Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:36:26 GMT

آغاز عملیات کف‌سازی بازار کفاش‌ها در قم

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۹۵۵۸

آغاز عملیات کف‌سازی بازار کفاش‌ها در قم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اهمیت احیایی بافت تاریخی شهر قم گفت: بهسازی باید متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهر انجام‌شده و نخستین گام شناسایی گذر‌های اصلی، گونه‌های ارزشمند، ایجاد ارتباط بین آن‌ها، زنده کردن الگو‌ها به لحاظ عملکرد و سیما بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر سپس از آغاز پروژه کف‌سازی و بهسازی بازار کفاش‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های قدیم شهر، مطالعات اجتماعی، تاریخ و گذشته شهر، بازار کفاش‌ها بعد از بازار نو و کهنه یکی از بازار‌های مهم تاریخی شهر قم بوده که بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام‌شده بهسازی و کف‌سازی این بازار کلید خورده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تصریح کرد: کف‌سازی بازار کفاش‌ها در کمترین زمان و طی چند ماه‌های آینده با حداکثر سرعت به پایان رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد.

خاکی طول مسیر این پروژه را ۴۰۰ متر دانست و ابراز کرد: مساحت کف بازار حدود دو هزار مترمربع بوده که طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا دو ماه آینده عملیات کف‌سازی آن با سنگ مرمریت، مطابق کف‌سازی بازار کهنه و نو انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر مبلغ قرارداد پروژه را عددی بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان و پیش‌بینی اعتبار یک میلیارد تومانی اعلام و یادآورشد: تمام محور‌های تاریخی شهر قم بر اساس شاخص‌های تاریخی آن اولویت‌بندی شده و در مرحله اول بهسازی کف و جداره آن‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بازار کفاش ها سازی بازار کف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم

محمد رمضانی،مدیر منطقه هفت شهرداری قم  با اشاره به مسئله پارکینگ در این منطقه اظهار کرد: در منطقه هفت پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی حرم، پارکینگ رودخانه و پارکینگ شهید کاظمی به عنوان پارکینگ‌های عمومی ایجاد شده است.

وی با اشاره به محدودیت فضایی برای احداث پارکینگ‌های جدید در منطقه هفت افزود: در صورت به نتیجه رسیدن پروژه بسط شرقی و تکمیل پارکینگ‌های در دست کار در هسته مرکزی، شرایط پارکینگ‌های این منطقه بهبود خواهد یافت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اقدامات این منطقه برای رودخانه خاطرنشان کرد: در بلوار سردار شهید سلیمانی اصلاح کف و بهسازی آسفالت صورت گرفت، همچنین اصلاح هندسی برداشتن نرده‌ها و اصلاح جداول در این بلوار به سمت حرم مطهر نیز انجام شد.

رمضانی اضافه کرد: سال گذشته یک تابلیه روی رودخانه به‌منظور کاهش ترافیک با هزینه ۱۱ میلیارد تومانی انجام شد که موجب رضایتمندی بسیاری برای مردم و زائران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روسازی خیابان ۱۹ دی از مخابرات تا چهارراه بازار در حال انجام است، عنوان کرد: این کار به بهبود وضعیت تردد عابر پیاده منجر خواهد شد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهسازی بافت تاریخی شهر قم گفت: جداره‌سازی در بعضی نقاط با همکاری میراث فرهنگی و سازمان بهسازی اطراف حرم در منطقه صورت گرفت که موجب بهبود سیما و منظر در بنا‌های تاریخی شد، از آن جمله می‌توان به بهسازی گاراژ شمس‌العماره در چهارراه بازار اشاره کرد.

رمضانی با اشاره به بودجه ۳۵۵ میلیارد تومانی منطقه ۷ شهرداری قم افزود: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این منطقه زیرگذر امام موسی صدر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر