Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با تقدیر از تلاش های مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان برای ارتقای فرهنگ مهارت آموزی اعم از بخش های دولتی و خصوصی اظهار داشت: کارآفرینی و ایجاد محیط های کسب و کار برای جوانان این مرز و بوم از الزامات مهم آموزش های مهارتی است که تمامی دستگاه های مربوطه باید در این خصوص تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدعلی موهبتی گفت: اگر فرهنگ مهارت آموزی و خوداشتغالی در سیستان و بلوچستان بالا برود هیچ جوانی بیکار نخواهد بود و در همین راستا مجموعه آموزش فنی و حرفه ای باید برای توانمندسازی مهارتی این قشر از جامعه گام های اساسی بردارد.

وی افزود: مرکز کسب و کار و کارآفرینی با توجه به نیاز استان در حال ارائه آموزش حضوری و مجازی در رشته های کسب و کار، ایده سازی، بازاریابی فضای مجازی، دوره های گردشگری، مهارت های کارآفرینی و غیره است.

استاندار سیستان و بلوچستان مهارت آموزی را مهمترین گام در حل اشتغال جوانان عنوان کرد و خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای کمک به اشتغال و حل معضل بیکاری شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: هدف از راه اندازی این مرکز نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی نوآورانه و تقویت و توسعه اکوسیستم کارآفرینی استان است.

خداداد اولیایی گفت: در این مرکز چهار فضای کارگاهی تجهیزات و نیروی آموزشی برای فعالیت شتاب دهنده و واحد مشاوره و خدمات کارآفرینی در راستای اجرای ایده های نو و استارتاپی بر اساس قوانین و ضوابط وجود دارد که برای هر یک از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای، دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان و همچنین تیم های مستقر در مرکز جهت کسب مشاوره، راه اندازی و توسعه کسب و کار اختصاص یافته است.

وی افزود: از جمله مهارت های نرم که در این مرکز به صورت رایگان ارائه می شود شامل اصول راه اندازی کسب و کار، بازاریابی فضای مجازی، مهارت‌های کارآفرینی، اصول و فنون مذاکره و همچنین دوره های گردشگری سلامت و غیره است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به این مرکز واقع در خیابان دانشگاه جنب پل روگذر و یا از طریق پرتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از این خدمات رایگان آموزشی بهره مند شده و در پایان در صورت قبولی در آزمون گواهینامه بین المللی فنی حرفه ای دریافت کنند.

همچنین سالن آمفی تئاتر مرکز شماره یک آموزش فنی وحرفه ای زاهدان با ظرفیت ۱۵۰ نفر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

برچسب‌ها اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مراسم افتتاح زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مراسم افتتاح سیستان و بلوچستان مراسم افتتاح زاهدان آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان