Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در ویدیوهایی که از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، افرادی که گفته می‌شود از مأموران طالبان هستند در حال کتک زدن برخی از راهپیمایان دیده می‌شوند.

طبق گزارش خبرنگار یورونیوز، حدود ۱۰ دقیقه تیراندازی بدون وقفه انجام شد و مشخص نیست که آیا این تیراندازی سنگین تلفاتی در پی داشته است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای طالبان همچنین از خبرنگاران خواستند تا فیلمبرداری را متوقف کنند.

این اتفاق پس از تجمع بیش از ۷۰ نفر که اغلب از زنان بودند در خارج از سفارت پاکستان رخ داد. آن‌ها شعارهایی علیه پاکستان سر می‌دادند.

یکی از شاهدان به اسپوتنیک گفت: طالبان ابتدا به هوا تیراندازی کردند و سپس به سمت معترضان آتش گشودند و بسیاری از معترضان را زخمی کردند.

علاوه بر این ، یک خبرنگار به اسپوتنیک گفت که طالبان هنگام متفرق کردن چند زن در تظاهرات کابل دوربین‌های روزنامه نگاران را از آنها گرفتند . گفته شده که چندین زن در تظاهرات نزدیک کاخ ریاست جمهوری در کابل بازداشت شده‌اند.

سارا فهیم یکی از تظاهرکنندگان به خبرگزاری فرانسه گفت: «زنان افغان می‌خواهند کشورشان آزاد باشد (...) ما خسته شده‌ایم. ما از بمباران‌های پاکستان در پنجشیر خسته شده‌ایم.»

وی افزود: «نمی‌دانیم این موضوع تا کی ادامه خواهد داشت و صدای ما چه زمانی شنیده می‌شود؟» وی این سوال را مطرح کرد که چرا جامعه بین‌المللی سکوت کرده است و می‌بیند تعداد زیادی از مردم کشته شده‌اند.»

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1110015 برچسب‌ها طالبان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین