Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمدسیویر (Remdesivir‎) یکی از پرمصرف‌ترین داروهای درمان کرونا در ایران است که با وجود عوارض کلیوی و کبدی تزریق می‌شود و خطر مرگ را در برخی از مبتلایان به کووید -۱۹ کاهش می‌دهد.

تاکنون هیچ دارویی برای درمان قطعی کرونا وجود نداشته اما برخی داروها نظیر "رمدسیویر" که در لیست دارویی وزارت بهداشت قرار گرفت، جهت درمان بیماران حاد استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره داروی رمدسیویر برای درمان بیماری کرونا داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

داروی رمدسیویر چیست؟

دارویی که برای مبارزه با ابولا ایجاد شده است به عنوان یک درمان Covid-۱۹ مورد مطالعه قرار می‌گیرد. یافته‌های امیدوار کننده‌ای در این زمینه وجود دارند ولی محققان درباره آن‌ها احتیاط می‌کنند. چرا؟ داروی رمدسیویر به عنوان یک درمان احتمالی برای موارد بحرانی بیماری جدید کروناویروس (COVID-۱۹) مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که این دارو هنوز در هیچ کشوری برای درمان COVID-۱۹ تأیید نشده است، مطالعات اخیر ادعا کرده است که نتایج نویدبخشی یافته است.

این یک داروی با خواص ضد ویروسی است که توسط شرکت بیوتکنولوژی مستقر در ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ برای درمان موارد ابولا تولید شد.

ویروس‌های کرونا RNA تک رشته‌ای به عنوان ماده ژنتیکی خود دارند. هنگامی که ویروس جدید کرونا SARS-CoV۲ وارد سلول انسانی می‌شود، یک آنزیم به نام RdRP به تکثیر ویروس کمک می‌کند.

چگونه باید از داروی رمدسیویر استفاده کرد؟

Remdesivir به صورت محلول (مایع) و پودری است که با مایع مخلوط شده و تزریق می‌شود. (به آرامی تزریق می‌شود) پزشک یا پرستار بیمارستان به مدت سی تا صد و بیست دقیقه این دارو را در ورید تزریق خواهد کرد. معمولاً این دارو یک بار در روز به مدت ۵ تا ۱۰ روز متوالی تجویز می‌شود. طول درمان شما بستگی به میزان واکنش بدنتان به دارو دارد.

تزریق داروی رمدیسیویر برای درمان کرونا

تزریق Remdesivir ممکن است واکنش‌های جدی در طول و بعد از تزریق دارو داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر حین تزریق رمدیسیویر یا بعد از آن، فوراً به پزشک یا پرستار خود اطلاع دهید:

لرز حالت تهوع استفراغ تعریق سرگیجه هنگام ایستادن راش خس خس سینه یا تنگی نفس ضربان قلب غیر طبیعی سریع یا کند تورم صورتگلو، زبان، لب‌ها یا چشم‌ها. اگر دوز مصرفی را فراموش کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

از آنجا که شما Remdesivir را در شرایط بالینی دریافت خواهید کرد، احتمالاً دوز دارو را فراموش نخواهید کرد.

هنگام دریافت رمدسیویر از چه چیزهایی باید اجتناب کنم؟

دستورالعمل‌های پزشک خود را در مورد هرگونه محدودیت در غذا، نوشیدنی یا فعالیت دنبال کنید.

چه داروهای دیگری روی داروی رمدسیویر تأثیر می‌گذارد؟

در صورت مصرف کلروکین یا هیدروکسی کلروکین نیز به پزشک خود اطلاع دهید. هریک از این داروها می‌توانند تأثیر داروی رمدسیویر را کمتر کند.

داروهای دیگری نیز ممکن است روی رمدسیویر تأثیر بگذارد: از جمله داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین‌ها و محصولات گیاهی. پزشک خود را در مورد تمام داروهای فعلی خود و هر دارویی که مصرف می‌کنید یا مصرف آن را متوقف می‌کنید، مطلع کنید.

ملاحظاتی در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی

هر ویال ۱۰۰ میلی گرم پودر لیوفیلیزه رمدسیویر حاوی ۳ گرم سولفوبوتیلتر بتا سیکلودکسترین سدیم است، در حالی که هر ۱۰۰ میلی گرم/۲۰ میلی لیتر محلول رمدسیویر حاوی ۶ گرم SBECD است. بیمار مبتلا به COVID-۱۹ که دوز قابل توجهی از Remdesivir ۲۰۰ میلی گرم دریافت می‌کند، بسته به فرمول، ۶ تا ۱۲ گرم SBECD نیز دریافت خواهد کرد. این مقدار SBECD برای بیماران با عملکرد طبیعی کلیه در آستانه ایمنی است. پزشکان ممکن است ترجیحاً از فرمول پودر لیوفیلیزه (که حاوی SBECD کمتری است) در بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی استفاده کنند.

از آنجا که هر دو فرمول رمدسیویر حاوی SBECD هستند، بیماران با میزان فیلتراسیون گلومرولی کمتر از ۵۰ میلی لیتر در دقیقه از برخی آزمایشات بالینی رمدسیویر حذف شدند. سایر آزمایشات دارای eGFR

منبع: ایمنا

کلیدواژه: داروي رمدسیویر کمبود رمدسیویر بيمه توزیع رمدسیویر بیمه تکمیلی بیمه کرونا قیمت داروی کرونا درمان کرونا درمان کووید قرص رمدسیویر هزینه درمان کرونا درمان کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق داروی رمدسیویر برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­مهندس سعید کاظمی افزود: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است. وی افزود: با رصد دارو‌های حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تامین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد. مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبورد‌های عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبورد‌های عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تامین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبورد‌های مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد