌ها تخصصی خود در امر پیشگیری از جرائم و ارائه راهکار‌ها پرداختند.        بیشتر بخوانید:     لزوم ارتقاء باور عمومی نسبت به کار دستگاه قضایی با پیشگیری از وقوع جرم انتهای پیام/ برچسب ها: زنجان نخبگان جامعه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زنجان نخبگان جامعه رئیس کل دادگستری استان زنجان پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از وقوع گفت وگو ها حل معضلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی

استاندار زنجان گفت: پاداش افزایش تولید به کارگران واحدهای تولیدی باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل بی تدبیری سبب ادامه دار بودن مشکل کارگران می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل یکی از این موارد است که باید اجرای آن در واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود.

افشارچی بر لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع بهره‌وری هم باید مورد توجه باشد و رویکرد ما این است هر واحدی که بتواند اتفاق خاصی را در حوزه بهره‌وری و توجه به کارگران رقم بزند، در اولویت گره گشایی از مشکلات و مسائل قرار داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید سودآوری تولید از محل سوبسیدهای انرژی باشد، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع باید از محل بهره‌وری رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم، اضافه کرد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل نبود تدبیر ادامه‌دار می‌شود.

کد خبر 750128

دیگر خبرها

  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان