Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@09:24:15 GMT

شناسایی عاملان آتش‌سوزی کوه بیل فارس

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۰۵۱۲

شناسایی عاملان آتش‌سوزی کوه بیل فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی فرزام رئیس منطقه حفاظت شده ارژن گفت: در آخرین روز از مردادماه امسال پس از اعلام گزارش وقوع آتش در محدوده ارتفاعات کوه بیل، ماموران حفاظت محیط زیست فارس با تجهیزات لازم به محل اعزام کردند  که با همراهی عشایر و نیروهای مردمی آتش سوزی مهار شد.

او بیان کرد: با توجه به توپوگرافی منطقه و ارتفاع  ۲ هزار و ۵۰۰ متری و تراکم پوشش گیاهی شامل انواع درختان کیکم، اُرس، کیالک، شن، درختچه ها ارژن، زرشک وحشی، انواع بوته های گون و گرامینه،  شدت وزش باد به دلیل ارتفاع بالا در حال تغییر جهت است که حجم و شدت آتش روند افزایشی دارد اما با حضور نیروهای واکنش سریع محیط زیست شهرستان های شیراز، کازرون، منابع طبیعی و نیروهای مردمی از شهرستان‌های مختلف، بعد از  شش ساعت تلاش، آتش به طور کامل مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرزام تصریح کرد: پس از آن نیز منطقه تا بعدازظهر اول شهریور تحت پایش قرار گرفت تا در صورت برافروخته شدن مجدد آتش، اطفا انجام شود.

رئیس منطقه حفاظت شده ارژن ادامه داد: در این آتش سوزی بیش از یکصد و ۵۰ هکتار از اراضی بکر منطقه حفاظت شده ارژن دچار آتش سوزی شد که باتوجه به شواهد و قرائن موجود ظن عمدی بودن آتش سوزی قوت گرفت و طی تحقیقات در کمتر از یک هفته عاملان آتش افروزی شناسایی شدند.

او افزود: به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶، ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی و ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب ۱۳۴۶، پرونده قضایی برای عاملان این آتش سوزی تشکیل و آنان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرزام از مرتعداران و مردم ساکن روستا‌های همجوار درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار وصید غیرمجاز، تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درخت، آتش سوزی در مناطق حفاظت شده موضوع را به شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مهار آتش سوزی حفاظت شده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد

 منصوری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر، در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲/۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی
  • فیلم| تصاویری تلخ از وضعیت منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت پس از آتش‌سوزی هولناک دیشب
  • ببینید | اولین تصاویری از منطقه امام‌زاده ابراهیم(ع) پس از آتش‌سوزی شدید
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی