Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون 98 درصدی دانشجویان این دانشگاه گفت: در صورت بازگشایی دانشگاه، آمادگی کامل برای تامین خوابگاه و امور رفاهی دانشجویان را با رعایت پروتکل های بهداشتی داریم.

دکتر محمدرضا غلامی در نشست خبری امروز (16 شهریور) با اشاره به گستردگی فعالیت های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، در تشریح عملکرد چهارساله این معاونت، گفت: معاونت فرهنگی دانشجویی بحث تامین خوابگاه، تغذیه، رفاهیات و امور فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی را برعهده دارد و طی چهارسال گذشته توانسته گام های خوبی در  زمینه ارتقا این حوزه ها بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان صرف نوسازی خوابگاه ها شده است/ در دوران کرونا ظرفیت خوابگاه ها را نصف کردیم

به گزارش ایسنا، غلامی تامین خوابگاه را یکی از مهمترین حوزه های کاری این معاونت عنوان کرد وافزود: عمده خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی قدیمی هستند. بطور مثال خوابگاه طالقانی بیش از 65 سال قدمت دارد و همین قدیمی بودن مشکلات بسیاری برای دانشجویان ایجاد کرده بود.

غلامی گفت: از چهارسال پیش کار نوسازی و بهسازی خوابگاه های دانشجویی را در دستور کار قرار دادیم و ظرف این مدت بیش از پنج میلیارد تومان برای نوسازی خوابگاه ها هزینه کردیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز حدود چهار میلیارد تومان دیگر جهت تعمیر و تجهیز خوابگاه تامین اعتبار شده که در مرحله برگزاری مناقصات آن هستیم.

غلامی از ساخت خوابگاهی جدید برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و افزود: بالاخره بعد از چندین سال که دانشگاه خوابگاه جدیدی نداشت، ساخت یک خوابگاه مجهیز و بزرگ در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این خوابگاه در زمینی به مساحت 9500 متر مربع و در دو فاز در حال اجراست که فاز اول آن شامل اسکلت و سقف طی یک سال و نیم گذشته با صرف اعتبار 13.5 میلیارد تومان انجام شده و منتظر تسهیلات 50 میلیارد تومانی برای اجرای فاز دوم پروژه هستیم.

غلامی خاطرنشان کرد: گنجایش این خوابگاه 400 نفر است و کمبود های دانشگاه در بحث خوابگاه را تا حد زیادی مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر این خوابگاه جدید، خوابگاه شهید مفتح که سالها در اختیار دانشگاه رازی قرار داشت و سند آن به اسم دانشگاه علوم پزشکی است، پس از سالها پیگیری حقوقی به دانشگاه پس داده شده و از مهرماه این خوابگاه جدید هم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: این خوابگاه 1500 متر مربع زیربنا دارد که در حال تکمیل و بهسازی آن هستیم.

غلامی در ادامه ظرفیت اسمی خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را 1600 نفر اعلام و تصریح کرد: این ظرفیت مربوط به پیش از دوران کروناست و در دوران کرونا به دلیل رعایت پروتکل ها مجبور به تقلیل این ظرفیت به نصف شدیم.

وی افزود: در دوران کرونا دانشجویان دوره های کارورزی و کارآموزی مجبور به استفاده از خوابگاه بودند و سعی کردیم در هر اتاق یک دانشجو اسکان یابد و نهایتا دربرخی اتاق ها دو دانشجو مستقر هستند.

غلامی با اشاره به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در خوابگاه های دانشجویی گفت: خوابگاه ها طی مدت شیوع کرونا بطور مستمر  ضدعفونی و گندزدایی شده اند و ضدعفونی کننده دست و سطوح هم در اختیار دانشجویان قرار داده شده است.

وی افزود: همچنین از دانشجویان خوابگاهی تست کرونا گرفته می شود و طی این مدت 223 تست گرفته شده که هشت مورد آن مثبت شده است.

واکسیناسیون 98 درصد دانشجویان/ آماده بازگشایی دانشگاه ها هستیم

وی با اشاره به واکسینه شدن بیش از 98 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: انجام واکسیناسیون تا حدی از نگرانی ما در خصوص اسکان دانشجویان در خوابگاه کاسته است و در حال حاضر مشکلی برای بازگشایی دانشگاه ها و حضور دانشجویان در خوابگاه ها نداریم.

غلامی در خصوص نحوه جبران کاهش ظرفیت خوابگاه ها در شرایط کرونایی گفت: در حال حاضر ظرفیت استفاده از خوابگاه ها به دلیل شرایط کرونایی به نصف رسیده و اگر دانشگاه ها بازگشایی شود، برنامه هایی در دستور کار داریم که این کمبود را جبران کند.

وی افزود: اولا به نظر می رسد بازگشایی دانشگاه ها بصورتی است که همچنان برخی دروس عمومی بصورت غیرحضوری تدریس شود و حضور دانشجویان محدود به دروس تخصصی باشد و در این شرایط با همکاری معاونت آموزش دانشگاه و فشرده سازی تدریس دروس خصوصی تلاش داریم استفاده از خوابگاه را دوره ای کنیم.

وی افزود: در این روش دروس تخصصی به صورت فشرده تدریس می شود، یعنی دروسی که بطور مثال قبلا در دو تا سه ماه تدریس می شد اکنون در 15 روز از صبح تا غروب تدریس می شود تا نیاز به خوابگاه و حضور دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه کمتر شود.

غلامی گفت: تاکنون هیچ دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی که متقاضی خوابگاه باشد بی جواب نمانده و همه در خوابگاه اسکان داده شده اند و در صورت بازگشایی دانشگاه ها هم با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش میک نیم دانشجویی بی خوابگاه نماند.

منابع تسهیلات دانشجویی را به 7.2 میلیارد تومان رسانده ایم

وی در ادامه در تشریح عملکرد حوزه رفاه دانشجویان به پرداخت تسهیلات به دانشجویان اشاره کرد و افزود: چهارسال پیش مجموع تسهیلات پرداختی به دانشجویان 1.8 میلیارد تومان بود که این میزان با پیگیری ها و رایزنی های بسیار به 7.2 میلیارد تومان رسیده تا بتوانیم تمام دانشجویانی که متقاضی این تسهیلات هستند را پوشش دهیم.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این نشست خبری به مزایای تسهیلات دانشجویی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشجویان این تسهیلات را بدون سود دریافت کرده و بازپرداخت آن هم پس از فارغ التحصیلی آنها و بصورت قسط بندی شده خواهد بود.

وی افزود: از طرفی دانشجویانی که به تسهیلات بیشتری نیاز داشته باشند از طرف دانشگاه به بانک معرفی شده و می توانند تسهیلات دریافت کنند.

غلامی گفت: این میان دانشجویانی که نیازمند باشند هم شناسایی شده و با همکاری کمیته امداد و بهزیستی تحت پوشش و حمایت قرار می گیرند  و تا پایان زمان تحصیل از حمایت این نهادها بهره‌مند می‌شوند.

در دوران شیوع کرونا میانگین روزانه 400 پرس غذا پخت می‌کنیم/ اجرای طرح "نیم پرس" در دانشگاه

این مسئول در ادامه به فعالیت های حوزه تغذیه دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: طی چهارسال گذشته تلاش های بسیاری صورت گرفت تا آشپزخانه دانشگاه را صنعتی سازی کنیم و در نهایت با صرف یک میلیارد تومان اعتبار توانستیم آشپزخانه دانشگاه را از سنتی به صنعتی تبدیل کنیم.

غلامی گفت: تا پیش از کرونا اقدامات خوبی در بحث تغذیه صورت گرفت و حتی منوی غذای دانشجویان سه منویی شد و چینش و نظارت بر وعده های نهار و شام هم به عهده خود دانشجویان گذاشته شد.

وی با اشاره به تعطیلی سالن غذاخوری دانشگاه در پی شیوع کرونا گفت: در این شرایط آشپزخانه دانشگاه تعطیل نشد و هم اکنون پخت غذا با رعایت پروتکل های بهداشتی در آن ادامه دارد و غذاها بصورت کاملا بهداشتی و بسته بندی شده درب خوابگاه ها تحویل می شود.

غلامی با اشاره به اجرای طرح "نیم پرس" در بحث تغذیه دانشجویان گفت: با توجه به درخواست دانشجویان بویژه دانشجویان دختر و در وعده شام، طرح نیم پرس به اجرا درآمد و دانشجویان با انتخاب این گزینه در منوی غذای خود نصف غذای همیشگی را دریافت می کنند.

وی افزود: این طرح علاوه بر تاثیرات بسیار در جلوگیری از حیف و میل غذا، هزینه تامین هر وعده غذا برای دانشگاه و دانشجو را هم نصف کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بطور میانگین 300 تا 400 پرس غذا در سطح خوابگاه های دانشگاه توزیع می شود.

2 میلیارد تومان برای بهسازی فضاهای ورزشی دانشگاه هزینه کرده ایم

غلامی در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در حوزه ورزشی دانشگاه اشاره کرد و افزود: در دوران شیوع کرونا تمام اماکن سرپوشیده تعطیل شده و در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار گرفته است.

وی افزود: در این شرایط که مراجعات به مراکز ورزشی کمتر است، فرصت خوبی برای انجام تعمیرات و بازسازی فضاهای ورزشی دانشگاه است.

غلامی تصریح کرد: طی این مدت حدود دو میلیارد تومان صرف ساخت، تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی دانشگاه شده است.

این مسئول از راه اندازی زمین چمن مصنوعی دانشکده پزشکی خبر داد و افزود: این زمین چمن به مساحت 2400 مترمربع است و در کنار آن زمین تنیس، والیبال و بسکتبال هم مجموعا به مساحت 3000 مترمربع در این دانشکده ساخته شده است.

غلامی از تعمیر و تجهیز استخر دانشگاه هم خبر داد و افزود: طی سالهای اخیر بازسازی این استخر با زیربنای 1138 متر نیز در دستور کار قرار گرفت که کار بهسازی آن به پایان رسیده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت انجمن های ورزشی در این دانشگاه گفت: در حال حاضر 14 انجمن ورزشی در بخش بانوان و یازده انجمن در بخش مردان در دانشگاه فعالیت دارد.

راه اندازی "اتاق مشاوره" در تمامی دانشکده ها و خوابگاه ها

غلامی در ادامه به فعالیت های اداره سلامت روان دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته تعداد دانشجویان مشروطی دانشگاه بالا بود و ارجاع شدگان به کمیسیون موارد خاص عملا دو رقمی شده بود.

وی افزود: با ریشه یابی موضوع در نهایت تصمیم به مداخله تیم های مشاوره گرفتیم و در همین راستا در تمام دانشکده ها و خوابگاه ها "اتاق مشاوره" راه اندازی شد و خوشبختانه با اقدامات مشاوره ای و روانشناسی در حال حاضر تعداد مراجعان کمیسیون موارد خاص را به صفر رسانده ایم.

غلامی در ادامه در خصوص اعتراضات برخی دانشجویان اینترن نسبت به پایین بودن حقوق ها و عدم داشتن بیمه شغلی گفت: دانشجو اسمش با خودش است و دانشجو است و فرد شاغل محسوب نمی شود و مبلغی که به این دانشجویان داده می شود کمک هزینه تحصیلی و به نوعی حق الزحمه است و حقوق نیست.

وی افزود: بیمه شغلی به افراد شاغل تعلق می گیرد و برقراری این بیمه نه در حیطه اختیارات ما و نه وزارتخانه است و این افراد شاغل محسوب نمی شوند و کار آنها دانشجویی است و تنها کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

غلامی گفت: البته شرایط شیوع کرونا فشار و استرس زیادی به دانشجویان بویژه دانشجویان بالینی وارد کرده و برخی انتظارات به حقی در خصوص امکانات رفاهی دارند که بخشی از آنها رفع شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بخشی از فعالیت‌های جهادی دانشجویان این دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: در همان اوایل شیوع کرونا دانشجویان جهادی پای کار آمده و کارگاه های تولید ماسک را راه اندازی کردند.

وی افزود: طی چند ماه در مجموع بیش از 81 هزار ماسک، 108 هزار دستکش، 500 گان و 8600 شیلد در کارگاه های جهادی دانشگاه تولید شد.

وی تصریح کرد: پس از آن دانشجویان به فرمان مقام معظم رهبری فعالیت در طرح مواسات را شروع کردند و طی اجرای این طرح 100 میلیون تومان از خیران جمع آوری کرده و اقلام بهداشتی و غذایی برای محرومان حاشیه نشین تهیه کردند.

غلامی گفت: در حال حاضر نیز دانشجویان جهادی در مراکز واکسیناسیون فعال هستند و یک پایگاه واکسیناسیون دانشجویی در دانشگاه آزاد توسط بسیج دانشجویی دانشگاه راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی دانشگاهی علوم پزشکی کرمانشاه به گوشه ای از فعالیت های فرهنگی دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 25 نشریه، 29 کانون هنری و 29 انجمن علمی در دانشگاه فعالیت دارد.

وی افزود: طی مدت شیوع کرونا هم طرح های "سلامت معنوی" در بیمارستان های استان به اجرا درآمد که گروه های دعا و نیایش و گروه های تئاتر در اعیاد و روزهای خاص دربیمارستان ها حاضر شده و برای پرسنل و بیماران اجرای برنامه داشتند.

غلامی به درخشش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در جشنواره ملی قرآنی دانشجویی هم اشاره کرد و افزود: در این جشنواره در سال گذشته 7199 دانشجو از استان شرکت کردند و درنهایت توانستیم با کسب 31 مقام رتبه دوم کشوری را از آن خود کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه هم اشاره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بازگشایی دانشگاه ها دانشجویی دانشگاه غلامی در ادامه ورزشی دانشگاه میلیارد تومان معاون فرهنگی دستور کار دوران کرونا حال حاضر شیوع کرونا خوابگاه ها راه اندازی غلامی گفت صورت گرفت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این دانشگاهیان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و اعلام انزجار از رفتارهای وحشیانه ی برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی با دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین  شعارهایی همچون مرگ  بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سردادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)