Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:45:13 GMT

سریال جذب شهردار از طریق فراخوان به رشت رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۱۰۰۸

سریال جذب شهردار از طریق فراخوان به رشت رسید

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: چهارشنبه هفته گذشته بود که رئیس شورای شهر رشت در جلسه غیر علنی از دریافت نامه استعفای شهردار این شهر به دلیل مسائل شخصی و بیماری خبر داد.

این در حالی است ۱۶ مرداد ماه امسال همزمان با تحلیف اعضای جدید شورا و انتخاب هیئت رئیسه، «سید محمد احمدی» شهردار این شهر با رأی اکثریت اعضا ابقاء شد تا به کار خود در کسوت شهرداری رشت ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استعفا تنها ۲۶ روز پس از ابقاء سبب گمانه زنی‌هایی در فضای مجازی و رسانه‌ای استان گیلان و شهر رشت شد و برخی از فشار اعضا به شهردار برای انتصاب دوستان و آشنایان در شهرداری و اختلاف میان شورا و شهردار صحبت می‌کردند و عده‌ای نیز از مسائل دیگری همانند عدم تأیید صلاحیت احمدی در وزارت کشور خبر می‌دادند.

موضوعی که با برگزاری جلسه فوق العاده بررسی استعفای شهردار و موافقت اعضای آن با انتخاب «علی بهارمست» به عنوان سرپرست شهرداری رشت در ظاهر موضوع تمام شد اما تکرار دوباره انتخاب سرپرست برای شهرداری رشت خاطرات و ماجراهای شورای پنجم را در ذهن شهروندان تداعی کرد و رشتوندان که در انتخابات ششمین دوره شورای شهر به تغییر اعضای شورا رأی داده بودند با این اتفاق دل نگرانند که دوباره ماجراها و سریال انتخاب شهردار رشت در شورای پنجم تکرار شود و دوره چهار ساله اعضای جدید به اتمام برسد و باز هم مشکلی از این شهر حل نشود.

حال بعد از چند روز از انتخاب سرپرست خبر می‌رسد که شورای شهر رشت طی فراخوانی از علاقه مندان و افراد دارای تخصص خواسته تا برنامه‌های خود برای مدیریت شهر رشت را به شورا ارائه دهند تا اعضا بعد از بررسی برنامه‌ها و مدارک بهترین گزینه را برای مدیریت شهری رشت انتخاب کنند. فراخوان‌های اینچنین که از وزارت نیرو آغاز و به انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم رسیده بود حال جایش را در انتخاب شهرداران نیز باز کرده است.

لازم به ذکر است که همین چند هفته پیش بود که فراخوان برای انتخاب شهردار در یکی از شهرهای غرب جنجال به پا کرد و یکی از اعضای شورای این شهر در جلسه شورا با فرمالیته خواندن آن اعضای دیگر را به بازی با افکار عمومی و اعتماد مردم متهم کرد.

انتخاب شهردار بومی در اولویت است

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای شهر رشت در گفتگویی در این باره با دعوت از افراد توانمند به منظور ارائه برنامه‌های خود برای تصدی جایگاه شهردار رشت، گفت: این افراد می‌توانند سوابق کاری و برنامه‌های خود را به دبیرخانه شورای شهر رشت ارائه کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا پس از بررسی سوابق و برنامه‌های ارسالی، مناسبت ترین فرد را به عنوان شهردار رشت انتخاب می‌کنند، گفت: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان اصلح‌ترین فرد را برای اداره امور شهر رشت انتخاب کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به حساسیت و نگرانی رشتوندان در این زمینه، اضافه کرد: حساسیتی برای فرد بومی و غیر بومی نداریم اما با توجه به آشنایی افراد بومی با وضعیت فرهنگ، چالش‌ها و مشکلات این شهر، انتخاب فرد بومی در اولویت قرار دارد.

تکلیف انتخاب گزینه شهرداری رشت هر چه زودتر مشخص شود

یکی از رشتوندان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ماجرای استعفای شهردار رشت، اظهار کرد: متأسفانه رشت سال‌ها است که با مشکل مدیریت شهری مواجه است.

عباس امینی با بیان اینکه ما از ابقای شهردار با روی کار آمدن شورای جدید خوشحال بودیم، گفت: تصور می‌کردیم که دیگر زمان برای انتخاب شهردار و آشنایی با وضعیت شهر هدر نمی‌رود و می‌توانیم شاهد رفع برخی مشکلات ریشه‌ای در رشت باشیم.

وی با اشاره به اینکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم و همیشه رشت در این فصول با انواع مشکلات در حوزه مدیریت شهری مواجه بود، افزود: نمونه این مشکل را هفته گذشته تنها با یک بارش سه ساعت مشاهده کردیم که اکثر خیابان‌ها و معابر رشت دچار آبگرفتگی شد و بسیاری از شهروندان با مشکل مواجه شدند.

امینی در ادامه با تأکید بر اینکه مهم‌ترین خواسته ما از اعضای شورای شهر تعیین هر چه سریع‌تر شهردار برای رشت است، گفت: تأخیر در این انتخاب دیگر از سوی شهروندان پذیرفته نمی‌شود باید زودتر تکلیف سکان شهرداری رشت مشخص شود.

کد خبر 5298149

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری رشت شورای شهر انتخاب شهردار ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل سیستان و بلوچستان گرگان کرمانشاه واکسیناسیون شیوع کرونا دولت سیزدهم ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا انتخاب شهردار شورای شهر رشت شهرداری رشت شهردار رشت اعضای شورا مدیریت شهر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا با بیان اینکه با کمترین امکانات این اقدام جهادی صورت گرفت، گفت: راه اندازی این سامانه اقدام ارزنده‌ای است و مصوبات را می‌توان در سامانه پایش مورد ارزیابی قرار داد. مصوبات دوره پنجم و ششم در سامانه قرار گرفته و امیدواریم مصوبات دوره‌های قبل نیز سریعتر اضافه شود.

احمد صادقی ضمن تقدیر از رئیس شورا جهت راه اندازی سامانه و ماندگار شدن آن به عنوان یکی از اقدامات مثبت شورا، گفت: راه اندازی این سامانه اقدامی در راستای هوشمندسازی و قابل تقدیر است.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه این سامانه علاوه بر ثبت مصوبات می‌تواند با همکاری اعضا، نظارت و پیگیری اجرای مصوبات را نیز انجام دهد، تأکید کرد: شهرداری مواردی را انجام می‌دهد که به کار خود ارتباط دارد و در همین راستا سامانه پایش می‌تواند تمام موارد را بررسی کند.

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در این جلسه با بیان اینکه مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود، اظهار کرد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده است. مشی ما عدم پاسخگویی نیست و این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها، نشان دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست. نباید فراموش کرد که تلاش ما در مسیر اثرگذاری پاسخگویی قرار دارد.

او افزود: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم، اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی تفاوت نیستیم.

باقری با بیان اینکه نامه چهار عضو شورا در مورد ابهامات قرارداد چین پس از اینکه در رسانه‌ها منتشر شد به دست ما رسید، توضیح داد: تأکید می‌کنم نباید این موضوع را ترویج کرد که ما نظارت گریز هستیم و تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرها را دنبال کنیم.

کد خبر 849326 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهرداری شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم