Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@11:53:19 GMT

کک سازی ذوب آهن اصفهان در مسیر سبز

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۰۵۶۳

کک سازی ذوب آهن اصفهان در مسیر سبز

عملکرد مناسب و بهینه درب های فلکسیبل نقش به سزایی در کاهش و کنترل آلایندگی های باتری کک سازی دارد... - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عملکرد مناسب و بهینه درب های فلکسیبل نقش به سزایی در کاهش و کنترل آلایندگی های باتری کک سازی دارد لذا به منظور تکمیل فرایند کنترل آلایندگی در این بخش ،ساخت ، نصب و راه اندازی تمیز کننده درب های باتری شماره 3 در دستور کار مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن قاسمی مهندس ارشد تعمیرات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی در این خصوص گفت : از زمان راه اندازی باتری شماره سه و ماشین های تولید کک،مکانیزم های تمیزکننده به دلیل عدم کارایی مناسب و وجود ایرادات اساسی در طراحی و ساخت مورد استفاده قرار نگرفتند و لذا تمیزکاری به صورت دستی و کُند انجام می گرفت که به دلیل شرایط محیطی روی باتری و ارتفاع هفت متری درب ها،تمیز کاری در ارتفاع غیرممکن و در نواحی در دسترس ،کیفیت لازم را نداشت.

قاسمی با اشاره به اینکه مکانیزم های تمیزکننده دارای چهار تیپ مختلف و شامل تمیزکننده درب و رام در بازکن و همچنین تمیزکننده درب و رام ماشین تخلیه می شوند ، خاطر نشان کرد : بازسازی و راه اندازی تمیز کننده ها ابتدا قرار بود توسط شرکت های خارجی از کشورهای چین،اکراین،اسپانیا و ایتالیا به انجام برسد که به دلیل تحریم ها امکان پذیر نشد و باری دیگر تلاشگران بخش کک سازی در این عرصه نیز همت کردند و این پروژه را در دست گرفتند و با یک برنامه ریزی گسترده به سرانجام رساندند.

راه اندازی تمیز کننده کک سازی ضامن افزایش عمر و عملکرد درب های فلکسیبل است 

وی گفت : با راه اندازی تمیزکننده کک سازی کیفیت و سرعت تمیزکاری درب و رام به صورت چشمگیری افزایش یافت که منجر به افزایش عمر و عملکرد بهتر درب های فلکسیبل و در نتیجه کاهش آلودگی محیط زیست گردید .

تمیز کننده در مدت10ماه و با1460نفر ساعت ساخته شد

این تلاشگر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی تصریح کرد : سعی بر این بود در ساخت و راه اندازی این تجهیزات تا جای امکان از پلت فرم اصلی استفاده شود و تغییرات اساسی در سایر تجهیزات اجراء شود . اکثر قطعات مورد نیاز در تعمیرگاه مرکزی این مدیریت و مابقی در کارگاههای ساخت کارخانه (اسکلت فلزی و مکانیکی) ساخته شده است. از آنجایی که این پروژه می بایست توأم با ادامه تولید کک انجام می گرفت،کوچکترین وقفه ای در تولید کک ایجاد نکرد و در مدت10ماه و با1460نفر ساعت به انجام رسید.برای راه اندازی این تجهیزات حدود4000قطعه مختلف از وزن50گرم تا700کیلو گرم ساخته شده و بروی تجهیزات نصب گردید.

صرفه جویی ارزی و بومی سازی

قاسمی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده بر روی تمیزکننده درب ماشین تخلیه، تمیزکننده رام ماشین تخلیه و تمیزکننده درب ماشین درب بازکن ، گفت : با راه اندازی و بهره برداری از تمیزکننده ها ضمن صرفه جویی ارزی به مبلغ 400 هزار دلار دانش فنی طراحی و ساخت این مکانیزم ها در شرکت ذوب آهن بومی سازی گردید و این مهم با توجه به شرایط تحریم با همت و غیرت نیروهای تعمیرگاه مرکزی، دفتر فنی،برق و اتوماسیون مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی به انجام رسید.

امیر یونسی مهندس برق نیز  ضمن تشریح اقدامات انجام شده جهت بهینه سازی تجهیزات الکتریکی ماشین تخلیه و دربازکن ، گفت : در راستای کاهش آلودگی هوای منطقه و پایبندی به خط مشی زیست محیطی شرکت،سیستم تمیز کننده سلول های کک جهت جلوگیری از نشت گاز کک مورد بررسی قرار گرفت.این سیستم شامل دو مکانیزم تمیز کننده درب و تمیز کننده رام سلول است که بر روی دو ماشین تخلیه و دربازکن قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه اندازی تمیز درب های فلکسیبل ماشین تخلیه تمیز کننده کننده درب کک سازی درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

علی‌محمد ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان شهری است که از دیرباز از فرهنگ و تمدنی کهن و ریشه‌دار برخوردار بوده است و این شهر همواره بر تارک افتخارات جلوه‌گری کرده است، تا جایی که نقطه اوج آن را می‌توان در ظهور مکتب حکمت، هنر و معماری و شهرسازی در اصفهان دانست.

وی افزود: به‌منظور پاسداشت این پیشینه گهربار و بهره‌مندی از حکمت‌های پنهان و آشکار شهر اسلامی، به‌ویژه معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی و سبک زندگی اسلامی، پس از یک دوره رکود با مطالعات جامع و کاربردی، دبیرخانه شهر اسلامی مجدد در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

مسئول دبیرخانه شهر اسلامی گفت: دبیرخانه شهر اسلامی حدود ۱۵ سال پیش با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت اسلامی شدن شهرها و اینکه اصفهان می‌تواند مصداق و معنا کننده شهر اسلامی در کل جهان اسلام باشد، شکل گرفت.

ظهرابی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مدیریتی فرهنگی و نخبگان صاحب‌نظر، پیوست برنامه‌های شهر اسلامی را تدوین و در ترویج اصول و فرهنگ شهرنشینی ایرانی-اسلامی از طریق بهره‌مندی از مطالعات گذشته وبا برنامه‌ریزی به اقدامات عملیاتی و اجرایی بپردازیم.

کد خبر 747723

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر