Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های استان چند ماهی است که به یک دغدغه جدی تبدیل شده و با اینکه نانوایان خواستار افزایش سهمیه آرد خود هستند اما تاکنون اقدامی در این باره نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در حالی که برخی از نانوایی‌های گلستان از کمبود آرد و به تبع آن پخت کمتر از سهمیه روزانه گلایه می‌کنند، در برخی از نانوایی‌های استان به ویژه روستاها بخشی از سهمیه نان این نانوایی‌ها توسط دامداران خریداری و به مصرف دام‌های آن‌ها می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌های استان و اتمام زودتر از موعد نان در آنها می‌تواند دلایل متعددی از جمله کمبود سهمیه آرد در استان، خام فروشی آرد توسط نانواها، افزایش مصرف نان و پر کشیدن برخی اقلام غذایی مانند گوشت و مرغ و برنج از سفره مردم و همچنین کاهش تولید گندم و آرد در پی خشکسالی‌های اخیر در کشور و استان داشته باشد که هر کدام نیازمند تدبیر جدی است تا بتوان نان را به عنوان قوت غالب در سفره بی رمق این روزهای مردم استان نگه داشت.

رئیس اتحادیه خبازان استان اما در خصوص سهمیه استان از آرد مصرفی در سال‌های اخیر گفت: از سال 95 تاکنون هنوز سرانه مصرف آرد در نانوایی‌های استان افزایش نیافته است و در حدود 100 هزار کیسه در ماه است.

حمیدرضا مقیمی افزود: این در حالی است که با توجه به شرایط استان گلستان در مهاجر پذیری، حضور نیروی کار در مرکز استان، افزایش مصرف در فصل کشاورزی و همچنین افزایش مصرف نان با توجه به گرانی دیگر مواد غذایی، نیاز است 100 تن آرد معادل 2 هزار و 500کیسه ماهانه به سهمیه استان افزوده شود.

وی بیان داشت: کوچک‌تر شدن سفره مردم طی سال گذشته برای اقلام غذایی گران‌تر و افزایش مصرف نان، گران بودن خوراک دام نسبت به نان و خرید نان توسط دامداران در روستاها و کمبود سهمیه آرد استان از جمله دلایلی است که می‌توان برای ایجاد صف‌های گاه طولانی در نانوایی‌های استان نام برد.

عرضه نان بی‌کیفیت به مردم در نانوایی‌های ‌استان اردبیل / مسئولان سازمان صنعت چه چیزی را تکذیب می‌کنند؟معدل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قزوین 73 درصد شد / نانوایی‌ها کمترین رعایت را دارندبرخی از نانوایی‌های همدان به دلیل خلا نظارتی ساعت پخت و کیفیت نان را کاهش داده‌اند

رئیس اتحادیه خبازان استان در ادامه اظهار داشت: با وجود اینکه از 6 ماه گذشته هم به فرمانداری، هم نمایندگان مجلس ، استانداری و غله نامه زده و مکاتبه کرده‌ایم اما این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است. ما نامه نگاری‌های لازم را در این زمینه انجام داده ایم و منتظر پاسخ و اقدام هستیم.

وی خاطرنشان کرد:  البته هر نانوایی که سهمیه‌اش کم است به اتحادیه مراجعه و درخواست کتبی کند تا در کمیسیون افزایش سهمیه، موضوع بررسی شود.

وی با اشاره به تصمیمات اخیر شورای آرد و نان استان هم گفت: البته در شورای آرد و نان استان تصمیماتی هم گرفته شده است که نانوایی‌ها ملزم شده‌اند که یک سوم سهمیه آرد را صبح و دو سوم را عصر پخت کنند تا کمبود نان نداشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: با وجود کاهش خرید تضمینی گندم به دلیل خشکسالی در سال زراعی جاری نسبت به پارسال، مشکلی برای تامین آرد نان مورد نیاز جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان وجود ندارد.

سیدخالق سجادی بیان داشت: ماهانه 80 درصد گندم تخصیصی گلستان معادل 21 هزار تن در کارخانه‌های استان تبدیل به آرد شده و در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته وی اسفندماه پارسال نیز اعضای شورای آرد و نان گلستان سهمیه آرد نانوایی‌های استان را ماهانه 160 تن بیشتر کردند که این مصوبه با هدف کاهش صف نانوایی‌ها از امسال اجرا شد.

سجادی ادامه داد: حدود 270 هزار تن گندم مورد نیاز سالانه نانوایی‌های گلستان توسط 29 کارخانه استان تبدیل به آرد شده و در اختیار حدود 2 هزار و 400 نانوایی دولتی و آزاد مستقر در مناطق روستایی و شهری استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/581/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نانوایی های استان نانوایی ها افزایش مصرف سهمیه آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود
  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب