Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:47:40 GMT

مدیر انقلابی زمینه خدمت را ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۰۶۸۴

مدیر انقلابی زمینه خدمت را ایجاد می‌کند

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخص‌های انقلابی‌گری، گفت: مدیر انقلابی منتظر فراهم شدن زمینه خدمت نمی‌ماند بلکه زمینه خدمت را ایجاد می‌کند و فارغ از هر گونه نگاه و نگرشی سعی در ارائه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

مظاهر بابایی، در گفت و گو با ایسنا، ضمن تاکید براینکه انقلابی بودن، به معنی عملگرایی بر اساس ارزش‌های مبنایی اسلام با نگاه علمی و عاقلانه و استفاده صحیح از منابع موجود در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: مدیر انقلابی با نگاه و برنامه‌ریزی هدفدار و بر اساس جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره سعی می‌کند منابع موجود؛ اعم از منابع انسانی، مالی و تجهیزاتی را به بهترین نحو به خدمت گرفته و ضمن ممانعت از هدرروی سرمایه، بهترین برنامه را برای تحقق اهداف مشخص نظام و انقلاب اسلامی اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: یک مدیر انقلابی فارغ از اینکه در چه پست و جایگاهی قرار دارد، نسبت به اهداف نظام در تمام حوزه‌ها احساس مسئولیت دارد، زیرا کشور را خانه خود می‌داند و همه جوانب و موضوعات برای او دارای اهمیت است.

بابایی همچنین گفت: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در خصوص تربیت جوانان انقلابی، باید بدانیم تربیت جوانان انقلابی منوط به توسعه سبک زندگی انقلابی است چراکه فرهنگ یعنی روش زندگی مردم و زمانی جوان، مدیر یا مردم انقلابی خواهیم داشت که چنین سبک زندگی را بتوانیم در جامعه ترویج و توسعه دهیم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه فرد انقلابی با توجه به آموزه‌های دینی برای استقلال و تحقق آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی و رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارد، گفت: در چنین بستری است که می‌توان به شناسایی دقیق و اجرای راهکارها برای رفع موانع و مشکلات در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امیدوار بود.

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس با تاکید براینکه یک مدیر انقلابی در زمانی که امکان دارد شرایط و موقعیت‌ها مطابق خواسته‌هایش نباشد، ترک مسئولیت نمی‌کند و همواره احساس مسئولیت را نسبت به آنچه به او محول شده است، دارد هرچند که امور به کندی پیش برود، تربیت فرد انقلابی را به معنای ایجاد نگاه مسئولیت‌پذیر و اخلاقی همراه با ایثار و فداکاری دانست و گفت: مدیر انقلابی کار عجولانه انجام نمی‌دهد بلکه اقداماتش علمی و کارشناسی شده و با کمترین درصد خطا همراه است. 

وی با تأکید بر اینکه مدیر انقلابی تنها یک زاویه یا جنبه از کار را نمی‌بیند بلکه همه جوانب را درنظر می‌گیرد و البته چنین مدیری باید در رفتار و کردار هم چنین رویکردی داشته باشد، افزود: آن چیزی که به یک مدیر انقلابی شخصیت می‌دهد و جایگاهش را ارتقا می‌بخشد اینست که در انجام امور فردی و مسئولیتی مصالح جناحی را مدنظر قرار نداده و تنها تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی در اولویتش قرار دارد، بنابراین همه ظرفیت‌ها را برای انجام فعالیت در مسیر رسیدن به هدف اصلی بسیج کرده و به کار می‌گیرد.

بابایی با بیان اینکه اعتبار یک مدیر انقلابی به جایگاهش نیست بلکه این مدیر است که می‌تواند به یک جایگاه اعتبار ببخشد، گفت: امروز نیاز به مدیرانی داریم که بر اساس منطق، عقل و با نگاه انقلابی و جهادی بتوانند کارها را سرعت بخشیده و برای رفع مشکلات مردم گام بردارند. 

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس از برخی از رفتارها که به نام انقلابیگری انجام می‌شود، انتقاد و اضافه کرد: نکته مهمی که باید در انتخاب مدیران مدنظر قرار دهیم، بحث شایستگی است و باید فردی را انتخاب کرد که شایستگی، تخصص و تعهد لازم را برای پذیرش مسئولیت داشته باشد.

وی، مهم‌ترین شاخص یک مدیر انقلابی را داشتن تعهد و تخصص در امور محوله دانست و گفت: یک فرد انقلابی بدون تعهد و توانایی و تخصص مسئولیتی را نمی‌پذیرد لذا توصیه این است که برای انتخاب مدیران، عملکرد افراد را مدنظر قرار داد.

بابایی با بیان اینکه فسادستیزی و مبارزه با اختلاس و رانت، جزو شاخص‌های اولیه انقلابی‌گری است، مأموریت اصلی مدیران انقلابی را تحقق اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در حل مشکلات نباید صرفاً به دنبال شناسایی مقصر باشیم، زیرا صرف یافتن مقصر یک معضل، رافع مشکل نیست بلکه باید راهکار علمی و عملیاتی برای هر مشکل و تنگنایی ارائه داد و متناسب با ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه، برنامه ریزی لازم را انجام داد و مسیر رسیدن به هدف و جایگاه مد نظر را تسهیل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران جهاددانشگاهی فارس انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامي انقلابی بودن و انقلابی گری مدیر انقلابی مقدس جمهوری اسلامی یک مدیر انقلابی تحقق اهداف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل سخت است ولی حفظ و نگهداری آن از انجام عمل سخت‌تر است. در تاریخ نمونه‌ها فراوان است به طور مثال شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد اما در یک لحظه آن را بر باد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است زیرا گلوگاه انقلاب اسلامی آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم به قله‌های تربیت فرزندان انقلاب راه پیدا کنیم باید معلمی در تراز انقلاب اسلامی که نمونه آن شهید مطهری است، داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز در عرصه معرفتی پیش رفته‌ایم حاصل زحمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به ویژه قم است که محصول آن امام عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری و پس از آنها علمای بزرگ هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی بعد از ۴۵ سال به سمت‌وسویی برویم که نیروهای پا به کار انقلاب را تحویل جامعه بدهیم که یکی از حلقه‌های مفقوده است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد فرزند ما را تربیت کند باید اول خودش تربیت شده باشد؛ لذا وزیر آموزش و پرورش و مجموعه فعال در این زمینه باید زحمت‌هایی را برای خود متحمل کنند که دستاورد آن را در انقلاب اسلامی ببینیم. در استان خوزستان نیز همین گونه است همه اشخاص باید کمک کنند تا سربازان در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه بدهیم.

وی بیان کرد: مجموعه افرادی که در کشور فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند به تعبیر حضرت آقا در کل کشور ممکن است در خیلی از مسائل اقتصادی خودشان را نشان ندهند ولیکن من نسبت به عملکرد این دولت خیلی خوشایند هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۱۰ هزار کارخانه‌های خرد و کلان که در این کشور تعطیل شده بودند به فعالیت برگشتند اما با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم که باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم برای رسیدن به نقطه مطلوب به کارها شتابی بدهیم. همچنین با توجه به فرمایش آقا که امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کرده است اکنون دیگر کارها به تولید بسنده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اگر در این مشارکت تسهیلگری از ناحیه دولتمردان اتفاق بیفتد و مردم را به معنای واقعی سهیم کنیم، امسال می‌توانیم ثمره شعار سال را بچشیم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۳۰ شهرستان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی صورت گرفته اما اگر در هر شهرستان و شهرهای آن در یک تا ۲ نقطه که مورد نظر مردم است، کار محقق شود تا مردم ببیند می‌توانید به عنوان الگو معرفی کنید، لذا شهرداری‌ها و شورای شهر تلاش کنند تا این اتفاق صورت گیرد.

کد خبر 6091536

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند