Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:43:18 GMT

تور هوایی اربعین نداریم/ ویزای اربعین فردی صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۲۲۰۰

تور هوایی اربعین نداریم/ ویزای اربعین فردی صادر می‌شود

«محمد حسن ذیبخش» عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: پروازهای اربعین امسال از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ شروع می‌شود و تا ۱۰ مهر ادامه دارد.

ذیبخش درباره فروش تور هوایی اربعین، گفت: امسال سفر زمینی به عراق نداریم، درعین حال تور هوایی اربعین هم نداریم، ویزای زائران به صورت فردی و در صورتی که جواب تست کرونای آنان منفی باشد صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، بر اساس اعلام دولت عراق، تردد زائران ایرانی اربعین به عراق فقط با پرواز و سفرهای هوایی انجام می‌شود. 

وی بیان‌داشت: متقاضیان سفر به عراق باید یک به یک از طریق سفارت عراق در ایران تقاضای ویزا کرده و رأسا روادید دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، برای جابه‌جایی ۳۰ هزار زائر اربعین حسینی که سهمیه امسال ایران است، ۴۰۰ پرواز به مقصد عتبات عالیات نیاز  است که با توجه به پیش‌بینی کاهش سفرها به دلیل پاندومی کرونا پروازهای برنامه‌ای موجود می‌توانند این تعداد مسافر را جابه‌جا کنند.

 پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه از ۶ فرودگاه امام‌خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان انجام می‌شود و در صورت اضافه شدن فرودگاه‌های دیگر براس انجام پروازها، اطلاع رسانی خواهد شد.

عراق امسال ویزایِ فرودگاهی صادر نمی‌کند و بر اساس سیاست دولت این کشور، به ایران ۳۰ هزار سهمیه بیشتر داده نمی‌شود که همین سهمیه هم موکول به چند شرط از جمله به همراه داشتن برگه پی. سی. آر منفی برای ورود به عراق است.

اکنون قیمت بلیت پرواز تهران- نجف با شرکت های هواپیمایی ایرانی در دامنه قیمتی سه تا چهار میلیون تومان به فروش می‌رسد و سفر با ایرلاین خارجی از ایران به عراق از کف قیمتی ۱۵ میلیون  تا ۱۷ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان است.

برچسب‌ها مشهد سازمان هواپیمایی کشوری امام خمینی اربعین محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان هواپیمایی کشوری امام خمینی مشهد سازمان هواپیمایی کشوری امام خمینی اربعین محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد