Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انجام مذاکراتی در خصوص انتقال برق از اردن به لبنان از طریق خاک سوریه وزیر برق این کشور اعلام کرد که بخشی از این خط ارتباطی تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الوطن، «غسان الزامل» وزیر برق سوریه طی اظهاراتی اعلام کرد که خط برق ارتباطی میان اردن و سوریه که به لبنان می‌رسد طی سال‌های گذشته در فاصله 87 کیلومتری مرز اردن و سوریه تا حدودی در معرض اقدامات خرابکارانه قرار گرفته و این مسافت بخشی از خط اصلی است که شمال پایتخت اردن (امان) را به جنوب دمشق متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، هزینه برآورد شده برای بازسازی این بخش فراتر از 12 میلیارد لیره بوده و نیاز به زمانی برای بازسازی و محافظت از آن دارد که تکمیل این پروژه از زمان شروع عملیات 2 تا 4 ماه زمان می‌برد. همچنین حدود 80 دکل برق این منطقه در جریان اقدامات خرابکارانه دچار خسارت شده‌اند که هزینه آنها بیش از 6.9 میلیارد دلار برآورد می‌شود. در حال حاضر مشکلاتی برای تامین مواد مورد نیاز جهت بازسازی خط برق مذکور به دلیل محاصره ظالمانه‌ای که ایالات متحده علیه سوریه تحمیل کرده وجود دارد. این محاصره ظالمانه همچنین در بیشتر مواقع مانع از تامین امکانات لازم جهت انجام عملیات بازسازی شبکه‌های برق در سوریه می‌شود.

وزیر برق سوریه در ادامه اظهار داشت، قبل از انجام عملیات بازسازی و نگهداری، این منطقه باید توسط واحدهای مهندسی متخصص تشخیص مواد منفجره به‌جامانده از تروریست‌ها تفتیش شود و وزارت برق نیز بر این روند نظارت خواهد کرد.

این اظهارات الزامل بعد از مذاکرات سوریه و لبنان در خصوص درخواست لبنانی‌ها از سوریه برای انتقال گاز مصر و برق اردن از خاک سوریه به لبنان مطرح می‌شود که در این دیدار طرف سوری به درخواست لبنانی‌ها پاسخ مثبت داده و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کرد.

بشار اسد: سوریه در همه عرصه‌ها در کنار لبنان ایستاده استحزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره 3 کشور را درهم شکستیمنشست مشترک سه کشور سوریه، لبنان و مصر در اردن

دو طرف بعد از این مذاکرات توافق کردند تا جنبه‌های فنی دقیق را از طریق یک تیم مهندسی مشترک برای بحث درباره موضوعات مربوط به مسائل فنی هر دو کشور پیگیری کنند.

فردا (چهارشنبه) نیز اردن میزبان نشستی برای بحث درباره گازرسانی به لبنان خواهد بود.

در نشست امان درباره راههای تقویت همکاری برای انتقال گاز مصر به لبنان از طریق اردن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه سوخت در لبنان، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی سید حسن نصرالله حزب‌الله لبنان مطرح شد و بدین صورت پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به سمت این کشور حرکت کرده‌اند.

لذا بسیاری از ناظران حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد لبنان را گشوده شدن افق جدیدی در روابط دو کشور و سرآغاز شکست سلطه آمریکا در منطقه می‌دانند و معتقدند که با حرکت کشتی‌های سوخت ایران به لبنان، اولین شکست هیمنه سیاسی آمریکا در منطقه رقم می‌خورد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آن‌ها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آن‌ها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آن‌ها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهادهای حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش