Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد استوارمیمندی در سلسه نشست های تخصصی بانکداری اسلامی(نه به ربا) در بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری با اشاره به فلسفه حیات انسان از نگاه توحیدی اظهار داشت: بر مبنای این فلسفه زندگی انسان تعریف پیدا می کند و علوم انسانی ریل گذاری برای حرکت بشر در مسیر اصلی خودش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اقتصاد با هدایت بشر یک ارتباط تنگاتنگ دارد، تصریح کرد: در این حوزه اگر بخواهیم کاری بنیانی کنیم نیاز به تدوین زیرساخت داریم چراکه حکومت اسلامی بدون نرم افزار و زیرساخت، قادر به اداره جامعه نخواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس همچنین گفت: نگاه توحیدی به علم نشان می دهد که علوم تجربی تا تحت اصول دینی قرار نگیرد، نافع بشر نخواهد بود همان گونه که امروز می بینیم برخی علوم به دلیل استفاده اشتباه، جز ضربه زدن به انسان ها نفعی نداشته است.

استوارمیمندی با انتقاد از اینکه چرا در این ۴۰ سال در حوزه علوم انسانی علم مدونی شکل نگرفته است، افزود: ما به عنوان نسل جوان همواره این مطالبه را از بزرگان داریم که چرا به تدوین یک علم مدون در این ۴۰ ساله نپرداخته اند.

او با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه را نباید حداقلی و در سطح کارهای روبنایی و ظاهری ببینیم بلکه این وحدت باید منجر به تولید فلسفه دانش و پس از آن بازتولید علم شود.

استوار میمندی به اقتصاد اسلامی و ابعاد آن نیز اشاره کرد و گفت: برخی فکر می کنند اقتصاد اسلامی تنها بانک داری است بلکه این اقتصاد دارای شئون مختلفی است که بانک داری یکی از شاخه های آن است و نیاز داریم برای آن یک علم مدون شکل گیرد.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس با اشاره به بحث ربا و حساسیت های مرحوم آیت الله حائری در این راستا نیز گفت: حساسیت و دغدغه ایشان به حدی بود که یک بار بُغض کردند و بر عواقب وحشتناک ربا هشدار دادند.

او افزود: آیت الله حائری یک بار فرمودند که چگونه و با چه زبانی بگویم که خشک سالی ها و گرفتاری ها نتیجه پول ربا است و ایشان همواره مسوولان و مردم را نسبت به این پدیده منحوس هوشیار می‌کردند.

استوارمیمندی خاطرنشان کرد: انسان قطعا اگر لقمه حرام و شبهه ناک خورد، حق را نخواهد شناخت و این خطر بزرگی است که انسان و جامعه آلوده به ربا را تهدید می کند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: بانکداری اسلامی آیت الله حائری آیت الله حائری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس) پیامی صادر کرد.   متن پیام بدین شرح است:   بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ   انا لله وانا الیه راجعون   ضایعه درگذشت والده شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ (حق شناس) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. از خداوند منان برای آن مرحومه همنشینی با فرزندان شهیدش و حشر با سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان صبر و سکینه مسئلت می‌نمایم.        

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر