Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:18:47 GMT

سازمان ساماندهی مشاغل شهری کرج از ریل خارج شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۰۴۷۷

سازمان ساماندهی مشاغل شهری کرج از ریل خارج شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج ظهر سه‌شنبه به همراه عمار ایزدیار رئیس کمیسیون شهر هوشمند و حمید دانشی کهن سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری کرج در بازدیدی که از تعدادی بازار روزها داشت بر ضرورت ایجاد بازارهای بیشتر در سطح شهر تاکید و با اشاره به اینکه بازارها سرمایه شهر هستند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، ضروری‌ترین دغدغه شهروندان، تهیه اقلام مورد نیاز با قیمت مناسب و کیفیتی مطلوب و ضروری‌ترین دغدغه شهرداری، ایجاد درآمد برای توسعه خدمت رسانی است آنهم با قانون مربوطه که تسهیل‌گرا ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این در حالی است که طی سال‌های اخیر نه تنها شاهد بازار میوه و تره بار نبودیم بلکه مشاهده کردیم که کارکرد برخی آنها خارج از وظایف محوله سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی گشته و این خارج شدن از ریل خدمت رسانی به جهت حدود ۸/۱ میلیون نفر شهروند است.

رحیمی با یادآوری این موضوع که شهرداری کرج محل‌هایی با عنوان فرهنگسرا جهت ترویج فرهنگ و رشد اجتماعی در زمینه‌های مختلف را دارد و اقدامات فرهنگی باید از سوی متولیان مربوطه مدیریت و راهبردی و حمایت شوند.
نایب رئیس شورای شهر کرج، از تبدیل بازار روز سیب به مرکز ساماندهی و نمایشگاهی مشاغل خانگی انتقاد و بیان کرد: فعالیت مشاغل خانگی به نوعی تولید خانگی و اقدامی فرهنگی به شمار می‌رود
رحیمی افزود: هرچند سازمان میادین از دهه نود از ریل خارج شده و تا حدی که واگنی برای آن جا نگذاشته اند دیری است خبری از رقابت مغازه‌های سطح شهر با بازارهای روز در ارائه محصولات با نرخ مناسب نیست و این خود معضلی بزرگ است که باید به آن توجه شود.
نایب رئیس شورای شهر کرج از دیگر وظایف سازمان ساماندهی مشاغل شهری به بازگرداندن این سازمان به ریل خدمت رسانی مطلوب، ایجاد درآمدهای پایدار و کسب رضایت مردم اشاره کرد و افزود: این امر محقق نخواهد شد مگر با همتی مضاعف از سوی متولیان مربوطه.

وی متذکر شد: ازار روزهای میوه و تره بار که این روزها فقط نام آن، وظیفه اصلی خدمت رسانی و ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به شهروندان را یدک می کشند، محلی بود که این بار زیر ذره بین شورای شهر کرج قرار گرفت. بازارهایی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و از درون بار مسئولیتی به جز وظایفش را به دوش می‌کشد.

کد خبر 5299146

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رحیمی شورای شهر کرج شهرداری ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل سیستان و بلوچستان گرگان کرمانشاه واکسیناسیون شیوع کرونا دولت سیزدهم ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان ساماندهی مشاغل خدمت رسانی شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • نبود کارخانه نوین باعث بی کیفیتی‌ آسفالت بجنورد می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج