Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی  معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی به همراه مدیرکل اداره کل امور واحدها، پژوهشکده ها، سازمانها و مراکز جهاددانشگاهی و مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاددانشگاهی از آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی بازدید کرد.

مهدی باصولی در جریان این بازدید با اشاره به تاثیرگذاری کرونا بر فعالیت واحدهای جهاددانشگاهی اظهار کرد: هرچند کرونا تاثیر به‌سزایی بر فعالیت‌های اموزشی واحدهای جهاد دانشگاهی داشته ولی در  جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی همانند سایر واحدها تلاش شده است با استفاده راهکارهای مختلف، اسیب‌پذیری کنترل و مدیریت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از منابع مهم درامدی در واحدهای استانی، آموزش بوده است، اظهار داشت با شیوع کرونا ضربه به ساختار درامدزایی واحدهای استانی جهاد وارد شد که عمده آسیب درامدی در حوزه اموزشی بوده است.

باصولی ادامه داد: کرونا در سال گذشته باعث شد  نیاز به بازنگری خدمات در جهاد دانشگاهی بیش از پیش احساس شود. و این نتیجه حاصل شد که باید خدمات ارائه شده از تنوع و تعمیق بیشتری برخوردار باشد تا نیازهای منطقه‌ای تامین شود.

 وی اظهار کرد: کسب وکار در جهاددانشگاهی باید علاوه‌بر دانشی بودن، علمی بودن، اقتصادی بودن، متناسب با شانیت نهاد مقدس جهاد دانشگاهی باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، وی ادامه داد: با توجه به تغییری در سبک زندگی مردم به‌وجود آمده باید روی ساختارهای آموزش بیشتر کار شود تا روند خدمات آموزشی جهاد بهبود و تنوع پیدا کند. 

باصولی با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: اگر چه کرونا بر فعالیت‌های حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی هم به واسطه‌ی عدم حضور دانشجویان در فصای دانشگاه، تاثیر گذاشته اما با این حال خدمات خوبی و فاخری به جامعه دانشگاهی  ارائه شده است. 

معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی با تاکید براینکه هدف اصلی این است که همه‌ی واحدهای جهاد دانشگاهی فعالیت شاخص داشته باشند، اظهار داشت در حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، نیز باید محور مشخصی برای توسعه در نظر گرفته شود. طبق گزارشات ارائه شده اقدامات خوبی با تمرکز بر فعالیت‌های سبز صورت گرفته که ضروری است این فعالیت‌ها از جنبه‌های مختلف بررسی شود تا در برنامه توسعه هفتم شاهد این باشیم که آذربایجان غربی در یک حوزه مشخص به فعالیت شاخصی دست پیداکند.

وی گفت: در حوزه دانشگاه علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی نیز اقدامات خوبی انجام شده و با توجه گزارش بیان شده، حایز رتبه اول استانی و جز ۵ استان اول در کشور بودند که قابل تقدیر است. 

معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی  بااشاره به فعالیت مرکز رشد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز افزود: مراکز رشد استان نیز اقدامات خوبی انجام داده و بستر بسیار خوبی را برلی کسب و کار دانش‌بنیان فراهم اوردند و تعدادی از شرکت‌ها نیز در این مرکز جذب و به بازار وصل شدند. 

باصولی گفت: رشد صورت گرفته در جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی موید تلاش جهادگران این واحد است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی خاطر نشان کرد: با توجه به اقلیم استان به نظر می‌رسد حوزه‌ی مطلوب حوزه کشاورزی است و اگر فعالیت مناسب فناورانه در این حوزه تعریف شود دفتر مرکزی نیز از واحد استانی حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه در واحدهای جهاددانشگاهی باید روحیه مشورت و مشارکت قوی باشد، گفت: مشورت گرفتن در همه عرصه‌ها بسیار موثر است به‌طوری که همه بتوانند نظرات خود را اعلام کنند.چراکه هرچه بیشتر این نظرات بیان شود واحد زنده تر و روبه رشدتر خواهد بود. 

باصولی با بیان اینکه فعالیتهای بین گروهی و بین حوزه‌ای در واحدهای جهاد دانشگاهی بسیار حایز اهمیت است، گفت: هرقدر فعالیت های بین گروه‌های جهاد دانشگاهی گسترش یابد فعالیت‌های مفید جایگزین رقابت‌های فرسایشی شده و منجربه  رشد واحد مربوطه نیز می‌شود. 

معاون هماهنگی و امور مجلس جهادانشگاهی ادامه داد: واحدهای جهاددانشگاهی اگر در حوزه.ای صاحب تجربه و ایده هستند باید به سمت تبدیل به ان ثروت حرکت کنند و اگر محصول تولیدی واحد  به مرحله تجاری سازی نرسیده به تجاری سازی نزدیک کنند. 

وی با بیان اینکه مدل درامدی واحدهای جهاد باید توسعه یابد،  گفت: نیاز است تنوع اساسی در درآمد زایی واحدها صورت بگیرد و کارشناسی شود تا چگونه می توان از مسیرهای دیگر برای کسب درامد واحدها اقدام کرد.

در ابتدای این بازدید و دیدار امین رستم زاده رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های توسعه ای واحد  با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد استان را می توان جز واحدهای موفق بین واحدهای جهاد دانشگاهی در ایام سخت گرونا تلقی کرد، گفت: جهادددانشگاهی به جد بدنبال برند سازی مدل توسعه فناوری های سبز در بخشهای مختلف استوی خاطرنشان کرد: با پیگیری بعمل آمده تخصیص ۲۰ میلیارد ریال از ۴۰ میلیارد ریال سال ۱۴۰۰ از سوی برنامه و بودجه استان اعلام تخصیص شده است که می تواند با تخصیص کامل بستر سازی اولیه برای تحقق یکی از بسترهای قطب سبز فناوری در واحد محقق شود.

وی  با بیان اینکه معاونت پژوهشی دارای ۳ گروه، ۲ مرکز خدمات تخصصی است،  افزود: براساس برنامه توسعه ای دو ساله، راه اندازی پژوهشکده توسعه فناوریهای سبز در اولویت واحد است که اقدامات اولیه برای راه اندازی در حال انجام است. 

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیتهای کشت بافت در حوزه متابولیتهای ثانویه در جهت ارزش آفرینی مدل سبز گفت: امروزه  دنیا با توجه به دغدغه زیست محیطی، به سمت ارگانیک و سبز بودن حرکت می کند که  جهاددانشگاهی استان نیز در این حوزه سبز با اتکا به محیط کشت کنترل شده وارد فعالیت شده است. 

رستم زاده تصریح کرد: در گروه مدیریت کسب و  کار نیز جهاددانشگاهی استان در این اکوسیستم سبز، ورود کرده و ابداع و طراحی مدلهای مدیریتی سبز را برای شرکتهای خصوصی و حتی دولتی  طراحی و برند سازی خواهد کرد. 

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی باتاکید براینکه در تلاشیم همه فعالیتهای جهاد دانشگاهی استان در حوزه سبز بودن، ارگانیک بودن در بحث های حفاظت از محیط زیست بهینه سازی و ارزش آفرینی مسئولیت اجتماعی سوق یابد،  ادامه داد: آزمایشگاههای تخصصی جهاد دانشگاهی استان نیز باهدف آنالیز و رفرنس تایید برند مدیریت محصولات و فرآیندسبز در  بخشی از زنجیره مدیریت سبز قرار گرفته است. 

رستم زاده با اشاره به فعالیتهای حوزه آموزش جهاددانشگاهی استان گفت: جهادانشگاهی استان در راستای این هدف توسعه ای پس از نیازسنجی اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی و دوره های تخصصی سبز کرده است. 

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان، در سال ۹۹ جز ۵ مرکز برتر در بین دانشگاههای علمی کاربردی کشور و حایز رتبه اول استانی بوده و در راستای زنجیره مدل مدیریتی سبز، برای برگزاری دوره های پودمان در این حوزه برنامه ریزی کرده است. 

وی با اشاره به اقدامات حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: در برگزاری همایش حقوق شهروندی، دفاع سه دقیقه محور ویژه ای برای مدیریت و کسب و کار سبز معین شده و  با این هدف که از تمامی جوانب به سمت مدیریت سبز حرکت می کنیم.

رستم زاده گفت: از ۱۰ طرح پژوهشی شاخص و مصوب کارگروه پژوهش استان، مجموعا ۵ طرح به جهاد دانشگاهی (یک طرح اختصاصی  به گروه پژوهشی واحد و ۴ طرح با مشارکت سایر دانشگاهها و نظارت و مسولیت این واحد سپرده شده است. که نشان از ایجاد یک برند و شخصیت علمی پژوهشی بر جهاددانشگاهی استان در سیستم پژوهشی استان است.

وی بااشاره به تولیدماده ضد سرطان "وین کریستین" و" وین بلاستین" از گیاه دارویی پروانش که یکی از ۱۰ طرح مصوب و شاخص کارگروه پژوهش استان آذربایجان غربی است،گفت:  ۵۰ درصد اعتبار پژوهشی استان به این طرح گروه پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی تخصیص داده شده است. چنانچه تولید این ماده نیمه صنعتی با موفقیت محقق شود درامد دلاری برای واحد ایجاد می شود.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی کسب رتبه مدیریت عالی جهاددانشگاهی در طی دو سال گذشته (۹۸ و ۹۹) در بین رتبه بندی دستگاه های اجرایی استان را در دو سال پشت سر هم نشانه و محصول موفقیت همه جانبه جهادگران حوزه های پژوهشی فرهنگی آموزش عالی آموزشی و مرکز رشد این نهاد ذکر کرد و خاطر نشان کرد: با وجود شیوع کرونا در طی سال گذشته ۲۸ عنوان برنامه شاخص رفاهی فرهنگی مسابقه ای و خدمات مالی و اعتباری به جهادگران و خانواده های آنان طراحی و برگزار شده است و برای همه گروه ها و حوزه ها کانال های هم اندیشی ارتباطی اختصاصی و نشست های پرسش و پاسخ بصورت منظم با مسولان برگزار می شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی وین کریستین گیاه دارویی دانشگاهی آذربایجان غربی واحدهای جهاد دانشگاهی جهاددانشگاهی استان جهاد دانشگاهی دانشگاهی استان بر فعالیت ی واحدهای رستم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی صبح امروز در سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد حضور یافت.

در این گفتگو ۱۸ نفر از شهروندان استان مسائل و مشکلات خود در حوزه‌ها و موضوعات مربوطه از جمله انتقال محل خدمت، وام خوداشتغالی، تسهیلات بانکی، موافقت اصولی، خدمات شهری، مجوز ساخت و ساز، طرح اقدام ملی مسکن، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی شهرهاو طرح و پیشنهادات در حوزه احیای دریاچه ارومیه با استاندار آذربایجان‌غربی مطرح و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی نیز دستور بررسی، پیگیری و اقدام سریع به دستگاه‌های متولی را صادر نمود.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد