Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سیدحمید سجادی» روز سه‌شنبه در مراسم بازگشت کاروان ورزش ایران از بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار داشت: به جامعه ورزش، افتخارآفرینی کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو را تبریک می‌گویم و برای مدال‌های ارزشمندی که کسب شد، تشکر می‌کنم. 

وی ادامه داد: کاروان پارالمپیک ایران با نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اعزام شد و توانست همانند دو دوره قبل بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو افتخارات خوبی کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر ورزش تصریح کرد: به دست آوردن ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز نشان می‌دهد که ورزشکاران ۲۳ مرتبه در فینال حضور داشتند که واقعا ارزشمند است. البته در بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری و قایقرانی که موفقیتی بدست نیامد، دلیل آن این است که در این رشته ها امکانات زیادی فراهم نبوده و کارشناسان باید به این موضوع ورود کنند.

سجادی عنوان کرد: به سهمیه‌های کسب شده احترام می‌گذارم و در تمام موارد با دقت نظر گزارش‌های لازم را در خصوص ورزشکاران اعزامی دریافت کردم. جا دارد از همین جا به «محمود خسروی‌وفا» رییس کمیته پارالمپیک خسته نباشید بگویم. او برای اعزام ورزشکاران وقت بسیار زیادی گذاشت.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در خصوص علت اعزام نشدن تیم فوتبال نابینایان از رییس کمیته ملی پارالمپیک سوال کردم که گفت، انتخاب نفرات و اعزام آنها به بازی‌های پارالمپیک بر اساس تصمیم جمعی بوده است. در ورزش جانبازان و معلولان، نابینایان و کم بینایان و ناشنوایان همواره از نظر عملکردی نسبت به سایر رشته‌های ورزشی تفاوت زیادی داشتیم که این بخاطر تفکر جهادی در این رشته‌ها است. آن‌ها همیشه فعل خواستن و توانستن را به خوبی ادا کردند. امیدوارم قدر این اتفاقات و موفقیت‌ها دانسته شود.

وی در پایان گفت: به دلیل اینکه کمتر از یک سال دیگر بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی چین را در پیش داریم، ستاد عالی بازی‌های آسیایی را خیلی سریع تشکیل می‌دهیم و یک روز هم وقت را از دست نخواهیم داد تا برای موفقیت دورخیز خوبی داشته باشیم.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های پارالمپیک به ثبت برسد.

چین با ۹۶ طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز در صدر جدول رده‌بندی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفتٰ، ٰانگلستان با ۴۱ طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ نقره دوم شد و آمریکا با ۳۷ طلا، ۳۶ نقره و ۳۱ برنز در جای سوم قرار گرفت.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم تا چهاردهم شهریور ماه در توکیو برگزار شد و کاروان ایران که با نام سردار دل‌ها شرکت داشت با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پارالمپیک توکیو قاسم سلیمانی کمیته ملی پارالمپیک پارالمپیک توکیو حمید سجادی قاسم سلیمانی کمیته ملی پارالمپیک محمود خسروی وفا بازی های پارالمپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا تکلیف آزادکاران حاضر در 6 وزن المپیکی برای المپیک 2024 پاریس مشخص شده و چند روز دیگر با برگزاری آخرین مرحله گزینشی المپیک در ترکیه، همه کشتی گیران حاضر در المپیک معرفی خواهند شد.

اما با نگاهی به لیست المپیکی‌ها جای خالی 4 مرد طلایی المپیک توکیو در لیست راه یافتگان به پاریس 2024 کاملا مشهود است. در میان ایرانی‌ها قطعا مشهورترین نام در بین 4 طلایی غایب توکیو در پاریس، دیوید تیلور آمریکایی است که نتوانست از فیلتر انتخابی کشتی آزاد آمریکا عبور کند و نبرد سرنوشت‌ساز را به آرون بروکس واگذار کرد. 

تاکاتو اوتوگورو ژاپنی نیز سرنوشتی شبیه تیلور داشته و در انتخابی تیم ملی کشورش شکست خورده تا قهرمان وزن 65 کیلوگرم توکیو هم در پاریس غایب باشد. کیوئوکا در مسابقه انتخابی توانست قهرمان المپیک توکیو را در 30 ثانیه آخر شکست دهد و به جای او راهی پاریس شود. گیبل استیوسون، قهرمان وزن 125 کیلوگرم المپیک توکیو که با شکست تمامی نامداران یک سورپرایز بزرگ در آن رویداد بود، در سال‌های اخیر غایب بزرگ سنگین وزن بوده و به سوی مسابقات کشتی کج سوق پیدا کرده است. او حتی در انتخابی آمریکا هم حاضر نبود و قطعا در پاریس خبری از این کشتی آمریکایی نخواهد بود. 

دیگر کشتی‌گیر و قهرمان نامدار که بعد از طلایی شدن در توکیو نمی‌تواند در پاریس روی تشک برود، عبدالرشید سعداله‌یف بود. تانک روسی که چند سال قهرمان بلامنازع 97 کیلوی جهان بود، در سال‌های اخیر به خاطر مسائل سیاسی مربوط به روسیه فرصت قهرمانی را از دست داده و اخیرا هم به خاطر حمایت از جنگ روسیه با اوکراین از سوی IOC از شرکت در گزینشی المپیک منع شد. 

اما دو قهرمانی که در توکیو 2020 طلایی شدند و در پاریس هم حضور خواهند داشت، زائور اوگویف قهرمان 57 کیلو از روسیه و زائوربک سیداکوف قهرمان 74 کیلو از روسیه هستند که برخلاف سعداله‌یف مجوز حضور در المپیک را کسب کردند و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی