Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@20:39:41 GMT

علت اصلی گرانی‌های اخیر خودرو

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۲۰۵۴

علت اصلی گرانی‌های اخیر خودرو

آفتاب‌‌نیوز :

فرشاد مقیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عرضه خودروسازان نسبت به گذشته کاهش یافته است که اکنون شاهد گرانی در بازار خودرو هستیم؟، گفت: قیمت خودرو در بازار آزاد بر اساس نوسانات نرخ ارز تغییر می‌کند. اکنون با توجه به ثبات در نرخ ارز قیمت خودرو نیز باید ثابت شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مدتی بود که قیمت خودرو ثابت شده بود اما به محض اینکه تغییرات در نرخ ارز شروع شد، انتشار برخی اخبار انتظارات تورمی را شکل داد، یعنی برخی شایعه می‌کنند که ارز گران می‌شود و همین امر باعث ایجاد تورم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل ایران خودرو افزود: این انتظارات تورمی، محصولات را درگیر می‌کند و باعث می‌شود شاهد افزایش قیمت باشیم. در هفته‌ای که بازار تعطیل بود، هیچ معاملاتی شکل نگرفته بود، اما شاهد قیمت‌های نجومی در بازار بودیم که تمام آن‌ها به همین دلیل بود.

مقیمی با بیان اینکه اکنون روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می شود، گفت: برخی ادعا دارند خودروسازان عرضه خودرو را کاهش داده اند، در صورتی که در این گروه صنعتی حتی در ایام تعطیلات عرضه داشته ایم؛ و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۵ درصدی بوده ایم.

این مقام مسئول گفت: مشکلات مربوط به تامین قطعات برای خودروسازان همیشه وجود دارد، اما این نکته مهم است که با وجود مشکلات خودروسازان تولید را متوقف نمی کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!

یکی از گران‌ترین خودرو‌هایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود.

همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟