Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده هاور از توابع شهرستان مانه و سملقان افزود: از ۴۰ واحد فوق، ۹ واحد به مرحله سقف، ۲۱ واحد به مرحله فونداسیون و سایر واحدها در حال پی کنی و برای ۳۹ واحد نیز تشکیل پرونده شده است.

شجاعی با اشاره به اینکه اولویت های اصلی ما در این روستا راه دسترسی، ارتباطات و اتمام واحدهای مسکونی است، گفت: هم به لحاظ اعتبارت و هم عملیات آغاز به کار، این منطقه به صورت ویژه دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از وقوع زلزله به فاصله اندکی چندین تیم به این روستا اعزام شدند که مصوبات ویژه ای هم برای حل مشکلات این روستا به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از راه دسترسی روستای هاور صعب العبور و کوهستانی است، تصریح کرد: به دلیل وجود چنین شرایطی درصدد پایان آواربرداری و حمل مصالح تا پیش از شروع فصل سرما هستیم.

شجاعی با تاکید بر این نکته که هدف اصلی اسکان مردم در واحدهای احداثی تا شروع فصل سرما است، گفت: دستوراتی مبنی بر تسریع واحدهای مسکونی به بنیاد مسکن استان داده شده است.

زلزله ۵.۵ ریشتر  ساعت ۳.۳۴ دقیقه روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری شهر سنخواست شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی را لرزاندکه براساس آخرین آمارها این زمین لرزه و پس لرزه های پس از آن موجب خسارت ۳۰ تا ۱۰۰درصدی به یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی که قالب بیشتر  خشتی و گلی بود، شد. ۱۲۱ واحد مسکونی نیز به طور کامل تخریب شد.

زلزله همچنین به بخش کشاوزری ۶۵ میلیارد ریال، حوزه آب و فاضلاب ۱۰ میلیارد ریال، برق ۱۰ میلیارد ریال و به مدارس ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند.
گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

برچسب‌ها بجنورد استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی خراسان شمالی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی بجنورد استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی خراسان شمالی زلزله خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال