Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:42:20 GMT

فارس میزبان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۹۰۲۱

فارس میزبان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در این نشست مجازی گفت: با کمک قصه، می‌توان کودکان و نوجوانان را با محیط اطراف بیشتر آشنا کرد و قدرت تفکر و تخیل آنان را گسترش داد؛ همچنین قصه می‌تواند استعداد کودکان و نوجوانان را شکوفا، حافظه را تقویت و روحیه پرسش‌گری و مطالبه‌گری را در آنان تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: نوشتن و روایت قصه‌های خوب را وابسته به مطالعه کتاب‌های معتبر، تمرین در نوشتن و توجه به حوادث و اتفاقات اطراف دانست که در کانون به صورت تخصصی دنبال می‌شود.

کامرانی تصریح کرد: اگر بخواهیم از هنر و قالب قصه‌گویی صحبت کنیم باید به تاریخ خلقت نگاهی بیندازیم که قصه همزاد انسان است و به جغرافیای خاص و زمان مشخصی تعلق ندارد بلکه در بین همه ملل دنیا در طول تاریخ رواج داشته و یکی از بهترین ابزار در بین هنرهاست که موجب می‌شود تا قصه‌گو در قالبی ارزشمند و تأثیرگذار، پیام را به مخاطب منتقل کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: در حال حاضر کارکرد قصه از سرگرمی گذشته و به عنوان یک رسانه و ابزار تاثیرگذار مطرح است.

او خطاب به شرکت‌کنندگان که برگزیدگان استانی جشنواره قصه‌گویی بودند افزود: شما در آغاز راه هستید و این برگزیده شدن، مسئولیت شما را برای آموختن، تمرین کردن و تلاش بیشتر، مضاعف می‌کند.

کامرانی اضافه کرد: جشنواره، تنها محل معرفی برگزیدگان نیست در جشنواره‌ها روش زندگی، تعاون، همکاری و مهارت‌ها را می‌آموزیم و شخصیت کودکان و نوجوانان در همین جشنواره‌ها تکامل پیدا می‌کند.

این نشست با قصه‌گویی برگزیدگان و بررسی قصه‌های منتخب با حضور لیلا ابراهیمی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مدرس و داور قصه‌گویی ادامه یافت.

 پس از بررسی و پایش آثار رسیده از قصه‌گویان استان فارس در گروه‌های پسران و دختران، زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بخش‌های ملی و آیینی و سنتی، برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست و سومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی و راه‌ یافتگان به مرحله‌ منطقه‌ای، معرفی شدند.

بر این اساس و با اعلام هیات داوران، در بخش ملی، در گروه مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، فاطمه سلطانی با قصه سلطان و آهو، عبدالصمد رحمانیان کوشککی با قصه کفش‌های بازرگان و هاجر قنبری با قصه فرشته بالدار به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان نیز رقیه مستقیم با قصه غول و نمکی مقام اول را به خود اختصاص داد، ضحی محزون با قصه موش دم بریده و مریم جمالی با قصه آقای قورباغه نیز موفق به کسب مقام دوم و سوم جشنواره شدند.

در این بخش سعیده عزیزی با قصه «کلوچه‌های خوشمزه» و زهرا رایگان با قصه میهمان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

جشنواره استانی قصه‌گویی در بخش دختران و پسران، ستایش عرب‌زاده با قصه تولد مار بوآ، محدثه شاهدی با قصه شیر بی‌یال و دم و محدثه تشویقی با قصه آهوی گردن دراز را به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کرد و زهرا تشکر با قصه دروغ بزگ را شایسته تقدیر دانست.

بخش آیینی، سنتی بیست‌ وسومین جشنواره استانی قصه‌گویی نیز در بخش دختران و پسران ۴ برگزیده و شایسته تقدیر داشت.

بر این اساس، امیر محمد زارع با قصه «مزعفر و بغرا»، زهرا صمیمی با قصه نقل ضحاک و نازنین زهرا ایزدی با قصه نبرد رستم و اشکبوس به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

یکتا افشاری با قصه آرش کمان‌گیر شایسته تقدیر در این بخش معرفی شد.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌ المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شایسته تقدیر معرفی شدند قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته از استان‌های مختلف کشور به صورت اردو محور در سنندج برگزار و ظهر سه شنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این جشنواره در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری، طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار شد.

عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت این جشنواره در روز ششم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد و امروز با معرفی برترین‌ها به ایستگاه آخر رسید.

در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده بودند و براساس تصمیم گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته ای با هم به رقابت کردند.

۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و … بودند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

کد خبر 6093177

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد