Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:54:03 GMT

ایده سبز ۲ جوان ریگانی برای کمک به سرسبزی منطقه

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۴۲۷۲۳

ایده سبز ۲ جوان ریگانی برای کمک به سرسبزی منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، راه‌اندازی یک گلخانه ۱۵۰ متر مربعی در دل کویر که به سرسبزی منطقه نیز انجامیده، با همت و سرمایه شخصی دو جوان کشاورز ریگانی با هزینه شخصی ۱۵۰ میلیون تومان و اهدای زمین از سوی شهرداری به سرانجام رسیده است.

این گلخانه در تولید انواع گل‌های زینتی بومی، گل‌های آپارتمانی و نیز نهال مرکبات فعالیت دارد و صاحبانش می‌گویند آمادگی دارند تمامی نهال بومی منطقه را برای دهیاری‌ها و روستاهای شهرستان ریگان تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار ریگان به‌همراه برخی دیگر مسؤولان امروز از این گلخانه بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفتند.

امین باقری فرماندار ریگان در جریان بازدید از این گلخانه گفت: ریگان از شهرستان‌های کویری استان است که طوفان‌های شدید، سالانه خسارت‌های میلیاردی به زیرساخت‌های آن وارد می‌کند و چنین اقداماتی در مقابله و جبران خسارت‌های زیرساختی می‌تواند الگوی سایر جوانان منطقه باشد؛ ضمن اینکه ایجاد سرسبزی و کاشت نهال در ریگان می‌تواند طوفان‌های شن را کاهش دهد و از میزان خسارت‌های آن بکاهد.

فرماندار ریگان تاکید کرد: به جوانان علاقه‌مند که در این زمینه‌ها فعالیت‌های اشتغالزا داشته باشند تسهیلات اختصاص می‌یابد.

ترویج چنین اقدامات اشتغالزا و توسعه‌محور در ریگان درحالی است که این شهرستان نه تنها بالاترین ضریب محرومیت را در کشور با ضریب ۹ داراست، بلکه از طوفان‌های مداوم شن رنج می‌برد و هر اقدامی در کاشت نهال و با هدف کاهش آثار طوفان‌های شن و نیز خشکسالی، می‌تواند نویدبخش باشد.

 نیمی از سال، کویرنشینان ریگان با حرم تفتیده خاک‌های سوزان زندگی خود را سپری می‌کنند و به گفته فرماندار ریگان ۱۵۰ روستای این شهرستان در کانون بحران فرسایش بادی قرار دارند که خشک شدن عرصه‌های طبیعی بر شدت طوفان‌های این مناطق افزوده است.

محمدجواد نژادی‌مقدم طلبه جوانی که در راه‌اندازی این گلخانه مشارکت داشته با اشاره به آثار مخرب طوفان‌های مداوم شن در این شهرستانی که همجوار با سیستان و بلوچستان است، گفت: طوفان شن آسایش مردم را گرفته و نمی‌توان نسبت به این معضل بی‌تفاوت نشست.

این جوان ریگانی تصریح کرد: هربار که از کنار روستایی عبور می‌کنیم که به‌علت توفان شن خالی از سکنه شده، حس بسیار نامناسبی به انسان دست می‌دهد و می‌گوییم کاش می‌توانستیم همه مشکلات شهرستان را حل کنیم.

وی اظهارامیدواری کرد که فعالیت‌های زیست محیطی و اجرای طرح‌ها در زمینه کشاورزی و محیط زیست بتواند ضمن توسعه اشتغال، به اقلیم منطقه نیز کمک کند.

محمد هاشم‌زهی دیگر جوان ریگانی نیز که کارشناس حسابداری است، بیان کرد: از راه کشاورزی امرار معاش می‌کردم تا اینکه به فکرمان زد درآمدهایمان را جمع کنیم و به ساخت گلخانه اختصاص دهیم.

به گفته وی ۱۵۰ میلیون تومان از درآمد خودشان را صرف ساخت این گلخانه کرده‌اند که انواع گل‌های زینتی و نهال مرکبات در آن تولید می‌شود.

وی متذکر شد: این گلخانه ظرفیت تامین نهال روستاهای شهرستان را داراست.

انتهای پیام/۸۰۰۱۴/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: گلخانه گل های زینتی بومی شهرستان ریگان فرماندار ریگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۴۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد ،در پی در خواست شهردارو رئیس شورای اسلامی شورای شهر از معاون فرماندار مبنی بر رسیدگی تربیت بدنی شهرستان به باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد، نشستی با حضور معاون فرماندار شهرستان اشکذر، مدیراداره ورزش و جوانان شهرستان، شهردار وشورای شهر وب خشدار در شهر خضراباد برگزار شد. 
در نشست رسیدگی به باشگاه ورزشی خضرآباد مقرر شد؛ تربیت بدنی شهرستان اشکذر نسبت به تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر و به احداث شبکه آب و فاضلاب و نصب کنتور آب برای باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد اقدام کند.
همچنین مقررشد؛ تربیت بدنی شهرستان نسبت به درخواست اعتبار در حدود یک میلیارد تومان جهت تعویض کف پوش باشگاه و تعمیر سقف باشگاه اقدام کند.

دیگر خبرها

  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران