Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از لیگ‌هایی که در طول تاریخ فوتبال همواره از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار بوده‌است، لیگ‌برتر انگلیس است. این لیگ از سال ۱۸۸۹ آغاز شده‌است و در حال‌حاضر ۱۳۳ فصل از آن گذشته‌است

از شروع فصل ۲۲ - ۲۰۲۱ لیگ انگلیس، سه هفته فوتبالی گذشته‌است و در حال‌حاضر تاتنهام با ۳ برد و ۹ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های وستهام‌یونایتد، منچستریونایتد، چلسی، لیورپول و اورتون با ۷ امتیاز در رده‌های بعدی جدول هستند و در ادامه رقابت تنگاتنگ و حساسی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اتفاقات عجیب و دور از ذهن لیگ انگلیس تا پایان هفته سوم، قرار گرفتن آرسنال در رده آخر جدول است! توپچی‌های لندنی با ۳ باخت، بدون گل‌زده و ۹ گل‌خورده در جایگاه بیستم جدول قرار دارند، اوضاع نگران‌کننده‌ای را سپری می‌کنند و میکل آرتتا نیز اصلاً شرایط خوبی ندارد. آرسنالی‌ها در هفته چهارم به مصاف نوریچ می‌روند و با پیروزی در این مسابقه می‌توانند به کابوس‌های فصل جدید لیگ خاتمه بدهند و رفته‌رفته شرایط بهتری پیدا کنند. بخش بزرگی از نقل و انتقالات مهم فصل ۲۰۲۲ در لیگ انگلیس رقم خورده‌است و ورود ستارگانی مثل ابراهیما کوناته، رافائل واران، کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو جذابیت این لیگ را بیش از پیش افزایش داده‌است و از حالا می‌توان فصل ۲۲ - ۲۰۲۱ را یکی از جذاب‌ترین فصل‌های سالیان اخیر لیگ‌برتر قلمداد کرد و در این مطلب قصد داریم به بررسی مدعیان قهرمانی این لیگ در فصل جاری بپردازیم؛ از منچسترسیتی که امیدوار به تکرار قهرمانی فصل گذشته است و شیاطین‌سرخ که با تجدید قوا امیدوارند برای نخستین‌بار از فصل ۱۳ - ۲۰۱۲ به مقام قهرمانی لیگ برسند تا توخل و تیمش که حالا در همه جام‌ها مدعی قهرمانی هستند.

 

سیتیزن‌ها امیدوار به تکرار قهرمانی لیگ و رقم‌زدن فصلی رویایی در انگلیس و اروپا

یکی از مدعیان لیگ انگلیس در فصل‌های گذشته، منچسترسیتی بوده‌است و آن‌ها امسال هم شانس بالایی برای قهرمان‌شدن دارند و می‌توانند موفقیت فصل گذشته در لیگ‌برتر را تکرار کنند. شاگردان پپ گواردیولا در ۴ فصل اخیر لیگ، ۳ بار قهرمان شده‌اند و ۱ بار هم به نایب‌قهرمانی رسیده‌اند و این آمار به خوبی عملکرد عالی گواردیولا و تیمش را در پریمیرلیگ نشان می‌دهد.
فصل گذشته آبی‌های منچستری با ۲۷ برد، ۵ مساوی و ۸۶ امتیاز با اختلافی ۱۲ امتیازی نسبت به تیم دوم [منچستریونایتد] قهرمان لیگ لقب گرفتند و باید دید این عملکرد خوب امسال هم تداوم دارد یا خیر. سیتیزن‌ها فصل جدید را با شکست ۰-۱ برابر تاتنهام آغاز کردند و تا پایان هفته سوم در ۲ مسابقه به برتری رسیده‌اند؛ در این ۳ دیدار، ۱۰ بار دروازه رقبا را باز کرده‌اند و فقط ۱ گل دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد گواردیولا تیمی کاملاً مطمئن و قدرتمند در اختیار دارد و این موضوع می‌تواند نقشی پررنگ در قهرمانی تیمش داشته‌باشد.
منچسترسیتی چهارمین تیم پرهزینه نقل و انتقالات ۲۰۲۲ بود و آن‌ها با انتقال جک گریلیش از استون‌ویلا با قیمت ۱۱۷.۵ میلیون یورو گران‌ترین خرید را انجام دادند و با فروش دائمی آنخلینو، هریسون، انمچا، ایلیچ، گارسیا و آگوئرو تنها توانستند ۴۶.۳ میلیون یورو از ۱۲۷.۵ میلیون یورو خرید را جبران کنند. بعد از اتمام مسابقات ملی و شروع دوباره لیگ‌های اروپایی، منچسترسیتی سه هفته سخت و دشوار پیش‌روی خود دارد و باید به مصاف لسترسیتی، ساوتهمپتون، چلسی بروند. این سه مسابقه برای شاگردان گواردیولا اهمیت زیادی دارد و موفقیت در این نبردها آن‌ها را به صدر جدول نزدیک‌تر می‌کند و لغزش احتمالی، کار آن‌ها را برای رقابت با مدعیان سخت‌تر می‌کند.
سیتیزن‌ها در چمپیونزلیگ هم در گروه اول با تیم‌های پاریسن‌ژرمن، لایپزیگ و کلوب‌بروژ همگروه هستند و امیدوارند در فصل ۲۲ - ۲۰۲۱ لیگ‌قهرمانان سرانجام به طلسم قهرمان‌نشدن پایان بدهند.

 

خریدهای ارزشمند منچستریونایتد برای کسب اولین قهرمانی در لیگ پس از دوران سرالکس فرگوسن بزرگ

شیاطین‌سرخ در فصل گذشته لیگ انگلیس شانس بسیاری برای قهرمانی داشتند و تساوی‌های زیاد باعث از دست‌رفتن این موفقیت شد و حالا نایب‌قهرمان فصل قبل انگلیس امیدوار است در سال ۲۰۲۲ برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۳ و دوران پسا فرگوسن به قهرمانی لیگ‌برتر برسند. یونایتدی‌ها برای موفقیت در فصل ۲۲ - ۲۰۲۱ هزینه‌های زیادی هم متحمل شدند و ۱۴۰ میلیون یورو خرج کردند، درحالی که فقط ۲۹.۱ میلیون یورو درآمد داشتند. بخش بزرگی از مهم‌ترین خریدهای نقل و انتقالات توسط منچستریونایتد انجام شد و آن‌ها، رافائل واران از رئال‌مادرید، جیدون سانچو از بورسیادورتموند و در آخر کریستیانو رونالدو از یوونتوس را خریداری کردند و حالا با خرید این ستارگان، اوله‌گونار سولسشر تیمی قدرتمند را در اختیار دارد. بازگست فوق‌ستاره پرتغالی به خانه علاوه‌بر درخشش‌های درون مستطیل‌سبز، از لحاظ روحی و روانی هم، برای رونالدو و شیاطین‌سرخ مفید است و در صورت موفقیت و کسب قهرمانی لیگ، الکس فرگوسن را می‌توان یکی از عوامل مهم و بزرگ این اتفاق مهم دانست.

همگروهی منچستریونایتد با ویارئال، آتالانتا و یانگ‌بویز در لیگ‌قهرمانان می‌تواند باعث موفقیت آن‌ها پس از سال‌ها در این رقابت‌ها شود و با وجود ستارگانی مثال دخیا، مگوایر، واران، شاو، پوگبا، فرناندز، رشفورد، رونالدو و کاوانی، سولسشر و شاگردان می‌توانند سال ۲۰۲۲ را رویایی و فراموش‌نشدنی رقم بزنند و می‌توانیم شاهد به اوج بازگشتن قرمزهای منچستری باشیم.

 

فصل سخت و دشوار پیش‌روی لیورپول؛ مسیر سخت کلوپ و شاگردان برای رسیدن به جام قهرمانی لیگ

فصل ۲۱ - ۲۰۲۰ برای لیورپول پرافتخار اصلاً خوب پیش نرفت و آن‌ها با ۲۰ برد، ۹ تساوی و شکست در ۹ مسابقه با ۶۹ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفتند و نسبت به فصل ۲۰ - ۲۰۱۹ که پس از سه دهه به قهرمانی لیگ رسیدند، ۳۰ امتیاز کمتر کسب کردند! شاگردان آقای معمولی در لیگ‌قهرمانان نیز چندان موفق نبودند و با شکست مقابل رئال‌مادرید در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شدند و آنفیلدی‌ها امیدوارند با موفقیت‌های مختلف در سال ۲۰۲۲ خاطرات تلخ ۲۰۲۱ را فراموش کنند.

لیورپولی‌ها در فصل نقل و انتقالات خرید چندان مطرح و گران‌قیمتی نداشتند و فقط ابراهیما کوناته را از لایپزیش خریداری کردند و هاروی الیوت را هم از تیم زیر ۲۳ سال به تیم اصلی اضافه کردند. لیورپول فصل جدید لیگ را با ۲ برد برابر نوریچ و برنلی و تساوی مقابل چلسی آغاز کرد و شاگردان کلوپ در حال‌حاضر با کسب ۷ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن در رده پنجم جدول قرار دارند.
آنفیلدی‌ها در هفته چهارم لیگ به مصاف لیدزیونایتد خواهندرفت و در ادامه هم با کریستال‌پالاس و برنتفورد روبه‌رو می‌شوند و لیورپولی‌ها با کسب ۳ برد از این مسابقات که چندان هم دور از ذهن نیست، می‌توانند خود را به رده‌های بالاتر جدول برسانند و در شرایط بهتری قرار بگیرند. لیورپول علاوه‌بر لیگ‌برتر، در چمپیونزلیگ هم کار سختی دارد و با همگروهی با تیم‌های اتلتیکومادرید، پورتو و میلان در گروه مرگ، با لغزش و باخت‌های احتمالی ممکن است حتی در صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی نیز ناکام بمانند و باید دید لیورپولی‌ها با سرمربی آلمانی خود در فصل ۲۲ - ۲۰۲۱ چه عملکردی خواهندداشت و به موفقیت خاصی دست‌پیدا می‌کنند یا خیر.

 

آبی‌های لندنی در سودای کسب قهرمانی در لیگ؛ چلسی با توماس توخل رقیبی سرسخت برای سایر مدعیان

یکی از تیم‌هایی که در فصل جاری و در تمام رقابت‌ها شانس بالایی برای قهرمانی دارد، چلسی با سرمربی آلمانی خود، توماس توخل است. آن‌ها فصل قبل لیگ با قرار گرفتن در رده چهارم به اتمام رساندند و در لیگ‌قهرمانان برای نخستین‌بار از فصل ۱۲ - ۲۰۱۱ به قهرمانی رسیدند و پس از آن هم توانستند با شکست‌دادن ویارئال، فاتح سوپرکاپ ۲۰۲۱ لقب بگیرند و توخل و شاگردان در فصل جاری هم از مدعیان قهرمانی چمپیونزلیگ محسوب می‌شوند.

چلسی در بازارهای نقل و انتقالات نیز یکی از موفق‌ترین باشگاه‌ها بود و با خرید روملو لوکاکو از اینتر به قیمت ۱۱۵ میلیون یورو، دومین خرید گران‌قیمت را به ثبت رساندند و در کنار لوکاکو، سائول نیگز از اتلتیکومادرید و مارکوس بتینلی از فولام را به خدمت گرفت تا سه خرید کاملاً مطمئن و کارآمد داشته‌باشد. عملکرد چلسی زمانی درخشان‌تر می‌شود که بدانیم هزینه این خریدها در مجموع ۱۲۰ میلیون یورو شده‌است و درآمد این باشگاه از بخش فروش ۱۶۶ میلیون یورو بوده‌است و چلسی از تیم‌های انگلیسی مثل آرسنال، منچستریونایتد، منچسترسیتی، کریستال‌پالاس، وستهم، لسترسیتی، لیدزیونایتد و تاتنهام کم‌خرج‌تر و سودآورتر بوده‌است.

پس از اتمام مسابقات ملی در قاره‌های مختلف، چلسی سه هفته سخت و دشوار دارد و آن‌ها باید با تیم‌های استون‌ویلا، تاتنهام و منچسترسیتی روبه‌رو شوند و توماس توخل برای به دست‌آوردن ۹ امتیاز ممکن ماموریتی سخت و پیچیده خواهدداشت و می‌تواند با پیروزی در این نبردها، حتی به صدر جدول برسد. چلسی در فصل ۲۲ - ۲۰۲۱ لیگ‌قهرمانان با تیم‌های یوونتوس، زنیت و مالمو همگروه است و از حالا می‌توانیم آبی‌های لندنی را یکی از تیم‌های صعود کرده از این گروه بدانیم و باید ببینیم توماس توخل می‌تواند فصل ۲۰۲۲ را به رویایی‌ترین شکل ممکن برای چلسی رقم بزند یا خیر.

 

اخبار داغ 

شورت بدن نما و کوتاه این زن پارالمپیک را به هم ریخت + عکس پله بستری شده است جرارد پیکه: شروع رابطه ام با شکیرا باعث شد به جدایی از بارسلونا فکر کنم ستاره 1000 میلیاردی النصر بازی با تراکتور را از دست داد؟ نیمار فقط در سال اول حضورش در پاری سن ژرمن، 400 میلیون یورو دریافت کرده است! احمد مددی در بیمارستان بستری بود / سند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ قهرمانان قهرمانی لیگ میلیون یورو لیگ انگلیس توماس توخل فصل گذشته فصل ۲۲ فصل جدید ۹ امتیاز لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواردیولا: هرگز در مورد داوری صحبت نمی‌کنم؛ قهرمانی در لیگ برتر رویای من است

سرمربی منچسترسیتی تلاش تیمش برای قهرمانی مجدد در لیگ برتر را رویایی می‌داند که به واقعیت تبدیل شده است. 

طرفداری | صحبت‌های پپ گواردیولا برای بازی با ناتینگهام فارست منتشر شد. 

پس از پیروزی شب گذشته مقابل برایتون، منچسترسیتی به سیتی‌گراند سفر خواهد کرد تا دیدار حساسی را با ناتینگهام فارست برگزار کند. تیم نونو سانتو که هفته گذشته با حواشی عجیبی در مورد داوری مواجه شده است، برای نجات از سقوط محکوم به کسب امتیاز از تیمی است که برای قهرمانی در لیگ برتر می‌جنگد. با هماهنگی رسانه‌ها، پپ گواردیولا پس از بازی شب گذشته در مورد دیدار روز یک‌شنبه صحبت کرده است. سرمربی اسپانیایی در صحبت‌های خود گفته است:

اینکه دوباره برای قهرمانی لیگ برتر رقابت می‌کنیم، فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. صادقانه بگویم، رویای من به حقیقت پیوست. همیشه آرزوی حضور در این جایگاه را داشتم، اما با توجه به اتفاقات گذشته، این فصل فکر می‌کردم شاید قادر به انجامش نباشیم. بازی با چلسی ثابت کرد که در شرایط سختی بازی می‌کنیم، آماده رقابت نبودیم، اما موفق شدیم. خوب بازی کردیم؟ نه. باثبات بودیم؟ نه. اما راهی برای برد پیدا کردیم و به فینال اف‌ای کاپ رسیدیم. وقتی در طول فصل 60-65 بازی انجام می‌دهید، مردم می‌گویند، «شما مثل دیدارهای قبلی بازی نمی‌کنید!» چه انتظاری دارید؟! بازی کردن در بالاترین سطح همیشه غیرممکن است. مهم‌ترین چیز، ثبات و کسب برد است. این اتفاق معمولا برای ما در انتهای فصل رخ می‌دهد.

 در مورد درخشش فیل فودن:

فیل فودن به اصطلاح دنده شش دارد. سرعت او بسیار بالاست اما نمی‌تواند همیشه با دنده ششم بازی کند. باید با دنده دو یا سه بازی کند. من هم دوست دارم سرعت زیادی داشته باشم اما دقت کاهش پیدا می‌کند. بازی با برایتون نشان داد که او باید کمی آرام‌تر باشد. او با گذشت سال‌ها و تجربه، بازی را درک خواهد کرد، چون عاشق فوتبال است، حس گلزنی دارد، و اخلاق کاری‌اش باورنکردنی است، ببینید چطور می‌دود و پرس می‌کند. ما واقعا از فیل راضی و خشنود هستیم. به او تبریک می‌گویم. امیدوارم درخشش متوقف نشود. فیل هم در فصل جاری و هم در سال‌های گذشته بازیکن مهمی برای ما بوده است. او پیشرفت خواهد کرد و امیدوارم فرزند سومش نیز به این موضوع کمک کند!

 بازی با ناتینگهام فارست، تیمی که هفته گذشته جنجال داوری بزرگی را رقم زد:

همیشه جو ورزشگاه سیتی‌گراند باورنکردنی است. شاید در یک نبرد برای فرار از سقوط، این فضا حتی داغ‌تر هم باشد اما چیزی که من نگرانش هستم، هادسون اودوی، مهاجمان فارست و سلاح‌هایشان است. ما به چنین محیط‌هایی عادت کرده‌ایم و تلاش‌مان را برای پیروزی انجام می‌دهیم. آن‌ها از ورزشگاه خانگی و هواداران خودشان استفاده خواهند کرد. 

من هرگز نمی‌دانم داور چه کسی است. وقتی صورتش را می‌بینم، می‌گویم، «اوه، این چهره را به خاطر می‌آورم». در تمام زندگی‌ام هرگز قبل، حین یا بعد از بازی درباره داوران صحبت نمی‌کنم. هرگز، هرگز. اگر آن‌ها اشتباهی کنند، اشتباه است، ما ناراحت می‌شویم. به نفع ما باشد، می‌گوییم «شانس آوردیم». وقت تلف نمی‌کنم. به داوران فکر نمی‌کنم، تمرکز من روی بازی منچسترسیتی است. تصمیمات داوران گاهی به ما کمک می‌کند و گاهی هم نه. مقابل فارست 11 مقابل 11 خواهیم بود. 

در مورد ریکاوری منچسترسیتی: 

روز جمعه به هم سلام می‌دهیم و راهی خانه می‌شویم. فردای آن لوازم خودمان را برمی‌داریم و راهی دیدار فارست می‌شویم. به این شرایط عادت کرده‌ایم، در فصل سه‌گانه هم شرایط مشابهی برقرار بود. ریکاوری؟ وقتی در خانه مقابل رئال مادرید بازی کردیم، زودتر از بازی با برایتون به رختخواب رفتیم. مثلا، برای بازی با کریستال پالاس که ساعت ۱۲:۳۰ ظهر بود، حدود ساعت 5-6 بعدازظهر به خانه رسیدیم و زمان ریکاوری بیشتری داشتیم. برای رفتن به مادرید، شرایط خیلی خوب بود؛ شام مفصل خوردیم و استراحت کردیم.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)
  • ستاره‌ی محبوب گواردیولا در راه لیگ عربستان
  • گواردیولا آماده جدایی بازیکنش می‌شود
  • سیتی شماره دو با گواردیولای شماره دو: صعود!
  • ده سال پیش در چنین روزی؛ استیون جرارد سُر خورد، رویای لیورپول بر باد رفت!
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • مدیر عامل لیگ برتر: پرونده مالی منچسترسیتی به زودی به نتیجه می‌رسد
  • گواردیولا: هرگز در مورد داوری صحبت نمی‌کنم؛ قهرمانی در لیگ برتر رویای من است
  • هشدار گواردیولا به سیتی و آرسنال
  • گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم!