Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ صادر شد.

به گزارش ایلنا، پیرو بخشنامه شماره ۶/۱۴۰ مورخ ۸/۲/۱۴۰۰ شیوه نامه ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱.۱۴۰۰ و به منظور مدیریت بهینه منابع انسانی و تسهیل در برنامه ریزی منطقه ای، تفویض اختیار به نحوی انجام شده است که ضمن شفافیت و قطعیت تحقق شاخص ها، امکان انعطاف‌پذیری روش‌ها وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و با توجه به کمبود نیروی انسانی، موارد زیر به عنوان راهکارهای تأمین و به کارگیری بهینه نیروی مورد نیاز به استان‌ها ابلاغ می‌شود و بدیهی است اتخاذ راهکارهای پیشنهادی نباید موجبات محرومیت دانش آموزان از دسترسی به تحصیل را به وجود آورد: 

۱- ساماندهی بهینه و استفاده کامل از ساعات موظف کلیه نیروهای شاغل که در آستانه سال تحصیلی ۱۴۰۱.۱۴۰۰ در اختیار مناطق آموزشی هستند، مورد تأکید است؛ به نحوی که هیچ نیرویی از گردونه سازماندهی و اشتغال کامل خارج نشود. 

۲- اعلام نیاز و ساماندهی نیروی انسانی در دوره متوسطه اول و دوم به صورت یکپارچه صورت پذیرد. 

۳- خارج از تفاهم نامه، واحد سازمانی جدید که باعث تشدید نیاز نیروی انسانی گردد، ایجاد نشود. 

۴- کلاس‌های زیر نرم ایجاد نشود. 

۵- بازنشستگی معلمان واجد شرایط بازنشستگی، در صورت نیاز منطقه، با درخواست خودشان و تأیید کارگروه توسعه مدیریت استان، به پایان سال تحصیلی پیش رو موکول شود و استمرار خدمت مدیران و معاونان مدارس در صورت نیاز و تأیید عملکرد آن‌ها در کارگروه توسعه مدیریت مانعی ندارد ولی انتقال آن‌ها برای تدریس و جایگزین نمودن مدیر و معاون جدید جایز نیست. 

۶- همکاران شاغل برای تدریس غیرموظف در سقف تفاهم نامه توسعه سنواتی تشویق شوند. 

۷- مدارس کم جمعیت، ادغام و طرح‌های روستا مرکزی یا خوابگاه مرکزی اجرا شود. 

۸- کلاس‌های تجمیعی در متوسطه دوم به ویژه فنی حرفه‌ای و کاردانش در دروس عمومی تشکیل شود. 

۹- با نظارت کارگروه توسعه مدیریت استان، نقل و انتقالات صرفاً بر اساس شدت نیاز و امکان تأمین نیروی انسانی مدیریت شود. 

۱۰- راهبری نقل و انتقالات نیروی انسانی در استان به عهده کارگروه توسعه مدیریت استان است و خروج نیروی انسانی از استان صرفاً در صورت‌عدم بروز مشکل در تأمین انجام شود. ضمناً استان‌های مقصد در صورتی که ورود نیروی انسانی باعث ایجاد نیروی انسانی مازاد شود، نباید با انتقال افراد موافقت نمایند. 

۱۱- سربازان وظیفه (سرباز معلمان) اعم از نیروهای شاغل و اعزام جدید در سال ۱۴۰۰، مطابق ضوابط دستورالعمل اجرایی برنامه سرباز معلم و مفاد بخشنامه‌های مربوط، برحسب نیاز، در فعالیت‌های آموزشی مدارس روستایی مناطق آموزشی محروم و دورافتاده، جذب و سازماندهی شوند. 

۱۲- مناطقی که با کمبود نیرو مواجه هسنتد، حسب میزان کمبود و توانمندی معاونین دوره‌های ابتدایی و متوسطه (ارتباط گروه تدریس، برخورداری از تجربه تدریس مرتبط و…)، موظفند با رعایت تبصره قسمت «ج» بخشنامه شماره ۱۴۴۰۹۳ مورخ ۱/۴/۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور تا ۶ ساعت در هفته از ساعات موظف هفتگی در مدرسه محل اشتغال خود، به تدریس بپردازند. تعیین میانگین تدریس معاونان هر منطقه، متناسب با میانگین تعیین شده برای استان، بر عهده کارگروه توسعه مدیریت استان است. 

۱۳- در مناطقی که با کمبود نیروی آموزشی مواجه هستند، از انتصاب کارکنان آموزشی مرتبط با کمبودها، در پست‌های مدیر و معاون و سمت‌های اداری خودداری شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارگروه توسعه مدیریت استان ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداران نسبت به جذب نیروی انسانی بر حسب قانون عمل کرده و بر اساس مقررات نیرو جذب کنند.

وی با بیان اینکه تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست، بیان کرد: چنانچه شهرداران نیروهای به کار گرفته شده خود را به ادارات دیگر بفرستند یک سال مهلت دارند برای این افراد اشتغال ایجاد کنند و آنان را به شهرداری برگردانند.

 استاندار لرستان گفت: مسائل را به صورت پایه‌ای پیگیری می‌کنم و کار را به اندازه‌ای که در کشور ظرفیت داریم، انجام می‌دهیم چرا که باید کارها بر اساس برنامه و اولویت‌ها تخصیص داده شود و کار باید منطقی اصولی و با برنامه باشد.

شفقت عنوان کرد: مسئولیت نشاط فردی و عمومی شهرها با شهرداران است و راهبرد کلان آن‌ها ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه همچنین شهردار نقش بسیار مهمی در توسعه شهری دارد و شوراها مرکز فکری، مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند که باید کمبودها و نواقص را احصا و رفع کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات راهبردی شهرداری‌های لرستان پیگیری خواهند شد و به دنبال این هستیم تا سهم بهتری در توزیع منابع و امکانات داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان