Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قاسم اویس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحلیل آخرین آمار روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های مازندران نشان می‌دهد که استفاده مردم از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باوجود همه گیری کرونا ویروس رضایت بخش نیست.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به عنوان مسوولیت اجتماعی وظیفه آحاد جامعه است، گفت: در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران ۶۳ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: نگران شرایط موجود هستیم و اگر روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم افزایش نیابد، احتمال افزایش ابتلا و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

دکتر اویس تصریح کرد: برای کاهش آمار مرگ و میر و همچنین میزان ابتلا ناشی از شیوع کرونا ویروس میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران باید حداقل به ۹۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: برای مهار شیوع کرونا باید روند چرخش ویروس را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاهش دهیم و اجرای طرح واکسیناسیون و طرح ایمنی همگانی به معنای واقعی در گام اجرایی قرار گیرد.

دکتر اویس با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا ویروس در زمان حاضر در مازندران نزولی است، گفت: نگران هستیم رعایت نامطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، زمینه‌ساز موج جدید همه گیری کرونا در مازندران شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور براساس آخرین آماز زیر ۵۰ درصد است که به هیچ عنوان این آمار برای تسریع در مهار کرونا رقم خوبی نیست.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۶ نفر دیگر قربانی کرونا شدند و با پذیرش ۱۹۲ بیمار جدید در بیمارستان های استان، مجموع بستری شدگان به یکهزار و ۱۹۴ نفر رسید.

برچسب‌ها ماسک پروتکلهای بهداشتی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک پروتکلهای بهداشتی مازندران ماسک پروتکلهای بهداشتی مازندران رعایت دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر مهرداد شریفی در حاشیه حضور در شهرستان باوی و بررسی روند انجام مصاحبه جذب بهورزی در این شهرستان، گفت: بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها هستند، بنابراین باید بهترین و مجرب‌ترین جوانان روستا برای آموزش و استخدام به عنوان بهورز انتخاب شوند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم و اهمیت آموزش، ارتقاء و جذب نیروی انسانی مجرب و کارآمد در نظام سلامت، افزود: دقت و حساسیت در برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه جذب بهورزی با هدف ارائه بهینه خدمات سلامت و حفظ و حراست از حقوق داوطلبان و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصاحبه جذب بهورز از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون کتبی به صورت روزانه و براساس جدول زمانبندی در محل شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال انجام است و تاکنون بازرسی‌های بعمل آمده از نظر روند اجرای کمی و کیفی برنامه رضایت بخش بوده است.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!