Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در شورای آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با بیان این که اهمیت و جایگاه شورا و مشورت در قرآن کریم و کلام معصومین (علیهم السلام اجمعین) بر همگان مسجل است و در طول تاریخ موجبات رشد و پیشرفت جوامع را به تبع داشته است، اظهار کرد: نقش خرد جمعی در نهاد پهن پیکری، چون آموزش و پرورش که قشر عظیمی از جامعه و خانواده‌ها با آن سر و کار دارند، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این که دستگاه تعلیم و تربیت در همه سطوح برای حرکت در مسیر تعالی مطابق اسناد بالادستی نیاز به مشارکت دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا قانون شورا‌های آموزش و پرورش در دی‌ماه سال ۱۳۷۲ بر اساس یک قانون مدون و جامع به تصویب رسید تا مشارکت همه جانبه در این نهاد شکل فرابخشی به خود بگیرد و زمینه مشارکت تمام عوامل اثرگذار و تعیین کننده دولتی و غیر دولتی در آموزش و پرورش را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: شورا‌های آموزش و پرورش بایستی همسو با فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای تربیت تمام ساحتی مانع زدایی کنند و برای دستیابی به این مهم عناصر مهم تعلیم و تربیت یعنی معلم، دانش آموز، محتوا و مدارس را کمک نمایند.

پور داود با اشاره به این که مثلث‌های آموزشی، تخصصی و ارتباطی و اطلاع رسانی به عنوان سه مثلث نیرومند در مدارس پیوند عمیق خانه با مدرسه را محقق می‌نماید، تصریح کرد: یکی از کار‌های اثرگذار در شورای آموزش و پرورش ایجاد هماهنگی بین همه نظام‌های رفتاری مدرسه برای رسیدن به غایت تعلیم و تربیت است.

او با بیان این که موفقیت آموزش و پرورش بستگی به باورمندی اعضای شورا به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت دارد، خاطرنشان کرد: این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است، به خاطر آن است که خروجی آن باید تربیت انسان‌های مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد، اهل عمل، منظم، متصف به اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسان‌های مجاهد و اهل عمل باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: شورا‌ها در راستای کمک به نهاد تعلیم و تربیت شکل گرفته اند و می‌توانند در آموزش و پرورش منتج به نتایج مهمی، چون افزایش بهره وری، یگانگی و انسجام بین مردم، استفاده از منابع محلی، فعالیت همه ذی نفعان آموزس و پرورش، به فعلیت رسیدن استعدادها، احساس مسوولیت برای همه، از بین رفتن سرخوردگی و ایجاد انگیزه شوند.

پورداود نیروی انسانی را محور توسعه پایدار خواند و اظهار کرد: نیروی انسانی بالقوه در قالب کودکان، نوجوانان و جوانان در اختیار آموزش و پرورش است و سرمایه گذاری و هزینه در ابن بخش عایدات چشمگیری برای ایران اسلامی خواهد شد.

او افزود: شورای آموزش و پرورش با تعاطی افکار و معاضدت فکری جایگاه سترگی است برای به ثمر رساندن هر آنچه برای آینده نظام جمهوری اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری قصد کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در آموزش و پرورش استان برای سناریو‌های مختلف در قالب اطلس آموزشی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس دولتی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان شورای آموزش و پرورش تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان، امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای یک نسل است.

رییس جمهور با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان و خانواده‌های گرامی دارند؛ بر همین اساس آموزش و پرورش برای ما، مساله اول کشور است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، اظهار کرد: یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرسه مرکز ایجاد امید در جامعه است، گفت: حوادث روزگار به گونه‌ای است که شاید مسایلی برای دانش آموزان ایجاد شود که باید معلمان تلاش کنند گره‌های ذهنی دانش‌آموزان را باز کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091929

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است