Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:05:46 GMT

زنان شیرده واکسن زده آنتی بادی علیه کرونا دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۱۳۷۳

زنان شیرده واکسن زده آنتی بادی علیه کرونا دارند

زنان شیرده ای که واکسن کرونا تزریق کرده اند شیرشان حاوی آنتی بادی علیه ویروس کروناست.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، آخرین مطالعات انجام شده روشن کرد که شیر مادران واکسینه شده حاوی آنتی بادی های کووید – 19 است.
اطلاعات دانشگاه فلوریدای آمریکا روشن کرد که آنتی بادی های منتقل شده از طریق شیر مادر می تواند برای نوزادان مفید باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر "جوزف نو" نویسنده این مطالعه از دانشکده پزشکی اطفال آمریکا در این باره می گوید: بسیاری از مادران و زنان باردار از واکسینه می ترسند آنها می خواهند بهترین کار را برای نوزادان خود انجام دهند اما همه می خواهند بدانند که واکسن برای آنها مفید است یا نه ؟
دکتر جوزف لارکین استاد میکروبیولوژی و علوم سلولی در این باره گفت: نوزادان با سیستم ایمنی کامل خود به دنیا نمی آیند و از سوی دیگر برای دریافت واکسن کووید – 19 بسیار کوچکند بنا براین نمی توانند از خود محافظت کنند با این حال شیر مادر مانند جعبه ابزاری مفید می تواند در مقابله با کرونا و بهبود آسیب پذیری تاثیر گذار باشد.  با تزریق واکسن آنتی بادی ترشح شده در بدن مادر می تواند محیطی امن برای مقابله با کرونا را بوجود آورد. ما با استفاده از داده های افراد داوطلب خون وشیر 21 زن شیرده را مورد بررسی قرار دادیم و هر دو سری واکسن به آنها تزریق شد پس از تزریق دوز دوم آنتی بادی "ایمونوگلوبولین A "در بدن مادر بوجود آمد . جالب آنکه حتی اگر شیر مادر منجمد و ذخیره شود آنتی بادی ها در آن وجود خواهد داشت. آنتی بادی های تولیدی قادرند از طریق بند ناف به نوزاد منتقل شوند. این یافته ها نشان میدهد که واکسن می تواند برای مادران باردار مفید باشد.
وی افزود : به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده ، زنان باردار اخیرا در معرض خطر بیماریهای شدید ناشی از COVID-19 هستند. این پزشک گفت، برخی از آنها پس از ابتلا به کرونا زیردستگاه تنفس مصنوعی قرار می گیرند ، در حالی که برخی دیگر می توانند زایمان زودرس داشته باشند ، نوزاد خود را از دست بدهند یا حتی جان خود را از دست بدهند زیرا به نوع شدیدی از کورنا مبتلا شده و واکسن دریافت نکرده اند اما با واکسینه کردن می توان از این رویدادها جلوگیری کرد و حتی بدن آنها و نوزادانشان را در مقابل کرونا ایمن کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آنتی بادی شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان