Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار کردستان گفت: تعاونگران و فعالان حوزه تعاونی‌ می‌توانند از ظرفیت‌های مختلف استان برای سرمایه‌گذاری و کار تولیدی استفاده کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، بهمن مرادنیا ظهر امروز در شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کردستان نقش تعاونی‌ها و بخش خصوصی در تولید و اشتغال آفرینی برجسته و مؤثر خواند و اظهار داشت: بنده معتقدم توسعه، تولید و اشتغال در کردستان باید با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی صورت بگیرد و این ظرفیت نیز در کشور و استان ما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از اینکه جایگاه تعاونی ها و نقش آن در اقتصاد برای مردم تبیین نشده است، گفت: با اقدامات فرهنگی و کارهای تبلیغی باید مردم را نسبت به حضور و فعالیت در تعاونی‌ها ترغیب کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروز زیرساخت‌های مناسبی همچون منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه-مریوان برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد، تصریح کرد: تعاونگران و فعالان حوزه تعاونی‌ می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری و کار تولیدی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، سرمایه‌گذاری دولتی در امر تولید منع شده و دولت تنها تسهیل‌کننده و حامی سرمایه‌گذاری است، افزود: سرمایه‌گذاران باید دلسوزانه برای توسعه کردستان همت کنند و ما نیز در این راستا هر نوع همکاری و تسهیلگری را انجام خواهیم داد.

مرادنیا بکار بردن لفظ محروم برای کردستان را بی‌انصافی دانست و یادآور شد: کردستان از منابع و ظرفیت‌های مختلف و نیروی انسانی کارآمد برخوردار بوده که یکی از بهترین استان‌ها برای سرمایه‌گذاری بوده و یقیناً توجه به داشته‌ها، می‌تواند باعث توسعه استان شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مطالبات و موانع پیش‌روی تعاونگران برطرف شودسهم تعاون در حوزه مسکن استان کرمان به زیر یک درصد رسید

برهان صلواتی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه 183هزار نفر در تعاونی‌های استان عضویت دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 76 درصد؛ 140 هزار نفر را آقایان و 24 درصد یعنی 43 هزار نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 896تعاونی فعال و در دست اجرا در استان وجود دارد که برای 16هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه 70درصد اعضای این تعاونی‌ها را افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، روستاییان، زنان سرپرست خانوار یا شاغلان در صنایع دستی تشکیل داده‌اند، گفت: هم‌اکنون چهار تعاونی فراگیر در کردستان وجود داشته که 2 مورد آن در شهر مریوان و 2 مورد دیگر در شهرهای قروه و سقز تشکیل شده است.

صلواتی با یادآوری اینکه هفته تعاون از 13شهریورماه آغاز و تا 19 همین ماه ادامه دارد، اظهار کرد: افتتاح پنج تعاونی جدید، تجلیل از تعاونی‌های برتر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بازدید از تعاونی‌های موفق از جمله برنامه‌های این هفته است.

در پایان این مراسم از 10تعاونی برتر استان کردستان با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.

انتهای پیام/486/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس برای سرمایه گذاری تعاونی ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) گفت: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است. 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان