Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:04:08 GMT

طرح توسعه بازار هنر «تو بافی» اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۹۳۵۳

طرح توسعه بازار هنر «تو بافی» اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناصری صبح سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه کارگاه توبافی حاجی آباد شهرستان بیرجند بیان کرد: هنر توبافی از هنرهای اصیل و احیا شده‌ای در استان است.

وی با بیان اینکه توبافی پس از بافت فرش پر درآمدترین صنایع دستی خراسان جنوبی است، عنوان کرد: این هنر هم اکنون نامزد دریافت مهر اصالت بین الملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه اندازی اولین کارگاه توبافی جمعیت هلال احمر در راستای اهداف بشر دوستانه و ایجاد اشتغال خانوارها در شهرستان بیرجند، افزود: این گام در راستای اهداف و برنامه های استان برداشته شده و بسیار قابل تقدیر است.

ناصری ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و جمعیت هلال احمر در تلاش است برای رونق هر چه بیشتر هنر پارچه بافی سنتی طرح توسعه بازار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقاء کمی و کیفی کارگاه‌های پارچه بافی سنتی را اجرا کنند.

وی گفت: خوشبختانه تا به امروز حدود پنج هزار نفر این هنر را در سطح استان آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: افراد علاقه مند پس از آموزش می توانند از تسهیلات کم بهره جهت ارتقاء و افزایش تولیدات بهره ببرند.

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: به دلیل کیفیت و بازار پسندی این هنر امیدواریم ضمن تقویت اشتغال به ارز آوری در کشور و استان نیز کمک کند.

کد خبر 5299075

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری بیرجند علی ناصری صنایع دستی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل گرگان سیستان و بلوچستان کرمانشاه واکسیناسیون شیوع کرونا دولت سیزدهم ایلام کمک مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل