Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@13:49:01 GMT

رشد ۱۳ پله‌ای خراسان شمالی در مولفه‌های کسب و کار

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۰۶۳۸

رشد ۱۳ پله‌ای خراسان شمالی در مولفه‌های کسب و کار

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر سه شنبه در جشنواره تعاونی‌های برتر ملی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: نسخه اصلی اشتغالزایی تشکیل تعاونی‌ها و اهمیت به رشد این تعاونی‌ها در تمام نقاط کشور است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با تشکیل تعاونی‌ها دو بخش کار و رفاه هم شکل خواهد گرفت و بدین طریق می‌توانیم بر مشکلات این حوزه چیره شویم لذا نیازمند اختیارات ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رشد تعاونی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مؤلفه‌های کسب و کار استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: در حوزه مؤلفه‌های کسب و کار از رتبه ۳۰ کشوری به رتبه ۱۷ ارتقا پیدا کردیم که نشان از انسجام عملی بین تمام اجزای حاکمیت است.

شجاعی با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌ها جزو نداشته های این استان است، خاطر نشان کرد: با وجود نبود زیر ساخت‌های لازم اما سال گذشته در بخش تعاون موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدیم.

گفتنی است در این جلسه یک شرکت تعاونی با سرمایه گذاری ۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی و تسهیلات ۳ میلیاردی در استان افتتاح شد.

کد خبر 5299161

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی کسب و کار فضای کسب و کار تعاونی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل سیستان و بلوچستان گرگان کرمانشاه واکسیناسیون شیوع کرونا دولت سیزدهم ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی استان هستند که ۷۵ هزار نفر از آنان را کارگران تشکیل می‌دهند.

علی دهقانی افزود: در حوزه ارائه خدمات به کارگران علاوه بر تاسیس خانه‌های بهداشت، ۲۰ خانه فرهنگ کار در کارخانجات و کارگاه‌ها راه اندازی و یک هزار و ۷۰۰ کارگر در قالب ۷۳ دوره با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است همه کارفرمایان و کارگران به قوانین کار تسلط داشته باشند، ادامه داد: در این راستا ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی در کنار ۴۰۰ مورد بازرسی شبانه در سال گذشته دراستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به دادخواست مشاغل سخت و زیان آور نیز به بیش از ۲ هزار پرونده در سال گذشته رسیدگی شده است.

دهقانی اظهار کرد: در زمینه مسایل ایمنی و حفاظت از کارگران نیز که از برنامه‌های شاخص‌های این بخش است؛ ۵۲ هزار نفر ساعت از نظر ایمنی و حفاظت در بخش کارگری، هشت هزار و ۳۰۰ نفر در زمینه کارفرمایی و پنج هزار و ۲۴۰نفر ساعت از مهندسین آموزش دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان غربی از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در سال‌های گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و یک هزار نفر دوباره به سرکار برگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲ سال اخیر ۹ شرکت تعاونی مسکن ویژه کارگران تشکیل داده شده و در زمینه مولد سازی نیز ساختمان‌های مازاد خود را معرفی کرده و مصوبه شورای عالی مولد سازی اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران