Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی های مسکن در استان با ساخت 18 هزار واحد مسکونی توانمندی و ظرفیت خود را بخوبی نشان داده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر ملی همزمان با افتتاح 268 طرح تعاونی در سراسر کشور روز سه شنبه با حضور جمالی پور استاندار، گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زارعی رئیس اتاق تعاون و جمعی از تعاون گران در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا گروسی در این مراسم اظهارداشت: قرار بود در پایان برنامه ششم توسعه در کشور بخش تعاون سهم 25 درصدی را در اقتصاد کشور داشته باشد تا مردمی کردن اقتصاد تقویت شود اما فاصله زیادی با این برنامه داریم و 4 درصد آن محقق شده است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می شود که ابعاد آن را در رده های فرودست و پایین جامعه اجرا کنیم شود زیرا نمی شود در سند بالادستی بگوییم 25 درصد اما در زیرمجموعه ها اجرا نشود و یک دفعه مجلس تصمیم بگیرد وزارت تعاون را منحل کند و یک وزارتخانه بزرگی تشکیل شود که بخش مهم تعاون به حاشیه برود.

گروسی تصریح کرد: بدون تردید ادغام وزارت تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی با تحلیل کارشناسی، نشان می دهد خسارت سنگینی به کشور وار کرده و امروز ضریب GDP سالانه 4 واحد بالا می رود و به 43 صدم درصد رسیده ایم که فاجعه است.

وی اظهارداشت: اقدامات انقلابی و جهادی فقط با توجه به اسناد بالادستی محقق می شود و قرار نیست فقط دنبال آمار و ارقام باشیم و در عمل کاری جلو نرود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآورشد: با اقدامات انقلابی انجام شده توانسته ایم تعداد تعاونی های راکد استان را از 2400 واحد به 850 واحد کاهش دهیم و تلاش می کنیم این وضعیت روبه بهبود و بهتر شدن باشد.

وی گفت: دنبال دادن آمارهای غلط از تعداد تعاونی ها نیستیم بلکه واحدهای فعال برای ما اهمیت دارد تا کار عملیاتی صورت گیرد.

تعاونی های مسکن و مصرف در قزوین موفق بوده اند

گروسی اضافه کرد: تعاونی های مسکن در استان قزوین بیش از 18 هزار واحد را احداث

و تحویل دادند و با این حجم کار فقط  48 واحد تحویل داده نشده که نشان می دهد در این عرصه موفق عمل شده است و اگر اختیار دهند قادریم مشکل این واحدها را هم حل کنیم.

وی یادآورشد: نگاه به تعاونیها دراستان حمایتی است و با یک حرکت انقلابی واقعی مشکلات را حل کردیم و توانستیم خدمت خالصانه به ۱۶ هزار عضو را عملی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهارداشت: با همکاری همه مجموعه ها خوشبختانه تاکنون جلسه کمیسیون کارگری در استان تشکیل نشده و حوزه های کارگری و امنیتی موفق عمل کرده اند.

وی گفت: با مدیریت منطقی و درک بالای کارگران در سال گذشته با این که کرونا چالش های زیادی برای بخش تولید و کارگری در کشور ایجاد کرد اما در دو ماه آخر سال تمرکز کردیم و هیچ تجمع کارگری برای پرداخت حقوق جاری معوقه نداشتیم.

گروسی تصریح کرد: راهبردها در تئوری خوب است اما در عمل چالش داریم و ما هم تلاش می کنیم از تعاونی های استان حمایت کنیم تا جایگاه این نهاد در استان تقویت شود.

در ادامه این مراسم از 7 تعاونی برتر در عرصه های مختلف تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رضا گروسی اداره کار قزوین کار و رفاه اجتماعی تعاونی های مسکن مدیرکل تعاون استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس اداره بنیاد مسکن صومعه سرا گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۵ واحدمسکونی در این شهرستان آغاز شد.

سیدحسین محمدی افزود: این واحد‌ها در قالب ۲ طرح ۲۰ و ۳۵ واحدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۶ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های ملی مسکن هر متقاضی باید ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشد، گفت: در اجرای این طرح به هرمتقاضی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی