Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه‌های نوآوری و فناوری ایران‌ساخت مکانی برای ارائه توانمندی فناوران است، خانه‌هایی که با محصولات دانش‌بنیان و خلاق مزین شده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در حال حاضر در ۴ کشور کنیا، سوریه، روسیه و چین خانه‌های نوآوری و فناوری ایران‌ساخت گشایش یافته است و قرار است کشور‌هایی همچون ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان نیز دارای این خانه‌ها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توسعه دیپلماسی فناوری یکی از اهداف راه اندازی خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت است. در هر کدام از آن‌ها محصولات بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان و خلاق مستقر است که محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

محصولات دانش‌بنیان و خلاق از حوزه‌های گوناگون مانند سلامت و پزشکی، فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات را می‌توان در این خانه‌ها دید. اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه سال نخست ۵۰ درصد هزینه‌های بهره برداری را حمایت می‌کند تا مسیر استقرار و صادرات برای شرکت‌ها هموار شود. مدیریت این خانه‌ها با بخش خصوصی است.

البته دو خدمت اصلی نیز به شرکت‌ها داده می‌شود. خدمات سخت افزاری که همان فضای کار اشتراکی و تخصصی است و دیگری خدمات نرم افزاری یا بازاریابی و تحقیقات بازار و مانند آن. همچنین این خانه‌ها از برگزاری نشست‌های تجاری نیز میزبانی می‌کند تا به فعالیت‌های بین المللی در حوزه صادرات شتاب دهد و در نهایت منجر به ایجاد بازار‌های جدید صادراتی برای محصولات دانش‌بنیان و خلاق شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری محصولات ایران ساخت شرکت های دانش بنیان فناوری ایران ساخت دانش بنیان و خلاق خانه های نوآوری خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است