Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افت ۱۵ هزار و ۴۰۳ واحد، روی پله یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس تهران، امروز شانزدهم شهریور ماه در ابتدای معاملات با افت ۲ هزار و ۶۸۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۵ هزار واحد قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افت ۱۵ هزار و ۴۰۳ واحدی روی پله یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان رسید. «میدکو»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «برکت»، «ولکار» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با افت ۴ هزار و ۲۵۶ واحد، روی پله ۴۶۵ هزار و ۳۵۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ میلیارد و ۹۰ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان رسید.

افت ۹۹ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با افت ۹۹ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۶۶۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم به ارزش دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسید.

نمادهای تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نمادهای میدکو، کگل و شسپا به ترتیب با ۳۰۳۹.۰۸، ۲۴۹.۵۱، ۲۴۸.۷۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد فولاد، فملی و کچاد با، ۱۵۳۵.۲۶، ۱۵۳۵.۲۶ و ۸۰۳.۱۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نمادهای تاثیر گذار در فرابورس

نمادهای بپاس، صبا و مادیرا به ترتیب با ۱۳۳.۱۴، ۳۷.۰۱ و ۷.۰۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. آریا، ذوب و هرمز، با ۳۶.۹۶، ۱۹.۱۵ و ۱۷.۲۲ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فرآورده‎های نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان به خود اختصاص داد. خودرو، فلزات اساسی و مواد دارویی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دلقما، کپارس و چکاوه بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های تایرا، خموتور و خشرق بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نمادهای بپاس، حسیر و ساینا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای وهامون، دتوزیع و غگلستا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپید، کمند و فمراد و بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای ددامح، وپاسار و وسخراج در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های مدیریت، اراد ۸۶ و اعتماد و بیشترین عرضه فروش سهام را نمادهای اراد ۸۷، اراد ۸۶ و واهامون در فرا بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نمادهای شسپا، خودرو و کمند بیشترین حجم معامله و نمادهای کمند، میدکو ۲ و شسپا  بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نمادهای دی، کرمان و صبا بیشترین حجم معامله و نمادهای اراد ۶۴۴، اراد ۴۹۴ و اراد ۷۰۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان بورس فرابورس بازار اقتصاد جای گذاشتند بیشترین افزایش بیشترین تاثیر بورس تهران بورس نمادهای شاخص کل بورس تجربه کردند یک میلیون قرار گرفت کاهش قیمت هزار واحد روی پله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) با افت ۷۶۴۸.۷ واحدی به ۲,۲۳۱,۴۴۹.۷۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۲۷۶۰.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۷۱۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۳,۶۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۱,۶۵۶.۴۳۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۰۷۹,۲۰۳.۶۰۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6099378 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته، 12 هزار افت کرد
  • بورس قرمز ماند | افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت؛ افت ۷۶۴۹ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • ریزش بورس ادامه دار شد؛ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس