Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@07:44:48 GMT

تاکيد حماس بر لزوم رفع محاصره غزه

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۸۴۷۰

خبرگزاری آریا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، "حماس"، تأکید کرد: محاصره ظالمانه نوار غزه که 15 سال است ادامه دارد، باید برداشته شود و در صورتی که رژیم صهیونیستی متعهد به لغو محاصره نشود، این رژیم مجبور به پرداخت هزینه ناشی از آن می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  پایگاه خبری عربی 21، طی روز‌ها و ساعات گذشته، حماس مذاکرات غیرمستقیم و اعلام نشده‌ای با رژیم اشغالگر صهیونیست از طریق میانجیگر قطری انجام داده است، هیئت قطری به نمایندگی محمد العمادی رئیس کمیته قطر برای بازسازی غزه، پنجشنبه گذشته از طریق گذرگاه "بیت حانون / ایرز" که به دست نیرو‌های اسرائیلی اداره می‌شود، وارد نوار غزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد العمادی که با رهبران جنبش حماس در نوار غزه ملاقات کرد، چندین بار بین غزه و تل آویو سفر کرد و نشان داد که او برای غلبه بر موانعی که رژیم اشغالگر صهیونیست در راه شکستن محاصره ایجاد کرده است و جنبش حماس آن را نمی‌پذیرد، تلاش می‌کند.
سهیل الهندی، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، در مورد آخرین تحولات در اجرای اقدامات برای شکستن محاصره نوار غزه، در مصاحبه با پایگاه خبری عربی 21 تصریح کرد: رژیم اشغالگر هنوز از دادن حق برداشته شدن محاصره به مردم فلسطین در نوار غزه اکراه دارد و این رفتار رژیم اسرائیل اصلا پذیرفتنی نیست.
وی همچنین توضیح داد: جناح‌های مقاومت فلسطین به ویژه حماس این شرایط را پیش بینی کرده اند و اجازه ادامه محاصره و گرسنگی مردم ما را نمی‌دهند، بنابراین ما قدم‌های خود را به منظور برداشتن محاصره بر می‌داریم و با هرچه در اختیار داریم و با تمرکز به ابزار‌های مقاومت، به منظور انتقال پیام مردم و برداشتن محاصره از آن‌ها تلاش می‌کنیم.
سهیل الهندی تأکید کرد: حماس اجازه نخواهد داد این وضعیت محاصره و کنترل اشغالگران بر روند زندگی در غزه ادامه یابد و روند بازسازی را متوقف کند و ما با تمام قدرت برای رفع محاصره و برداشتن بار از دوش مردم فلسطین تلاش خواهید کرد.
وی هشدار داد: محاصره باید از مردم ما برداشته شود و ما اجازه نمی‌دهیم این واقعیت دشوار ادامه یابد. محاصره باید برداشته شود، در غیر این صورت دشمن تاوان آن را خواهد داد.
گفتنی است، جوانان فعال در نوار غزه همچنان با شیوه‌های مختلف خود مقاومت مردمی را ادامه می‌دهند. "فعالیت‌های ایجاد وحشت شبانه" و پرتاب بالن‌های آتش زا به سمت شهرک‌های واقع در شرق نوار غزه از جمله فعالیت‌های این جوانان است.
نوار غزه از بدتر شدن شرایط انسانی، اقتصادی و معیشتی در نتیجه محاصره مداوم و شدید رژیم اشغالگر و تحریم‌های اعمال شده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین بر این نوار رنج می‌برد.
مشکلاتی که فقر و بیکاری را تشدید کرده است. همچنین مشکل مداوم قطع برق که رنج گروه‌های مختلف فلسطینی را افزایش می‌دهد.
تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، که از 10 مه 2021 آغاز شد و به مدت 11 روز ادامه داشت، باعث ویرانی گسترده‌ای شده است، علاوه بر آن توقف روند بازسازی و شیوع همه گیر کرونا باعث دو برابر شدن رنج‌های فلسطینیان ساکن در نوار غزه شد که بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: غزه رژیم اشغالگر نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها

مقامات رژیم صهیونیستی درحالی رویای متوهمانه نابودی جنبش حماس را در سر می‌پروراندند که امروز با وجود ورود جنگ غزه به هشتمین ماه، رژیم صهیونیستی در شرایطی به سر می‌برد که نه تنها توان نابود کردن حماس را ندارد، بلکه قادر به آزاد کردن اسرای خود نیست و حملات مقاومت فلسطین نیز همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش رژیم اشغالگر، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات نظامی ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و امروز وارد دویست و دوازدهمین روز خود شده است؛ اما ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در دستیابی به اهداف متوهمانه‌اش ناکام مانده است.

در همین راستا، شبکه الجزیره گزارش داد: اسرائیل به هیچ یک از اهدافی که ماه‌ها پیش اعلام کرده بود، یعنی از بین بردن مقاومت، آزادی اسرا و خلع سلاح نوار غزه، دست نیافت و در این مسیر ناکام ماند.

الجزیره گزارش داد رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اهداف متوهمانه خود در مرحله نخست با انجام حملات هوایی اقدام به از بین بردن زیربناهای حیاتی در نوار غزه کرد و در مرحله دوم نیز تلاش کرد تا ساختار مقاومت شامل رهبری، ساختار نظامی، تونل‌ها و سامانه‌های موشکی را از بین ببرد.

رژیم صهیونیستی همچنین در مرحله بعد نابودی کامل مقاومت و تسلط امنیتی بر نوار غزه را برای خود متصور شده بود.

طبق این گزارش، با این وجود امروز و پس از هفت ماه درگیری، گروه‌های مقاومت همچنان می‌توانند از مناطقی که رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود «به طور کامل از وجود رزمندگان پاکسازی کرده است» راکت شلیک کند و همین امر باعث شد «اسحاق بریک» کارشناس نظامی صهیونیست بگوید که رژیم اشغالگر از نظر نظامی به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • «نابودی حماس»، رویای بر باد رفته صهیونیست‌ها
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری