Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@21:00:36 GMT

آیفون ۱۳ گران تر از نسخه های قبلی عرضه می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۰۲۳۹

آیفون ۱۳ گران تر از نسخه های قبلی عرضه می شود

طبق گزارش های جدید و با توجه به افزایش قیمت تراشه هایی که در موبایل های اپل به کار می رود، احتمالا قیمت سری آیفون ۱۳ افزایش یابد و گرانتر از نسخه پیشین باشد.

کارشناسان بازار فناوری معتقد بودند باوجود آنکه در آیفون ۱۳ ارتقاهایی انجام می‌شود اما اپل قیمت آن را بالاتر نمی‌برد. اما اکنون نشانگرهای بازار حاکی از آن است که گریزی از افزایش قیمت سری جدید آیفون وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران شرکت TSMC را مقصر این افزایش قیمت می‌دانند زیرا تصمیم گرفته قیمت تراشه‌هایش را افزایش دهد. این تراشه ساز تایوانی چندی پیش به مشتریانش اعلام کرد قیمت محصولاتش را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. قبلاً از آن نیز اعلام شده بود تراشه‌های ۵ و۷ نانومتری با ۱۰ درصد افزایش هزینه تولید روبرو می‌شوند. هزینه تولید پردازشگرهای ۱۶ نانومتری نیز ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

بنابراین منطقی است که اپل افزایش هزینه‌ها برای خرید قطعات را به قیمت آیفون‌های جدید اضافه کند. همچنین باید در نظر داشت اپل در آیفون ۱۳ از تراشه‌های ۵ نانومتری (اپل A۱۵ بیونیک) استفاده می‌کند که شامل افزایش قیمت می‌شود.

از سوی دیگر نشریه سی نت در گزارشی اشاره می‌کند با توجه به آمار فروش خوب سری آیفون ۱۲ (به غیر از آیفون ۱۲ مینی) احتمال ثابت ماندن قیمت نسل جدید گوشی‌های اپل وجود دارد.

همچنین موبایل‌های شرکت‌های رقیب مانند «پیکسل ۵» گوگل که در ۲۰۲۰ عرضه شدند، ممکن است به کاهش قیمت آیفون ۱۳ منجر شوند.

پیش بینی می‌شود نسل جدید آیفون‌ها در ۱۴ سپتامبر رونمایی شود و شرکت از هفدهم همین ماه پیش سفارش دستگاه‌ها را قبول کند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: افزایش قیمت آیفون ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!