Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@17:09:50 GMT

طالبان مردم افغانستان را ممنوع الخروج کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۲۶۸۶

طالبان مردم افغانستان را ممنوع الخروج کرد

در پی اعلام یک نماینده آمریکا مبنی بر عدم اجازه خروج به آمریکایی‌ها در فرودگاه بلخ، طالبان اعلام کرد تا آغاز کار دولت جدید شهروندان اجازه ترک افغانستان را نخواهند داشت.

به گزارش مشرق، طالبان اعلام کرد که تا آغاز کار دولت جدید و فعالیت منظم فرودگاه کابل به شهروندان اجازه ترک افغانستان داده نمی‌شود.

پیش از این، یکی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا طالبان را متهم کرده که جلوی خروج آمریکایی‌ها و افغان‌ها را از فرودگاه مزارشریف گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آخرین موضع‌گیری بایدن در قبال طالبان

ذبیح‌الله مجاهد٬ سخنگوی طالبان در این باره به رادیو آزادی گفت: تا زمان فعالیت مجدد وزارتخانه کشور و خارجه و همچنین فعالیت منظم فرودگاه کابل به کسی اجازه داده نخواهد شد که از راه غیرقانونی از کشور خارج شود.

آمریکا اعلام کرده است که در عملیات تخلیه فرودگاه کابل ۱۳۰ هزار شهروند خارجی و افغان را از این کشور خارج کرده است. 

از سوی دیگر مقامات آمریکا اعلام کردند که با طالبان در حال رایزنی هستند تا اجازه خروج شهروندانی که اسناد قانونی را دارند، صادر شود.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود که پس از تشکیل دولت جدید به افرادی که خواهان خروج از افغانستان باشد اجازه خروج داده خواهد شد. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ایالات متحده آمریکا افغانستان طالبان فرودگاه کابل آمریکا ذبیح الله مجاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افغانستان متحد دفاع می کنیم

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟