Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:30:11 GMT

پذیرش ۸۰ نخبه افغان در دانشگاه‌های ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۹۴۵۸

پذیرش ۸۰ نخبه افغان در دانشگاه‌های ایران

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، سورنا ستاری در صفحه شخصی اینستاگرام خود پستی در خصوص نخبگان و مهاجران افغانستانی منتشر کرد.

ستاری در این پست افزود: «در میان مهاجرین همسایه شرقی ما از کشور افغانستان هستند افرادی که به حوزه کاری من مربوط هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما در حال حاضر پذیرای ده ها هزار نفر دانشجوی افغانستانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال مهمان های ویژه تری هم خواهیم داشت.  از کشور افغانستان هشتاد نفر در ۴ دانشگاه کشورمان با حمایت بنیاد ملی نخبگان پذیرش شدند.

ستاری ادامه داد: معاونت علمی و فناوری هم در دو سال گذشته از فعالیت های نخبگان، استارت‌آپ‌ ها و کارآفرینان افغانستان بطور جدی حمایت کرده است.

وی یادآور شد: حضور نخبگان و کارآفرینان افغانستانی به تبادلات اقتصادی و توسعه روابط و صادرات محصولات ایرانی کمک شایانی خواهد کرد و روابط ساختاری علمی و اقتصادی را بین دو کشور مسلمان، همسایه و همزبان را توسعه خواهد داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: در حال حاضر این عزیزان بیش از ۴۵ شرکت دانش بنیان را سرپرستی و هدایت می کنند و باعث کارآفرینی برای ایرانیان هم شده اند.

ستاری در پایان نوشت: در یک برنامه منسجم در دو سال گذشته و با همکاری نزدیک وزارت کشور برای بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان و کارآفرینان افغانستانی اقامت های پنج ساله و بالاتر صادر شده و زمینه فعالیت های علمی، تحقیقاتی و کارآفرینی ایشان در کشور توسعه قابل ملاحظه ای داشته است. این حمایت ها همچنان با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها افغانستان سورنا ستاری نخبگان اینستاگرام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان سورنا ستاری نخبگان افغانستان سورنا ستاری نخبگان اینستاگرام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، درخصوص جزئیات فراخوان‌های منتشرشده از سوی بنیاد برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی (خصوصی و دولتی)، طی سه مرحله فراخوان انجام و در هر مرحله تعدادی کد شغل از سوی سازمان‌ها، اعلام شد.

وی ادامه داد: در آخرین فراخوان، حدود ۳ هزار کد شغل، براساس اعلام نیاز سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام شد.

کیخا گفت: سال گذشته، طی یک فراخوان نیمه متمرکز برای بخش خصوصی، حدود ۵۰۰ کد شغل با اعلام نیاز از ۹۰ شرکت خصوصی، اطلاع‌رسانی شد و حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی به ارگان‌هایی که بیشترین استقبال برای ورود به آنها در فراخوان‌ها، وجود داشت اشاره کرد و گفت: از میان دستگاه‌های دولتی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بنادر بیشترین آمار جذب نخبگان را داشته است که حدود ۱۴۰ نفر، به این ارگان معرفی شدند.

معاون سرآمدان بنیادملی نخبگان، به چگونگی تعیین کد شغل‌ها در فراخوان‌های استخدامی نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: اغلب ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط براساس نیاز سازمانی خود، کد شغل‌هایی را اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: ابتدا، کد شغل‌ها توسط سازمان‌ها به سازمان اداره استخدامی ارائه می‌شود و سپس این سازمان باید کد‌های اعلام‌شده را تایید کند.

کیخا درخصوص جایگاه‌های شغلی که در فراخوان‌ها برای نخبگان درنظر گرفته می‌شود، گفت: جایگاه‌های شغلی، اغلب نخبگانی است و براساس تخصص نخبگان درنظر گرفته می‌شود، اما ممکن است در یک سازمان، نخبه به‌عنوان کارشناس اداری هم استخدام شود.

وی به «سامانه دانا» اشاره کرد و توضیح داد: بعد از اینکه فراخوان‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، افراد می‌توانند از طریق سامانه دانا، مدارک موردنیاز را ارسال کرده و از شرایط استخدامی برای نخبگان، اطلاعات جامعی را به‌دست آورند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان از ورود بنیاد ملی نخبگان به حوزه علوم انسانی و اجتماعی برای فراخوان‌های استخدامی خبر داد و گفت: در ارگان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، ظرفیت‌های مختص نخبگان علوم انسانی را برای جذب، در فراخوان‎ها اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی