Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:12:25 GMT

توبافی بیرجند، نامزد دریافت مهر اصالت بین المللی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۹۷۲۸

توبافی بیرجند، نامزد دریافت مهر اصالت بین المللی شد

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار بیرجند با بیان اینکه هنر توبافی نامزد دریافت مهر اصالت بین المللی است، گفت: برای رونق هر چه بیشتر هنر پارچه بافی سنتی، طرح توسعه بازار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اجرا می‌شود.

علی ناصری، امروز سه شنبه ۱۶ شهریور در حاشیه مراسم افتتاحیه کارگاه توبافی حاجی آباد شهرستان بیرجند بیان کرد: هنر توبافی از هنرهای اصیل و احیا شده‌ای در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فرماندار بیرجند با اشاره به راه اندازی اولین کارگاه توبافی جمعیت هلال احمر در راستای اهداف بشر دوستانه و ایجاد اشتغال خانوارها در شهرستان بیرجند، افزود: این گام در راستای اهداف و برنامه های استان برداشته شده و بسیار قابل تقدیر است.

ناصری ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و جمعیت هلال احمر در تلاش است برای رونق هر چه بیشتر هنر پارچه بافی سنتی طرح توسعه بازار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقاء کمی و کیفی کارگاه‌های پارچه بافی سنتی را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز حدود پنج هزار نفر این هنر را در سطح استان آموزش دیده‌اند، ادامه داد: افراد علاقه مند پس از آموزش می توانند از تسهیلات کم بهره جهت ارتقاء و افزایش تولیدات بهره ببرند؛ به دلیل کیفیت و بازار پسندی این هنر امیدواریم ضمن تقویت اشتغال به ارزآوری در کشور و استان نیز کمک کند.

راه اندازی اولین کارگاه صنایع دستی در رشته پارچه بافی سنتی

محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز با اشاره به راه اندازی اولین کارگاه صنایع دستی در رشته پارچه بافی سنتی در شهرستان بیرجند، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال جاری به سال پشتیبانی‌ها، تولید و رفع موانع نامگذاری شده است، جمعیت هلال احمر در همین راستا خدمات بشر دوستانه‌ای در جهت کمک به اقتصاد خانوارها ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از معضلات امروز بیکاری و مشکلات اقتصادی خصوصاً در روستاها است، افزود: صنایع دستی می‌تواند به توان افزایی و معیشت مردم کمک شایانی کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صنایع دستی علاوه بر اقتصاد، به احیای فرهنگ نیز کمک بسزایی می‌کند، گفت: به همت اعضای جمعیت هلال احمر اولین کارگاه صنایع دستی توبافی در حاجی آباد شهرستان بیرجند نیز راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد هشت دستگاه توبافی در این کارگاه فعال است، تصریح کرد: تا کنون ۳۰ نفر در این کارگاه آموزش‌های لازم را به صورت کاملاً رایگان دریافت کرده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه و آموزش در این کارگاه کاملاً رایگان است و تمام تولیدات توسط اتحادیه صنایع دستی خریداری می‌شود، افزود: صادرات صنایع دستی علاوه بر ارز آوری، صادرات فرهنگ و تمدن ایرانی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع تا کنون مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جهت راه اندازی این کارگاه هزینه شده است، بیان کرد: پیش از این دو کارگاه صنایع دستی در شهرستان های سربیشه و نهبندان نیز راه اندازی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه خراسان جنوبی توبافی بیرجند صنایع دستی کارگاه صنایع دستی جمعیت هلال احمر پارچه بافی سنتی شهرستان بیرجند اولین کارگاه راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران