Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت و رونمایی از پوستر این جشنواره ظهر امروز ۱۶ شهریور با حضور محمدعلی زارع چاهوکی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در دانشگاه تهران برگزار شد.

محمدعلی زارع چاهوکی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: جشنواره بین المللی حرکت، محلی برای ارائه دستاورد‌های انجمن علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این جشنواره به همت وزارت علوم هر سال برگزار می‌شود و فرصت خوبی را برای اینکه تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی بتوانند دستاورد‌های علمی خود را ارائه کنند، ایجاد خواهد کرد.

زارع چاهوکی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی حرکت مکان مناسبی برای تبادل بررسی مشکلات و آسیب‌های موجود در حوزه‌های علمی دانشجویی است تا بتوانند راه حل‌های مناسبی را ارائه کنند و بهتر از قبل فعالیت داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند. این انجمن‌ها بستری را برای مشارکت دانشجویان در حوزه فعالیت‌های علمی فراهم می‌کنند و نقش مهمی در ایجاد یک فضای بانشاط علمی در محیط دانشگاه‌ها دارند.

زارع چاهوکی گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور بیش از ۹ هزار انجمن علمی دانشجویی دارند که در دانشگاه ۱۸۳ انجمن علمی دانشجویی ثبت شده و فعالیت آن‌ها را شاهد هستیم. محور اصلی فعالیت‌ها در انجمن‌های علمی دانشجویی حوزه‌های متعددی را در بر می‌گیرد که مهم‌ترین آن‌ها موضوع ترویج علم و فناوری و کمک به تقویت ارتباط بین دانشگاه با جامعه و افزایش توانمندی‌های مهارتی دانشجو با توجه به دوره‌های مهارتی متعددی که برگزار می‌شوند، است.

او اضافه کرد: افرادی که در انجمن‌های علمی دانشجویی فعالیت می‌کنند از موفق‌ترین افراد هستند که بعد از فارغ التحصیلی به بازار کار و ورود پیدا می‌کنند و می‌توانند مهارت‌های اجتماعی کسب شده خود را ایفا کنند. انجمن‌های علمی دانشجویی محلی برای تمرین کارگروهی، تبدیل ایده‌های مختلف به علم و عمل، کسب مهارت‌های مختلف در حوزه تفکر انتقادی، مهارت‌های ارتباطی است.

زارع چاهوکی بیان کرد: این جشنواره محلی را فراهم می‌کند که علاوه بر فعالیت‌های علمی متعددی که صورت می‌گیرد بستری برای مشارکت و کسب و مشارکت‌های اجتماعی باشد که انجمن‌های علمی دانشجویی تکمیل کننده فرآیند یادگیری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، چرا که اگر یادگیری را تنها به آموزش‌های رسمی محدود کنیم، نتیجه و خروجی مناسب را کسب نخواهیم کرد و انجمن‌ها نقش مهمی در تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره حرکت دانشگاه تهران جشنواره بین المللی حرکت انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تهران دانشگاه ها انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را منصوب کرد.

مطابق این احکام، دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی، دکتر مهدی باصولی، دکتر منوچهر جهانیان، دکتر علی منتظری، دکتر محمدمحسن غفوریان، دکتر ابوالقاسم رئیسی، دکتر مصطفی سمیعی نسب، دکتر صادق زینالی، دکتر ثریا احمدی، دکتر زاهد شفیعی، دکتر مرضیه ابراهیمی، دکتر محمدجواد امیری، دکتر رشید جعفرپور، حسن خجسته، دکتر محمد خوش چهره، دکتر سجاد ستاری، دکتر احمد نادری، دکتر مهدی نوری، دکتر محمدجواد شفیعی فر، دکتر مجید عباسی، حجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی، دکتر سیدمحمدهاشمی، دکتر محمدمهدی خیرجو، دکتر حسین طالبی و دکتر لیلا سنگی به عنوان اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران منصوب شدند.

کد خبر 6094450

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • باید حرکت‌های دانشجویی در حمایت از غزه در جوامع بین‌المللی تبیین شود
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است