Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@20:41:36 GMT

مشهد باید بهشت سرمایه گذاری ایران شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۱۸۱۱

مشهد باید بهشت سرمایه گذاری ایران شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد با بیان اینکه  مشهد، «مقدس» است زیرا متعلق و میزبان امام رضا (ع) است و باید مقدس بماند،گفت: من خادم آقا، زائران و مجاورانشان هستم و امیدواریم بتوانیم با طرح ریزی و اجرای برنامه‌های مناسب، به گونه‌ای عمل کنیم که توصیف به جامانده از د وره پیش روی مدیریت شهری در ذهن خادمان، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، مدیریت عالمانه و جهادی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از تأیید حکم کلیدداری اش برای مشهدالرضا (ع) افزود: از آنجا که سرمشق اجرایی، در بستر ساختاری تحقق می‌یابد، برای ایجاد تمایز مبتنی بر سرمشق، لازم است بستر ایجاد آن شناخته شود. بدون ایجاد تمایز، هیچ ارزشی آفریده نخواهد شد. به همین منظور می‌توان دوره‌های گذشته را توصیف کرد و در ادامه آن، به دنبال توصیفی از سرمشق، برای دوره آینده مدیریت شهری در مشهد گشت.

حرکت بر مدار سرمشق برگزیده

شهردار مشهد برای ترسیم چشم انداز آینده این شهر ادامه داد: پیکر اصلی در تصویر آینده نزدیک مشهد تفاوتی است که با تصویر موجود شهر، سازمان و برنامه‌های کنونی شهری خواهد داشت. این تفاوت و تمایز، همان اثری است که مدیریت شهری ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴، بر شهر، سازمان و برنامه‌ها بر اساس سرمشق برگزیده خود خواهد گذاشت.

ارجائی با اشاره به معیار و تفاوت‌های  مسئولیت در شهری همانند مشهد با دیگر کلان شهر‌های کشور بیان کرد: پیدایش و رشد مشهد، مرهون وجود مضجع منور و قدسی حضرت ثامن الحجج (ع) است. تبدیل باغی خصوصی به زیارتگاهی چند وجهی و جهانی در مدت زمانی کوتاه در مقایسه با عمر شهر‌های کهن هم جوار، نمایانگر تأثیر فراوان فلسفه ذاتی شکل گیری مشهد در سرعت رشد و جمعیت پذیری آن است.

او با بیان اینکه  مشهد مقدس است، زیرا میزبان امام معصوم و حجت خدا است و باید مقدس بماند، تصریح کرد: وابستگی کامل شهر به مضجع نورانی امام رئوف (ع) و عالم آل محمد (ص) منشأ ارزش بنیادی شهر است و این منشأ باید در ارزش بنیادی حاکم بر رویدادها، طرح ها، برنامه‌ها و نگرش‌ها همواره و همچنان زنده، پویا و پابرجا باشد.

گفتمان انقلاب اسلامی در همه امور

 شهردار مشهد تاکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی سرلوحه همه امور در شهرداری مشهد است و در اولین توئیت خود پس از تأیید حکم کلیدداری اش در شهرداری مشهد، با عبارات «بسم الله الرحمن الرحیم» و #مشهدالرضا،کار سکانداری پایتخت معنوی ایران را آغاز کرد.

ارجائی اظهار کرد: مشهد در اصول اعلامی خود  با الهام از گفتمان انقلاب اسلامی،  با تکیه بر نکات و نظر مردم برای اداره امور شهر و انجام پروژه‌ها گام بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد شد

مشهد باید بهشت سرمایه گذاری ایران شود

او پیش از  این  و در زمان ارائه برنامه جامع خود برای تصدی مسئولیت شهرداری مشهد آینده را اعتمادآفرین در عرصه اقتصادی خوانده و گفته بود که در این  شهر باید بستری فراهم شود تا به بهشت سرمایه گذاری تبدیل شود.

او با اشاره به چالش‌هایی که بر سر راه این  موضوعات وجود دارد، افزود: همه این چالش‌ها را به فرصتی طلایی تبدیل می‌کنیم، ولی برای ایجاد تحول و عبور از چالش‌ها چند چرخش نیاز است. یکی از مسائلی که نقش کلیدی در حذف امضای طلایی و کمیسیون‌هایی با صف‌های طولانی دارد، هوشمندسازی است.

بر این اساس اگر فرایند‌ها کوتاه و هوشمند و به دور از دخالت انسان شود، تا حد زیادی با فساد برخورد سیستمی شده و تحقق پذیر است. بسیاری از فرایند‌ها در شهرداری مکانیزه شده است، اما نیاز به هوشمندسازی دارد. یعنی یک نفر از منزل بتواند به راحتی پروانه ساختمان بگیرد و نیازی به حضور در شهرداری نداشته باشد.

او در برنامه خود، جای ویژه‌ای هم برای تزریق خون تازه در رگ‌های مدیریت شهری در نظر گرفته و اعلام کرده بود که انتصاب مدیران جوان و مشاوران پیشکسوت و همچنین خدمت رسانی محسوس و منطقی به جای تزئینی از دیگر چرخش‌های مهمی است که در مدیریت شهری باید اتفاق بیفتد.

ورود جدی به عرصه درآمد پایدار

شهردار مشهد به این نکته هم اشاره کرده بود و ادامه داد:رسیدن به الگوی متفاوت در معیار‌های شهرسازی کارویژه‌های متفاوتی را طلب می‌کند و  «مسئله مهم دیگر سهم بری شهرداری از ثروت انباشت شده یا سهم بری از فرصت شهروندان برای تولید ثروت است. آیا بهتر است صبر کنیم تا مردم تخلف کنند و از آن‌ها پول بگیریم، یا اعتقاد داشته باشیم که شهروندان ثروتمند مدیریت شهری را از نظر درآمدی تقویت و قوی کنند. در هویت، موضوعاتی مثل ریخت شهری، میراث فرهنگی، تاریخی، معنوی و انسانی و نظام مدیریت مطرح است.

ارجائی بیان کرد: موضوعات مهم در بخش کالبد شهر، مدیریت فضا و مدیریت زمین  نیز بسیار است. زمین زیادی در درون شهر برای مدیریت شهری وجود ندارد، ولی مدیریت فضا صد در صد در اختیار مدیریت شهری است و قابلیت مدیریت و تأمین درآمد پایدار دارد.

او تصریح کرد: در ارتباطات هم بحث دیپلماسی شهری، مشارکت و همراهی و شبکه عبور و مرور مطرح است و به آن می‌پردازیم و در اقتصاد نیز به حوزه معیشت و درآمد پایدار وارد می‌شویم.»

 

منبع؛ شهرآرا

انتهای پیام//س.ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله ارجائی گفتمان انقلاب اسلامی درآمد پایدار شهردار مشهد مدیریت شهری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری، این شهر هم‌اکنون از سامانه‌های روسطحی و زیرسطحی بسیاری برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله مشخصی دارد. در چنین شرایطی مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ترددی شهر در ۲جبهه تلاش می‌کند. در اتوبوسرانی از یک سو با اتکا به تولید داخل، کار سفارش اتوبوس‌های نو را به مراحل اجرایی رسانده و از سوی دیگر با طرف خارجی قرارداد تامین اتوبوس‌های برقی جدیدی را منعقد کرده که می‌تواند آینده‌ای روشن برای تردد اتوبوسی شهر در پی داشته باشد.

در بخش مترو نیز قرارداد تامین واگن به مراحل اجرایی پیش‌پرداخت نزدیک شده و تعداد واگن نیز افزایش یافته است. به این ترتیب مدیریت شهری ششم وارد میدان شده تا حمل‌ونقل تهران را طی زمان مشخصی کاهش دهد. البته مخالفان داخلی و تحریم‌های خارجی هریک تلاش می‌کنند به‌نحوی مدیریت شهری را از ریل خارج کنند اما تیم شهرداری تهران همچنان در ۴جبهه در حال مقابله با مشکلات است.

کد خبر 848642 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • شهر و حیات مدنی
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند