Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدفرید سپری روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی اعضای نظام صنفی کارهای کشاورزی استان با اشاره به اینکه با تمام توان از توسعه و ایجاد تشکل های بخش کشاورزی حمایت می کنیم، اظهار داشت: امورات جهادی با فرهنگ همکاری و تعاونی به نتیجه مطلوب می رسد.

وی با بیان اینکه تشکل ها بازوی توانمند بخش کشاورزی و چشم بینای مجموعه هستند، افزود: ستاد فرمان اجرایی امام (ره) پشتیبان و حمایتگر خوبی برای بخش کشاورزی است و با اجرای طرح جهش تولید در راستای افزایش عملکرد محصول اقدام موثری در استان انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه مجموعه جهاد کشاورزی اقدامات خوبی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و امهال وام‌های بهره برداران انجام داده است، یادآور شد: کشاورزان استان برای تامین بذر کشت پاییزه می توانند به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

سپری اظهار داشت: صدور سند مالکیت شش دانگ اراضی کشاورزی سرمایه‌ای برای کشاورزان است و در این راستا تا کنون ۱۵۰ سند مالکیت تک برگ(کاداستری) در استان صادر شده است.


سهم ۱۰۰ میلیارد تومانی کردستان از تسهیلات کشاورز کارت 

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ هزار تن کود شیمایی بین کشاورزان استان توزیع شده است، اظهار داشت: حدود ۱۴ هزار تن کود هم در انبار شرکت خدمات حمایتی و کارگزاران استان موجود است.

محمد صالح احمدی با اشاره به اینکه کودهای فسفاته و پتاسه در افزایش عملکرد محصول بسیار تاثیرگذار است، اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین کود شیمایی برای کشت پاییزه نداریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر مصرف ۱۰۰ کیلوگرم کود اوره همزمان با کشت به ویژه در کشت گندم تاکید کرد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده کشاورزانی که امسال عملکردشان امسال بالا بود سال گذشته همزمان با کشت از کود اوره استفاده کرده بودند.

احمدی با اعلام اینکه تاکنون ۲۲ هزار تن انواع ارقام آبی و دیم گندم در استان تامین شده است، گفت: تا به امروز قیمت مصوب بذر گندم دیم  هفت هزار و ۶۰۰ تومان و گندم آبی هفت هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورز کارت برای کشاورزان استان وجود دارد که این میزان تسهیلات با نرخ  ۱۲ درصد در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر اطلاع رسانی به کشاورزان در ارتباط با وجود این تسهیلات تاکید کرد و گفت: تاکنون کشاورزان دهگلانی استقبال خوبی از تسهیلات کشاورز کارت داشتند و بیش از ۱۱۰ نفر از آنها سهمیه خود را جذب کردند.

احمدی یادآور شد: کشاورزانی که توان خرید نهاده های کشاورزی از جمله کود و بذر را ندارند می توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان در این جلسه اظهار داشت: سال زراعی گذشته ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت امسال این سطح به ۲۶۱ هزار هکتار افزایش یافت.

سلیمان حیدری اضافه کرد: چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات استان سال گذشته زیر پوشش بیمه بودند که امسال  به ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تُن است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی کردستان وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی کردستان سنندج سازمان جهاد کشاورزی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد