Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه از جمله سیاست‌های اساسی قوه قضاییه که مورد تأکید رئیس قوه نیز است، مردمی کردن دستگاه قضایی است گفت: مردمی کردن به معنای آن است که با کمک خود مردم اختلافات را کاهش دهیم و از شکل گیری پرونده‌های قضایی جلوگیری کنیم. خبرگزاری میزان - پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به‌منظور رسیدگی به مشکلات قضایی بخش سرفیروزآباد ضمن بازدید از حوزه انتظامی این بخش، با حضور بزرگان عشایر و ریش‌سفیدان ستاد صبر را نیز در این بخش افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری کرمانشاه ضمن استقرار در حوزه انتظامی این بخش شخصا به مشکلات مردم و مراجعان رسیدگی و بر تعامل سازنده و ارتباط خوب مأموران انتظامی با مردم تأکید کرد و با معاونین خود و معاونین دادستان ارتباط تلفنی برقرار کرده و خواستار رفع مشکلات بوجود آمده و عدم اطاله دادرسی‌ها شد.

توسلی زاده تأکید کرد: نباید مردم وقت خود را در کلانتری‌ها و راهرو‌های دادسرا و دادگاه‌ها سپری کنند بلکه با رسیدگی فوری و دقیق به مشکلات آن‌ها از سرگردانی مردم جلوگیری شود.   وی در ادامه با حضور در میان مردم، بزرگان، ریش‌سفیدان و متنفذین بخش سرفیروز آباد ضمن تقدیر از این قشر تأثیرگذار در رفع خصومت میان مردم گفت: تمام تلاش ما اقدامات اساسی در جهت آسان کردن کار و زندگی برای مردم است.

وی افزود: از جمله سیاست‌های اساسی قوه قضاییه که مورد تأکید رئیس قوه قضاییه نیز است، مردمی کردن دستگاه قضایی است. مردمی کردن به معنای آن است که با کمک خود مردم اختلافات را کاهش دهیم و از شکل گیری پرونده‌های قضایی جلوگیری کنیم و تا جایی که ممکن است خود مردم اختلافات را سامان دهند.

توسلی زاده ضمن تأکید بر ایجاد مصالحه در اختلافات میان مردم و استفاده از ظرفیت‌های موجود در میان خود مردم خاطرنشان کرد: هرگز از موضوع امنیت غافل نیستیم و سازش و امنیت را در کنار هم برای مردم می‌خواهیم.

وی افزود: امنیت از نعمت‌های خفیه الهی و نیاز اساسی جامعه است. ما به عنوان دستگاه قضایی با اقدامات خود اجازه نخواهیم داد برخی بخواهند این نعمت بزرگ را مورد تعرض قرار دهند و یقینا ما آن‌ها را دنبال خواهیم کرد و با اشد مجازات برخورد می‌کنیم.

توسلی زاده در ادامه سخنان خود در جمع مردم بخش سرفیروزآباد با اشاره به مبنای فقهی و دینی اصلاح ذات‌البین و سازش میان مردم یادآور شد: همواره به تمامی قضات خود در دادگستری کرمانشاه تأکید کرده ایم پرونده‌های قضایی را تا جایی که ممکن است به سازش بکشانند و در این راستا نیز از شما مردم و بزرگان عشایر نیز استمداد می‌طلبیم تا با کمک خود شما اختلافات حل شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: اختلافات کوچک منشأ ایجاد اختلافات بزرگ می‌شوند و بار‌ها مشاهده شده است یک اختلاف کوچک خانوادگی اگر مدیریت نشود می‌تواند منجر به جرائم مهمه و حتی قتل شود؛ بنابراین باید اختلافات را مدیریت کرد و اجازه نداد آن‌ها به مشکلات لاینحل تبدیل شوند.

وی به مردم توصیه کرد: در مقابل حق و عدل سر تسلیم فرود آورید و بدانید بهترین شیوه زندگی گذشت است. ما به دنبال ایجاد یک زندگی آرام برای مردم هستیم و در این مسیر با اغماض از جرائم خرد، هرگز جرائم مهمه را بر نمی‌تابیم.

توسلی زاده خطاب به مردم گفت: درب اتاق رئیس دادگستری استان کرمانشاه و سایر مسئولان قضایی به روی شما باز است و هر مشکلی را می‌توانید با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید هر پیامی از سوی شما در دستور رسیدگی فوری قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: بحمدالله با ارتباط خوب و موثر با مردم توانسته‌ایم سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را به دستگاه قضایی بالا ببریم.

وی در پایان اظهار کرد: حضور ما در میان شما حامل و حاوی دو پیام مهم است. اول اینکه اختلافات را خود شما مدیریت کنید و اجازه ندهید مسائل کوچک به اختلافات بزرگ تبدیل شوند و دوم آنکه پیام دهیم به کسانی که می‌خواهند با امنیت مردم و منطقه بازی کنند که ما آن‌ها را رها نخواهیم کرد و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

در ادامه برخی از بزرگان و ریش سفیدان ضمن تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری کرمانشاه برای حضور در میان مردم و نیز تشکر از اینکه همواره در دسترس مردم قرار دارد، با بیان برخی از مشکلات منطقه خواهان پیگیری و رفع آن از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه شدند.      بیشتر بخوانید:     انحصارطلبی در اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارد انتهای پیام/ برچسب ها: کرمانشاه دستگاه قضایی مردمی کردن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرمانشاه دستگاه قضایی مردمی کردن رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه رئیس کل دادگستری کرمانشاه دستگاه قضایی توسلی زاده مردمی کردن میان مردم خود مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری

رئیس کل دادگستری استان مازندران از بررسی ۵۳ فقره پرونده در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی این استان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ملاقات مردمی در این هفته با حضور مسئولان قضائی اظهار کرد: در این ملاقات و دیدار مردمی ۵۳ مورد از پرونده متقاضیان در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید مورد بررسی و پاسخ داده شد.

وی افزود: این پرونده‌ها در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضائی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مدنظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی با تاکید بر اینکه این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصاً وارد میدان شده است و این موضوع افزایش رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه را به همراه دارد.

کد خبر 749716

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی