Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@13:09:55 GMT

روزانه ۳۰۰ ایرانی در ارمنستان واکسن می‌زنند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۲۴۳۰

روزانه ۳۰۰ ایرانی در ارمنستان واکسن می‌زنند

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان از تزریق واکسن کرونا برای 300 ایرانی به صورت روزانه خبرداد.

هرویک یارجانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که مسافرت ایرانی ها به ارمنستان چقدر ارزبری دارد عدد دقیقی مشخص نیست، اظهار کرد:  چنانچه بخواهیم با کشور مثلا ترکیه مقایسه کنیم با این که ایرانی ها چندین و چند برابر بیشتر به ترکیه نسبت به ارمنستان سفر می کنند،اما  عملا امکان دریافت واکسن از این کشور را ندارند در حالی که ارمنستان به صورت رایگان واکسیناسیون رو انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همان اوایل که قانون واکسیناسیون برای مسافران کشور ارمنستان صادر شد، به یکباره حجم مسافران ایرانی به این کشور افزایش پیدا کرد و با توجه به اینکه تمامی پروازها از ایران به ارمنستان صبح زود انجام می گرفت، ایرانی ها صبح وارد این کشور می شدند و شب به ایران باز می گشتند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان بیان کرد: بنابر این جهت کم کردن از بار مسافرانی که به این منظور وارد ارمنستان می شدند قانون واکسیناسیون به شرط اقامت ۱۰ روز در این کشور اجرا شد که به این ترتیب سفر ایرانی ها به ارمنستان به شرایط عادی خود بازگشت.

یارجانیان ادامه داد: طبق برآوردی که ما به صورت میدانی انجام دادیم تقریبا روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از ایرانی ها در حال دریافت واکسن هستند که تعداد مسافرانی ایرانی که واکسن کرونا در ارمنستان دریافت می کنند به نسبت مابقی کشورها بیشتر است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال ساعت ۱۲ ظهر واکسیناسیون در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر آغاز به کار می کند و تا ساعت ۲۰ همان روز ادامه دارد به طوری که روز سه شنبه مورخ ۹ شهریور حدودای ساعت ۱۳ ظهر ۴۶ نفر از ایرانی ها جهت دریافت ثبت نام کرده بودند که احتمالا تا ساعت ۲۰ به ۲۵۰ تا سیصد نفر برسد.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با ذکر این مطلب که واکسن فایزر آمریکایی به مسافران ارمنستان تزریق نمی شود، ابراز کرد: در حال حاضر در ارمنستان سه نوع واکسن اسپوتنیک روسیه، سینوفارم چین و آسترازنیکای آکسفورد انگلستان تزریق می شود.

/باشگاه خبرنگاران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان ایرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در اسفند سال گذشته بیانیه مشترکی را منتشر کردیم و اگر چه بدخواهان ایران همواره از تعاملات ایران با آژانس ناخرسند هستند و تلاش می‌کنند با سیاه نمایی و ادبیات مخرب این اقدامات و تصمیمات را کم ارزش جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک خبری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی کشورمان صبح امروز_سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان آغاز شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست خبری اظهارداشت: از حضور آقای گروسی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای تشکر می‌کنم گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلویی را داشتیم.

وی گفت: در اسفند سال گذشته بیانیه مشترکی را منتشر کردیم و اگر چه بدخواهان ایران همواره از تعاملات ایران با آژانس ناخرسند هستند و تلاش می‌کنند با سیاه نمایی و ادبیات مخرب این اقدامات و تصمیمات را کم ارزش جلوه دهند، ولی آقای گروسی و بنده اعتقاد داریم که بیانیه مشترک مبنای خوبی بین ما است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این سفر و گفت‌وگوهایی که داشتیم این خط مبنا را به عنوان نقشه راه خود مورد تاکید قرار دادیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما در این مذاکرات پیشرفت بیانیه مارس را به عنوان خط مبنا مثبت ارزیابی کردیم و این ملاحظه را هم داشتیم که به دلیل برخی موضوعات حرکات و روند تعاملات دو طرف کُند شده است ولی امروز با مروری که بر بیانیه مشترک داشتیم این امیدواری ایجاد شد که این خط مبنا را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: بخس اول صحبت‌های ما موارد گذشته‌ای که در قالب برجام تحت عنوان پی ام دی بسته شده بود و آغشته با موضوعات سیاسی و پیرامونی هست و همواره با الزامات خودش مورد پیگیری قرار می‌گیرد و نباید به دیگر بخش‌ها تسری پیدا کند. در بخش اول موضوع مهم بحث دو مکان باقیمانده است و خوشبختانه این دو مکان بسته شده و ناترازی مواد نیز بسته شده است و دو مکان از چهار مکان باقیمانده است.

اسلامی عنوان کرد: بخش دوم مرتبط با وضعیت موجود است که در چارچوب پادمان و آن پی تی و ملاحظاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد، برای کاستی‌ها و انتظاراتی که وجود دارد اقداماتی متقابل و هماهنگ را انجام بدهیم.

معاون رئیس جمهور کشورمان گفت: بخش سوم گام‌های آینده و انتظارات متقابل و نقشی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد است که می‌تواند برای برداشتن موانعی که عمدتاً سیاسی است تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: توافق کردیم برای تهیه پیش نویس این سه بخش معاونین دو طرف بر روی زمانبدی‌ها و آیتم‌های این سه بخش گفت‌وگو داشته باشند؛ این آغاز یک فرایند است.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 751423

دیگر خبرها

  • توافق مشترک مارس مبنای تعامل ایران و آژانس است/ آغاز تهیه پیش‌نویس برای تعاملات آینده
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود